2020-07-08, 23:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dasuno
Vilken tönt Pinsamt!!!
Helt sjukt att en man i femtioårs-åldern går med på att vara med i Bella-show. Nej, jag anar verkligen ugglor i mossen här. Vad vill han ha ut av detta? Publicitet?
Citera
2020-07-08, 23:20
Medlem
Magictrixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ketchupalskaren
Älskar att fler än jag kallar henne Belsebub.

Kan hon verkligen dominera männen hon träffar? Har svårt att tänka mig att hon kan dominera Erik som är miljardär och bör ha en del pondus. Den här nya stjärnan Paul vette tusan. Han verkar rätt så intetsägande, men då vet jag verkligen ingenting om honom. Men har träffat på en hel del snorrika äldre män och oftast är det dem som har makten över de yngre tjejerna (eller killarna).
Dominera var kanske fel ord. Manipulera då? Odd sitter ju där hon satt honom. Hajen var kul tills pengarna tog slut. Erik lyckades hon inte alls med. Han dumpade henne. Vi får väl se hur länge Pauls pengar räcker? Det dyker säkert upp några oklarheter i slutet av sommaren och hon måste ha beskydd och flytta till ett säkrare (billigare) boende?
Citera
2020-07-08, 23:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Magictrix
Dominera var kanske fel ord. Manipulera då? Odd sitter ju där hon satt honom. Hajen var kul tills pengarna tog slut. Erik lyckades hon inte alls med. Han dumpade henne. Vi får väl se hur länge Pauls pengar räcker? Det dyker säkert upp några oklarheter i slutet av sommaren och hon måste ha beskydd och flytta till ett säkrare (billigare) boende?
Sant! Jag kan förstå Odd som var ung och kär. Hajen var väl likasinnad med tanke på att han sitter med 30 miljoner i skulder. Fattar dock inte vad dessa äldre, rika män ser hos henne? Oftast brukar de väl vara lite mer diskreta i sina val av kvinnor. Men hon kanske har någon dragningskraft till män? Jag själv har besuttit en viss dragningskraft och fått en hel del män på fall.
Citera
2020-07-09, 00:34
Medlem
Larasofts avatar
Sundvik håller sig i trim och håret slingat. Nog kunde hon få en snyggare och yngre.
Citera
2020-07-09, 01:29
Avstängd
Assault12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Larasoft
Sundvik håller sig i trim och håret slingat. Nog kunde hon få en snyggare och yngre.

Yngre killar med ett någorlunda välfyllt konto vill nog ha en snygg och charmig tjej, inte ett psykfall med tuttar större än en vattenskalle.

Hon skulle säkert vilja ha en yngre man, men det är lättare att fånga en gubbsjuk man.

Det finns ju ingen ung man som är vid sina sunda vätskor som ens skulle titta åt bellas håll. Inte ens om man förbiser att hon bindgalen.
Citera
2020-07-09, 02:25
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trottwell
Bella har verkligen ökat på bröststorleken.

https://www.instagram.com/p/CB30RJrH...on_share_sheet

Hon är vacker, inte tu tal om det. Jag förstår dock inte varför hennes nuvarande bröststorlek skulle utgöra ett problem?

Hon har som jag tidigare påpekat förvandlats till en vacker ung kvinna till skillnad mot förut när hon var rätt intetsägande utseendemässigt.

Inte undra på att hon får unga finanshajar och lite äldre fastighetsmiljardärer och undervattensfotografer på fall
Citera
2020-07-09, 02:40
Medlem
qutms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011
Hon är vacker, inte tu tal om det. Jag förstår dock inte varför hennes nuvarande bröststorlek skulle utgöra ett problem?
Hon har som jag tidigare påpekat förvandlats till en vacker ung kvinna till skillnad mot förut när hon var rätt intetsägande utseendemässigt.
Inte undra på att hon får unga finanshajar och lite äldre fastighetsmiljardärer och undervattensfotografer på fall
Ja. Stort tack
Bröststorleken och leendet, lockarna, kläderna och intressena. Vacker kanske är en överdrift men hon var som sagt knappt ens intetsägande. Positiv utseendemässig total-förvandling
Att trottwell (och före detta moderatorn ) mer eller mindre kallar Isabella för bedragare, det är ju Personangrepp och Uppvigling som bara leder in hela tråden i blint "Belsebub"-hat och hot om "välförtjänt stryk"
Låt Isabella cykla på sin nya kärleksgåva, varför ska inte hon också få vara sommar-lycklig?
Senast redigerad av qutm 2020-07-09 kl. 03:09.
Citera
2020-07-09, 03:18
Medlem
DoraFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av agoggoge
Ja, det om barnen har du säkert rätt om.

Men detta om adressen där hon är skriven/folkbokförd bör väl var som för alla andra: Där hon har sin huvudsakliga nattvila. Det är ju beskrivet hur hon inom loppet av ett par månader fick säga upp all personal, sälja huset och få hjälp av sin syster med partner att flytta in till ett nytt boende. Hon tyckte det var väldigt skönt att komma in i sin nya bostad. Jag har för mig att det var så trångt om tid i planeringen så några dagar var hennes barns far bussig och ställde upp för henne.

Jag förstår inte hur hennes mäklare och bank kan ställa upp på de här fasonerna. Att registrera en stiftelse är mycket papper och korrespondens, pengar och intyg och hjälp av revisor. Hur klara en person som IL det när hon står på konkurrsens rand och hela livet är upp och ned. Men hon klarar inte att skicka in en adressändring?!
Jag gissar att det finns skäl till att Bellsan inte ändrar sin folkbokföring, men vilka är svårt att sia om.
Vi får väl se om det kommer en ändring av hennes folkbokföring efter att jag lyft frågan här på FB. Hon läser ju här och här reagerat på sådant vi skrivit tidigare.
Är det ens klarlagt att Bellsan har lagfart på huset hon bor i?

Som Magictrix påpekade köpte Bellsan sitt nuvarande hus av Hermine Holds förra VD, Katarina Roger. Enligt uppgift fick Katarina Roger lämna Hermine Hold i oktober 2019 eftersom bolaget inte hade råd att ha kvar henne.
När bolaget senare försattes i konkurs var som jag förstått det var Nordic Tech Houses grundare Linus Kaasik tillförordnad VD.
Var det Katarina Roger eller Linus Kaasik som var VD när stora belopp betalades ut till "närstående"?

Med andra ord finns det som vanligt ett samelsurium av kopplingar mellan de olika aktörerna så väl som märkliga sammanträffanden.
Kan det vara så att Katarina Roger fick ut innestående lön via Bellsans köp av hennes hus?
Lönen tog sas bara omvägen via Bellsans privata konto och beskattades därigenom inte korrekt?
Eller förhåller det sig som Magictrix föreslår?

Citat:
Ursprungligen postat av Magictrix
Det pågår just nu en utredning där konkursförvaltaren undersöker hur var och varför en hiskelig massa pengar försvann från ett bolag till Isabellas privata konto precis innan konkursen blev ett faktum. VD för det bolaget (som jag glömt namnet på, var samtidigt ägare till den villa som Blondinen nu köpt. Lite för märkliga omständigheter för att vara sanna? You bet. Men om det är illegalt eller bara fula affärer låter jag vara osagt. VD har alltså plockat ut pengar ur bolaget och skickat dem vidare till Bella (Och Pingis?) och därmed får inte fordringsägarna något. Sedan har han sålt villan till henne och då KAN det ju vara så att hon använde de pengarna som insats för lånet? Men det lär väl visa sig någon gång i höst.
Citera
2020-07-09, 04:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DoraF
Jag gissar att det finns skäl till att Bellsan inte ändrar sin folkbokföring, men vilka är svårt att sia om.
Vi får väl se om det kommer en ändring av hennes folkbokföring efter att jag lyft frågan här på FB. Hon läser ju här och här reagerat på sådant vi skrivit tidigare.
Är det ens klarlagt att Bellsan har lagfart på huset hon bor i?

Som Magictrix påpekade köpte Bellsan sitt nuvarande hus av Hermine Holds förra VD, Katarina Roger. Enligt uppgift fick Katarina Roger lämna Hermine Hold i oktober 2019 eftersom bolaget inte hade råd att ha kvar henne.
När bolaget senare försattes i konkurs var som jag förstått det var Nordic Tech Houses grundare Linus Kaasik tillförordnad VD.
Var det Katarina Roger eller Linus Kaasik som var VD när stora belopp betalades ut till "närstående"?

Med andra ord finns det som vanligt ett samelsurium av kopplingar mellan de olika aktörerna så väl som märkliga sammanträffanden.
Kan det vara så att Katarina Roger fick ut innestående lön via Bellsans köp av hennes hus?
Lönen tog sas bara omvägen via Bellsans privata konto och beskattades därigenom inte korrekt?
Eller förhåller det sig som Magictrix föreslår?

Det finns ingen möjlighet för IL att efter eget behag välja att anmäla sin bostadsadress. Alla vuxna är skyldiga att anmäla till Skatteverket/Folkbokföringen när och vart man flyttar.

När det gäller försäljningen av fast egendom så är det hårt reglerat i lag hur det ska genomföras. Märkligt, mycket märkligt, att sälja och flytta från en villa men fortsätta vara folkbokförd i huset. Det bruka vara noga reglerat i köpebrev och kontrakt när exakt tillträdet ska ske, när nycklar och pengar ska vara överlämnade etc. Sverige har sen 1600-talet fört noggranna "jordeböcker" över vem som äger vad inom fastighetstillgångarna.

Det du och Magitrix beskriver är så märkligt rörigt att det knappast räcker med "sammelsurium"
för att beskriva det. Allmänheten, som följer Blondibellas affärsliv endast genom allmänna media, måste undra över hur det alls är möjligt att sälja och köpa hus, flytta ut och flytta in, ta hand om barnen, rädda företagen, avskeda alla anställda, hålla reda på barnen vaccinationer och ordna inför semestern samt hinna dejta och ordna med bröstförstoring och hålla håret tiptop. Och missa adressändringen!! (Men hinna in på banken och flytta miljonerna).
Citera
2020-07-09, 05:41
Medlem
DoraFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av agoggoge
Det finns ingen möjlighet för IL att efter eget behag välja att anmäla sin bostadsadress. Alla vuxna är skyldiga att anmäla till Skatteverket/Folkbokföringen när och vart man flyttar.

När det gäller försäljningen av fast egendom så är det hårt reglerat i lag hur det ska genomföras. Märkligt, mycket märkligt, att sälja och flytta från en villa men fortsätta vara folkbokförd i huset. Det bruka vara noga reglerat i köpebrev och kontrakt när exakt tillträdet ska ske, när nycklar och pengar ska vara överlämnade etc. Sverige har sen 1600-talet fört noggranna "jordeböcker" över vem som äger vad inom fastighetstillgångarna.

Det du och Magitrix beskriver är så märkligt rörigt att det knappast räcker med "sammelsurium"
för att beskriva det. Allmänheten, som följer Blondibellas affärsliv endast genom allmänna media, måste undra över hur det alls är möjligt att sälja och köpa hus, flytta ut och flytta in, ta hand om barnen, rädda företagen, avskeda alla anställda, hålla reda på barnen vaccinationer och ordna inför semestern samt hinna dejta och ordna med bröstförstoring och hålla håret tiptop. Och missa adressändringen!! (Men hinna in på banken och flytta miljonerna).
Jo, jag känner till att det numera finns något som heter folkbokföringsbrott. Frågan är väl om Bellsan agerat med uppsåt när hon valde att inte anmäla flytten till Skatteverket. Jag skulle tro att Skatteverket ser mellan fingrarna om anmälan dröjer några månader efter en flytt. Då kan knappast brottet anses som grovt utan det stannar vid ringa.
Det intressanta för mig är varför hon gör så här. Antingen är hon selektivt slarvig och struntar i sånt hon inte tycker är viktigt nog att slösa tid på eller så finns det en baktanke, dvs hon vinner något på underlåtenheten.

Ja, allt är verkligen märkligt rörigt. Det är möjligt att att "slarvet" med folkbokföringen bara är ytterligare ett symptom på det som gör att Bellsan vid nästan 30 års ålder är tillbaka där hon en gång började: hennes enda (?) inkomstkälla är bloggen. Bloggen har utökats med Instagram och en pod, men i grund och botten har ingenring förändrats: hon försörjer sig fortfarande genom att berätta sagor om sitt privatliv. Hennes liv är fortfarande produkten och hon säljer fortfarande annonsutrymme. Just nu säljer hon sin romans med Paul. Kanske finns det inte ens någon romans utan allt är ett pr-trick i syfte att öka uppmärksamheten och därmed trafiken till de egna kanalerna vilket i sin tur ökar chansen till fler annonsörer. Och Paul har sina motiv för att spela med.
Cyniskt? Ja, i allra högsta grad. Men Bellsan har lärt oss att hon inte har några gränser utan ljuger ohämmat, så allt och ingenting är möjligt när det gäller Bellsan.

Hur är det ens möjligt att misslyckas så kapitalt med alla dessa företag såsom Bellsan gjort med de möjligheter och den massmediala uppmärksamheten hon åtnjutit under åren? Jag vet inte. Kanske är svaret enkelt: vi lever i narcissisternas tidevarv och den som har minst skrupler och störst käft är vinnaren. Tills verkligheten ibland kommer ifatt.
Senast redigerad av DoraF 2020-07-09 kl. 06:14.
Citera
2020-07-09, 06:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DoraF
Jo, jag känner till att det numera finns något som heter folkbokföringsbrott. Frågan är väl om Bellsan agerat med uppsåt när hon valde att inte anmäla flytten till Skatteverket. Jag skulle tro att Skatteverket ser mellan fingrarna om anmälan dröjer några månader efter en flytt. Då kan knappast brottet anses som grovt utan det stannar vid ringa.
Det intressanta för mig är varför hon gör så här. Antingen är hon selektivt slarvig och struntar i sånt hon inte tycker är viktigt nog att slösa tid på eller så finns det en baktanke, dvs hon vinner något på underlåtenheten.

Ja, allt är verkligen märkligt rörigt. Det är möjligt att att "slarvet" med folkbokföringen bara är ytterligare ett symptom på det som gör att Bellsan vid nästan 30 års ålder är tillbaka där hon en gång började: hennes enda (?) inkomstkälla är bloggen. Bloggen har utökats med Instagram och en pod, men i grund och botten har ingenring förändrats: hon försörjer sig fortfarande genom att berätta sagor om sitt privatliv. Hennes liv är fortfarande produkten och hon säljer fortfarande annonsutrymme. Just nu säljer hon sin romans med Paul. Kanske finns det inte ens någon romans utan allt är ett pr-trick i syfte att öka uppmärksamheten och därmed trafiken till de egna kanalerna vilket i sin tur ökar chansen till fler annonsörer. Och Paul har sina motiv för att spela med.
Cyniskt? Ja, i allra högsta grad. Men Bellsan har lärt oss att hon inte har några gränser utan ljuger ohämmat, så allt och ingenting är möjligt när det gäller Bellsan.

Hur är det ens möjligt att misslyckas så kapitalt med alla dessa företag såsom Bellsan gjort med de möjligheter och den massmediala uppmärksamheten hon åtnjutit under åren? Jag vet inte. Kanske är svaret enkelt: vi lever i narcissisternas tidevarv och den som har minst skrupler och störst käft är vinnaren. Tills verkligheten ibland kommer ifatt.

Hon har såklart inte slarvat, hon har ju till och med haft reklamsammarbete med Adressändring när hon flyttade förra gången.
Citera
2020-07-09, 06:56
Medlem
DoraFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Efternamn08
Hon har såklart inte slarvat, hon har ju till och med haft reklamsammarbete med Adressändring när hon flyttade förra gången.
Det trodde jag inte heller. Men frågan är varför. Vet du?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in