Citat:
Ursprungligen postat av
agoggoge
Ja, det om barnen har du säkert rätt om.
Men detta om adressen där hon är skriven/folkbokförd bör väl var som för alla andra: Där hon har sin huvudsakliga nattvila. Det är ju beskrivet hur hon inom loppet av ett par månader fick säga upp all personal, sälja huset och få hjälp av sin syster med partner att flytta in till ett nytt boende. Hon tyckte det var väldigt skönt att komma in i sin nya bostad. Jag har för mig att det var så trångt om tid i planeringen så några dagar var hennes barns far bussig och ställde upp för henne.
Jag förstår inte hur hennes mäklare och bank kan ställa upp på de här fasonerna. Att registrera en stiftelse är mycket papper och korrespondens, pengar och intyg och hjälp av revisor. Hur klara en person som IL det när hon står på konkurrsens rand och hela livet är upp och ned. Men hon klarar inte att skicka in en adressändring?!
Jag gissar att det finns skäl till att Bellsan inte ändrar sin folkbokföring, men vilka är svårt att sia om.
Vi får väl se om det kommer en ändring av hennes folkbokföring efter att jag lyft frågan här på FB. Hon läser ju här och här reagerat på sådant vi skrivit tidigare.
Är det ens klarlagt att Bellsan har lagfart på huset hon bor i?
Som
Magictrix påpekade köpte Bellsan sitt nuvarande hus av Hermine Holds förra VD, Katarina Roger. Enligt uppgift fick Katarina Roger lämna Hermine Hold i oktober 2019 eftersom bolaget inte hade råd att ha kvar henne.
När bolaget senare försattes i konkurs var som jag förstått det var Nordic Tech Houses grundare Linus Kaasik tillförordnad VD.
Var det Katarina Roger eller Linus Kaasik som var VD när stora belopp betalades ut till "närstående"?
Med andra ord finns det som vanligt ett samelsurium av kopplingar mellan de olika aktörerna så väl som märkliga sammanträffanden.
Kan det vara så att Katarina Roger fick ut innestående lön via Bellsans köp av hennes hus?
Lönen tog sas bara omvägen via Bellsans privata konto och beskattades därigenom inte korrekt?
Eller förhåller det sig som
Magictrix föreslår?
Citat:
Ursprungligen postat av
Magictrix
Det pågår just nu en utredning där konkursförvaltaren undersöker hur var och varför en hiskelig massa pengar försvann från ett bolag till Isabellas privata konto precis innan konkursen blev ett faktum. VD för det bolaget (som jag glömt namnet på, var samtidigt ägare till den villa som Blondinen nu köpt. Lite för märkliga omständigheter för att vara sanna? You bet. Men om det är illegalt eller bara fula affärer låter jag vara osagt. VD har alltså plockat ut pengar ur bolaget och skickat dem vidare till Bella (Och Pingis?) och därmed får inte fordringsägarna något. Sedan har han sålt villan till henne och då KAN det ju vara så att hon använde de pengarna som insats för lånet? Men det lär väl visa sig någon gång i höst.