2020-07-08, 17:08
Medlem
Boopidoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av agoggoge
Nu börjar ordet näringsförbud cirkulera. Varför? Ja, så sent som den 6 december 2019 registreras "STIFTELSEN ISABELLA LÖWENGRIP FOUNDATION". Så mellan alla kriser med personal, boende, barn, partners och de svåra psykiatriska problemen som kräver akut inläggning och behandling, samt alla firmor så hinner hon fylla i alla formulär och registrera en stiftelse. Också.

Den här stiftelsen är inte registrerad för varken moms eller f-skatt. Men där ska hon tydligen förvalta sin förmögenhet. Efter "Löwengrip Invest AB" som ska ägna sig åt klädesförsäljning och bokutgivning ....

Hon startade ert bolag strax innan allt började rasa och det är tydligen i det bolaget vinsten från försäljningen finns
https://postimg.cc/FkVfr3Nr
Citera
2020-07-08, 18:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Boopidoo
Hon startade ert bolag strax innan allt började rasa och det är tydligen i det bolaget vinsten från försäljningen finns
https://postimg.cc/FkVfr3Nr

"ett bolag" menar du väl? Inte 'ert'

Jag skrev själv "cirkulera" när jag nämnde att jag börjar tänka i termer av näringsförbud. Jag hoppas att media (SvD och Expressens Frida Sundkvist) kan avsätta resurser för att reda ut vad den här "näringsidkaren" har ägnat sig åt. i länken till allabolag.se finns fri tillgång till tre av hennes bolag. De andra 25 (TJUGOFEM) bolagen får man köpa tillgång till. IL finns alltså involverad i 28 bolag totalt! Stiftelsen måste vara anmäld till länsstyrelsen som är den myndighet som utövar tillsyn över stiftelser. Det är länsstyrelsen som ska se till att syftet uppfylls och kapital inte försnillas.

Menar du försäljningen av något av bolagen eller försäljningen av bostaden?

Enligt ratsit så bor IL ensam och utan barnen.
Citera
2020-07-08, 18:14
Medlem
DoraFs avatar
Citat:
"ett bolag" menar du väl? Inte 'ert'

Jag skrev själv "cirkulera" när jag nämnde att jag börjar tänka i termer av näringsförbud. Jag hoppas att media (SvD och Expressens Frida Sundkvist) kan avsätta resurser för att reda ut vad den här "näringsidkaren" har ägnat sig åt. i länken till allabolag.se finns fri tillgång till tre av hennes bolag. De andra 25 (TJUGOFEM) bolagen får man köpa tillgång till. IL finns alltså involverad i 28 bolag totalt! Stiftelsen måste vara anmäld till länsstyrelsen som är den myndighet som utövar tillsyn över stiftelser. Det är länsstyrelsen som ska se till att syftet uppfylls och kapital inte försnillas.

Menar du försäljningen av något av bolagen eller försäljningen av bostaden?

Enligt ratsit så bor IL ensam och utan barnen.
Tror inte att siter som Ratsit listar minderåriga barn. Det intressanta är ju att hon fortfarande är folkbokförd på det gamla huset. Varför är hon inte folkbokförd på den adress hon sedan flera månader bor på? Hyr hon bara huset hon numera bor i eller hur hänger det ihop?
Citera
2020-07-08, 18:35
Medlem
Magictrixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DoraF
Tror inte att siter som Ratsit listar minderåriga barn. Det intressanta är ju att hon fortfarande är folkbokförd på det gamla huset. Varför är hon inte folkbokförd på den adress hon sedan flera månader bor på? Hyr hon bara huset hon numera bor i eller hur hänger det ihop?
Det var väl inte så länge sedan det redovisade i denna tråd att villan köpts Eriks mäklarkompis och hans fru? De behöver ju i och förs sig inte skriva sig på den adressen, de äger ju flera fastigheter. Men varför vill man inte skriva sig i sitt nya hus? Risken finns ju att hon missar post som kanske inte blir eftersänd och så vidare? Står gamla huset tomt?
Citera
2020-07-08, 18:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DoraF

Ja, det om barnen har du säkert rätt om.

Men detta om adressen där hon är skriven/folkbokförd bör väl var som för alla andra: Där hon har sin huvudsakliga nattvila. Det är ju beskrivet hur hon inom loppet av ett par månader fick säga upp all personal, sälja huset och få hjälp av sin syster med partner att flytta in till ett nytt boende. Hon tyckte det var väldigt skönt att komma in i sin nya bostad. Jag har för mig att det var så trångt om tid i planeringen så några dagar var hennes barns far bussig och ställde upp för henne.

Jag förstår inte hur hennes mäklare och bank kan ställa upp på de här fasonerna. Att registrera en stiftelse är mycket papper och korrespondens, pengar och intyg och hjälp av revisor. Hur klara en person som IL det när hon står på konkurrsens rand och hela livet är upp och ned. Men hon klarar inte att skicka in en adressändring?!
Citera
2020-07-08, 18:50
Medlem
DoraFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Magictrix
Det var väl inte så länge sedan det redovisade i denna tråd att villan köpts Eriks mäklarkompis och hans fru? De behöver ju i och förs sig inte skriva sig på den adressen, de äger ju flera fastigheter. Men varför vill man inte skriva sig i sitt nya hus? Risken finns ju att hon missar post som kanske inte blir eftersänd och så vidare? Står gamla huset tomt?
Ja, det gamla huset är väl sålt men min undran gällde ju det nya huset som Bellsan flyttat in i.
Det är lite märkligt att hon inte folkbokförd sig på sin nya adress. Vad är skälet 🤔?
Sedan 2018 kan det dessutom dessutom vara brottsligt att inte vara folkbokförd på den adress man de facto bor på.
Citera
2020-07-08, 18:52
Medlem
trottwells avatar
Citat:

Mäklarkompis?

Erik Selin är inte mäklare, är köparen av Bellas gamla hus mäklare?
Citera
2020-07-08, 18:54
Medlem
Magictrixs avatar
Citat:
Ja, det om barnen har du säkert rätt om.

Men detta om adressen där hon är skriven/folkbokförd bör väl var som för alla andra: Där hon har sin huvudsakliga nattvila. Det är ju beskrivet hur hon inom loppet av ett par månader fick säga upp all personal, sälja huset och få hjälp av sin syster med partner att flytta in till ett nytt boende. Hon tyckte det var väldigt skönt att komma in i sin nya bostad. Jag har för mig att det var så trångt om tid i planeringen så några dagar var hennes barns far bussig och ställde upp för henne.

Jag förstår inte hur hennes mäklare och bank kan ställa upp på de här fasonerna. Att registrera en stiftelse är mycket papper och korrespondens, pengar och intyg och hjälp av revisor. Hur klara en person som IL det när hon står på konkurrsens rand och hela livet är upp och ned. Men hon klarar inte att skicka in en adressändring?!

Det pågår just nu en utredning där konkursförvaltaren undersöker hur var och varför en hiskelig massa pengar försvann från ett bolag till Isabellas privata konto precis innan konkursen blev ett faktum. VD för det bolaget (som jag glömt namnet på, var samtidigt ägare till den villa som Blondinen nu köpt. Lite för märkliga omständigheter för att vara sanna? You bet. Men om det är illegalt eller bara fula affärer låter jag vara osagt. VD har alltså plockat ut pengar ur bolaget och skickat dem vidare till Bella (Och Pingis?) och därmed får inte fordringsägarna något. Sedan har han sålt villan till henne och då KAN det ju vara så att hon använde de pengarna som insats för lånet? Men det lär väl visa sig någon gång i höst.
Citera
2020-07-08, 18:57
Medlem
Magictrixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trottwell
Mäklarkompis?

Erik Selin är inte mäklare, är köparen av Bellas gamla hus mäklare?
Erik Selins kompis, som köpt Bellas gamla hus kallades mäklare i någon artikel jag såg. Men titeln är kanske inte så viktig? Han äger fastigheter, hotell och tomter som han köper, säljer eller hyr ut i alla fall.
Citera
2020-07-08, 19:01
Medlem
trottwells avatar
Citat:
Erik Selins kompis, som köpt Bellas gamla hus kallades mäklare i någon artikel jag såg. Men titeln är kanske inte så viktig? Han äger fastigheter, hotell och tomter som han köper, säljer eller hyr ut i alla fall.

Det låter mera som en fastighetsägare, precis som Erik Selin.
Citera
2020-07-08, 19:06
Medlem
Magictrixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trottwell
Det låter mera som en fastighetsägare, precis som Erik Selin.

Vem bryr sig? Livnär man sig på att sälja och köpa hus och fastigheter är man väl i viss mån mäklare?
Citera
2020-07-08, 19:13
Medlem
qutms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BINARY-CIS-PERSON
Jag har inte tagit BB i häcken.
Vette fan om p*rr hasse (inte lasse) lever, men ett par av Pauls polare lever
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto