Citat:
Ursprungligen postat av
DoraF
Tror inte att siter som Ratsit listar minderåriga barn. Det intressanta är ju att hon fortfarande är folkbokförd på det gamla huset. Varför är hon inte folkbokförd på den adress hon sedan flera månader bor på? Hyr hon bara huset hon numera bor i eller hur hänger det ihop?
Ja, det om barnen har du säkert rätt om.
Men detta om adressen där hon är skriven/folkbokförd bör väl var som för alla andra: Där hon har sin huvudsakliga nattvila. Det är ju beskrivet hur hon inom loppet av ett par månader fick säga upp all personal, sälja huset och få hjälp av sin syster med partner att flytta in till ett nytt boende. Hon tyckte det var väldigt skönt att komma in i sin nya bostad. Jag har för mig att det var så trångt om tid i planeringen så några dagar var hennes barns far bussig och ställde upp för henne.
Jag förstår inte hur hennes mäklare och bank kan ställa upp på de här fasonerna. Att registrera en stiftelse är mycket papper och korrespondens, pengar och intyg och hjälp av revisor. Hur klara en person som IL det när hon står på konkurrsens rand och hela livet är upp och ned. Men hon klarar inte att skicka in en adressändring?!