Flashback bygger pepparkakshus!
2019-10-09, 19:13
Medlem
Ringhals3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RayOfLight
Vad är dealen med alla dessa äldre män som omger Bella numera? Erik, Percy Barnevik, Adelsohn mm. Det var ju också en massa gubbs på testmiddagen hon hade inför den nu inställda galan.

Tillhör de månne en kategori som fortfarande inte begriper sig på internet och därmed har noll koll på vad Bella pysslar med egentligen? Eller är de bara gubbsjuka som vill frottera sig med en blond kvinna i 20-årsåldern?

Tror faktislg andra stycket sipkar vad som händer!
Citera
2019-10-09, 19:16
Medlem
DoraFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Charta.12
Det finns dessutom redan idag etablerade aktörer på marknaden som erbjuder starta egetkurser. Varför skulle man då köpa tjänsten från en ny aktör som är känd för att bygga luftslott och leva över sina tillgångar.
Jag håller helt med dig.

Jag kan tänka mig att Bellsan med starta-eget-kurser ser en möjlighet att fortsätta dra nytta av Arbetsförmedlingen och deras stöd till arbetslösa ungdomar, långtidsarbetslösa etc.
Hon har ju - enligt ryktet - dragit nytta av systemet de senaste åren genom att hennes boendestödjare finansierats med skattemedel. Tidigare arbetslösa unga har fått lön i sex månader. Därav den stora personalomsättningen.
Kan tänka mig att Bellsan den vägen fått upp ögonen för skattemedlens underbara värld.

Det finns säkert någon i tråden som kan arbetsmarknadsåtgärderna och som kan berätta om jag är helt fel ute
Citera
2019-10-09, 19:28
Medlem
DoraFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ringhals3
Nej skatteverket har inte namngivit någon ändå "vet" många att hon granskas! Hon och de andra bloggarna har haft ögonen på sig i åratal! Kanske har Blondinbella skött hur man redovisar bloggandet skattetekniskt, det är trots allt småsummor i sammanhanget, men istället nallat miljoner ur bolagen?

Citerar Expressen från 2018:

"Detta är inte första gången Skatteverket riktar sina ögon mot just bloggare. Redan 2010 skrev Expressen om hur smekmånaden var över för bloggdrottningarna "Kissie", Isabella "Blondin-Bella" Löwengrip och Katrin Zytomierska."

Hoppas något är på gång!
Jo, jag vet att det även trådsanning. Hon ska dessutom vara föremål gör polisutredning.
Men jag tycker att vi får vänta och se.
Jag hoppas också att något är på gång.

Om det som händer just nu tänker jag att Bellsan är långt ifrån uträknad. Hon är en kackerlacka.
It ain't over till the fat lady sings.
Citera
2019-10-09, 19:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DoraF
Jag håller helt med dig.

Jag kan tänka mig att Bellsan med starta-eget-kurser ser en möjlighet att fortsätta dra nytta av Arbetsförmedlingen och deras stöd till arbetslösa ungdomar, långtidsarbetslösa etc.
Hon har ju - enligt ryktet - dragit nytta av systemet de senaste åren genom att hennes boendestödjare finansierats med skattemedel. Tidigare arbetslösa unga har fått lön i sex månader. Därav den stora personalomsättningen.
Kan tänka mig att Bellsan den vägen fått upp ögonen för skattemedlens underbara värld.

Det finns säkert någon i tråden som kan arbetsmarknadsåtgärderna och som kan berätta om jag är helt fel ute
Du kan ha rätt, och visst finns det statliga pengar att hämta i den sortens utbildningar, men jag tror du överskattar henne. Det är väl cargo culting som vanligt, rika amerikanska fruar har stiftelse så om Bella skaffar en så blir hon väl lika rik tänker hon.
Citera
2019-10-09, 19:50
Medlem
Charta.12s avatar
Citat:
Jag håller helt med dig.

Vad gäller Arbetsförmedlingen så har den gått över och blivit en kontrollmyndighet och flera kontor kommer att läggas ner eller har redan lagts ner.
Verksamheten har skurits ner och det är väldigt få som får någon hjälp av den myndigheten.

Skattemedlen äts upp av bidrag till alla lågutbildade asylsökande som finns i det här landet.
Citera
2019-10-09, 20:23
Medlem
DoraFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pankeborg
Du kan ha rätt, och visst finns det statliga pengar att hämta i den sortens utbildningar, men jag tror du överskattar henne. Det är väl cargo culting som vanligt, rika amerikanska fruar har stiftelse så om Bella skaffar en så blir hon väl lika rik tänker hon.
Kan du komma på någon annan finansiering av kurserna 🤔? Min fantasi tryter.
Iof har nog Bellsan snart glömt ILF, så det kommer inte att bli något.
Men starta egetkurser lät bra

Javisst, stiftelsen var en del av hennes bakvända logik. Samt ett sätt att anpassa sig till Sugar daddy.
Citera
2019-10-09, 20:31
Medlem
Citat:
Kan du komma på någon annan finansiering av kurserna 🤔? Min fantasi tryter.
Iof har nog Bellsan snart glömt ILF, så det kommer inte att bli något.
Men starta egetkurser lät bra

Javisst, stiftelsen var en del av hennes bakvända logik. Samt ett sätt att anpassa sig till Sugar daddy.
Tanken var väl att stiftelsen skulle finansiera det, det är ju så det brukar funka. Ganska märkligt ändamål, men förstås måste hon välja något som har koppling till henne och hennes brand som ”entreprenör”.
Citera
2019-10-09, 21:17
Medlem
DoraFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pankeborg
Tanken var väl att stiftelsen skulle finansiera det, det är ju så det brukar funka. Ganska märkligt ändamål, men förstås måste hon välja något som har koppling till henne och hennes brand som ”entreprenör”.
Jovisst, men såvitt jag vet finns ju det ingen finansiering av stiftelsen.
Vilka pengar ska stiftelsen använda, menar du?

Med reservation för att ILF existerar utanför Bellsans fantasi.
Senast redigerad av DoraF 2019-10-09 kl. 21:27.
Citera
2019-10-09, 21:50
Medlem
qutms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Charta.12
Vad gäller Arbetsförmedlingen så har den gått över och blivit en kontrollmyndighet och flera kontor kommer att läggas ner eller har redan lagts ner.
Verksamheten har skurits ner och det är väldigt få som får någon hjälp av den myndigheten.
Skattemedlen äts upp av bidrag till alla lågutbildade asylsökande som finns i det här landet.
Det verkar som om Isabella fått otillbörligt stöd och andra fördelar
Det märkligaste, som borde granskas med en kommission, är ju stödet ifrån politiker och uppbackning utomlands av Svenska ambasadstjänstemän
Hur gick det till egentligen bakom kulisserna
Vad sades egentligen på middagarna då kameror och mikrofoner var avstängda
Hur gick prisutdelningarna till
Ar det en slump att hon blond
Senast redigerad av qutm 2019-10-09 kl. 21:53.
Citera
2019-10-09, 21:54
Medlem
Läs gärna Griploovs senaste alster.

https://www.instagram.com/p/B3aNG5ap...=1jb8864ozzkob
Citera
2019-10-09, 22:14
Medlem
Citat:
Jovisst, men såvitt jag vet finns ju det ingen finansiering av stiftelsen.
Vilka pengar ska stiftelsen använda, menar du?

Med reservation för att ILF existerar utanför Bellsans fantasi.
Tanken måste ju varit att gubbarna på Villa Pauli skulle donera några tiotusingar var, som i amerikat.
Citera
2019-10-09, 22:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av postis
Läs gärna Griploovs senaste alster.

https://www.instagram.com/p/B3aNG5ap...=1jb8864ozzkob
Griplööv verkar inte förstå hur aktieutdelning funkar. Den är inte till för bolagets skulle och givetvis kan man plocka ut aktieutdelning för att bekosta sitt lyxliv. Du kan ju inte plocka ut mer än vad bolaget har råd med, men annars så är det ju bara så att skattesatsen beror på hur mycket du plockar ut i förhållande till bolagets löneunderlag. Upp till ett visst belopp beskattas utdelningen som kapitalvinst, och den delen som överstiger det skattas som lön.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in