2005-02-02, 13:01
Medlem
Johan 78s avatar
http://www.pp2stop.org/

Vore tacksam om folk ville skriva på, så kanske man kan få behålla jobbet ett tag till.
EU:s förslag skulle i praktiken innebära att polacker skulle kunna ta mitt jobb för 30kr/h. Sen har dom dessutom mage att påstå att det främjar konkurrensen. Om nån anser sig ha råd att konkurrera mot 30kr/h, så kan ni ge fan i att skriva på..
Citera
2005-02-02, 13:08
Medlem
Wittgensteins avatar
Jag skriver på, men jag är rädd för att de flesta här tycker att invällande låglönepolacker är en bra idé.
Citera
2005-02-02, 13:13
Medlem
L0darens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Johan 78
http://www.pp2stop.org/

Vore tacksam om folk ville skriva på, så kanske man kan få behålla jobbet ett tag till.
EU:s förslag skulle i praktiken innebära att polacker skulle kunna ta mitt jobb för 30kr/h. Sen har dom dessutom mage att påstå att det främjar konkurrensen. Om nån anser sig ha råd att konkurrera mot 30kr/h, så kan ni ge fan i att skriva på..

fråga: vad röstade du i Eu-valet?
Citera
2005-02-02, 13:18
Medlem
Motvilligs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wittgenstein
Jag skriver på, men jag är rädd för att de flesta här tycker att invällande låglönepolacker är en bra idé.

Så fort alla hamnarbetare och alla som skriver på listan lovar att inte köpa någon enda vara eller tjänst som kan produceras i Sverige (eller rimligen ersättas med något från Sverige) från något land där folk tjänar mindre än svenska arbetare så skall jag också skriva på.
Citera
2005-02-02, 13:24
Medlem
Memnoks avatar
Jaha? Finns det några andra verksamheter som inte bör konkurrensutsättas tycker ni? Skall man kanske skriva på för att bara köpa bilar tillverkade i Sverige eller något?
Citera
2005-02-02, 13:30
Medlem
Wittgensteins avatar
Jaha? Ni som vill ha hit polackerna: Tycker ni att svenskar ska acceptera att jobba för trettio spänn i timmen för att kunna konkurrera?
Citera
2005-02-02, 13:33
Awaiting Email Confirmation
Ola Hanssons avatar
Citat:
Jaha? Ni som vill ha hit polackerna: Tycker ni att svenskar ska acceptera att jobba för trettio spänn i timmen för att kunna konkurrera?
Ja. Och passar inte de galoscherna får de byta jobb. Jag är inte beredd att sy t-shirts till de löner de har i Kina, men det får mig inte att argumentera för att vi ska stoppa importen av tröjor från Kina.

Citat:
Ursprungligen postat av Johan 78
Om nån anser sig ha råd att konkurrera mot 30kr/h, så kan ni ge fan i att skriva på..
Konstigt argument. Jag är inte beredd att utföra jobbet för 30 kr/h, och därför låter jag bli. Du kan göra precis samma val.
Citera
2005-02-02, 13:35
Medlem
Enders avatar
Citat:
Tycker ni att svenskar ska acceptera att jobba för trettio spänn i timmen för att kunna konkurrera?

Om det innebär att de importvaror som Johan 78 och hans gelikar lastar av från fartygen blir billigare för mig som konsument: javisst!
Citera
2005-02-02, 13:36
Medlem
Wittgensteins avatar
Och när alla löner i Sverige ligger på 30 kronor i timmen? För ni tror väl inte på fullt allvar att det finns något jobb som vi svenskar är bättre på än någon annan?
Citera
2005-02-02, 13:37
Medlem
Memnoks avatar
Citat:
Visst, det är bara idiotiskt att man skall ha en konstgjord hög lönenivå, vad tjänar det till? Det drabbar bara konsumenterna i form av höga priser och inflation. Jag tycker att det enda sättet att fastställa priset på en vara eller tjänst är att låta marknaden avgöra, har du någon annan uppfattning?
Citera
Medlem
Enders avatar
Wittgenstein: vad röstade du i EU-valet?
Citera
Medlem
Enders avatar
Citat:
För ni tror väl inte på fullt allvar att det finns något jobb som vi svenskar är bättre på än någon annan?

Svensklärare...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in