2015-01-27, 23:21
Medlem
HighwayDelights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av supermassive
Ja, s lnge spelet r shr som det r idag s missar du inget iallafall. Jag hoppas verkligen att det kommer ytterligare uppdateringar med det dr jag saknar, annars tycker jag faktiskt att EA har gtt ner sig nr det gller Sims-serien.

Vet inte vad det r du saknar, men det kommer en expansion, eller har kommit, vildmarken ngot, jag r skitbesviken och har bara spelat det ett ftal ggr sen det slpptes, hller verkligen med om att EA har tappat stort
Citera
2015-01-28, 15:47
Medlem
supermassives avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HighwayDelight
Vet inte vad det r du saknar, men det kommer en expansion, eller har kommit, vildmarken ngot, jag r skitbesviken och har bara spelat det ett ftal ggr sen det slpptes, hller verkligen med om att EA har tappat stort

Det jag saknar absolut mest (frutom en massa andra saker ) r verktyget fr att ndra frger och mnster p typ allt.
Citera
2015-02-06, 09:56
Medlem
Frsta expansionen slpps i april: http://www.thesims.com/sv_SE/news/get-to-work

Hrligt! Tror att det kan bli ett riktigt bra tillgg .

Jag gillar verkligen den hr versionen av The Sims, srskilt eftersom det knns som att det har blivit svrare. I Sims 3 t ex var det inga problem att n toppen av karrirstegen redan som ungdom, skittrkigt ju. Det r tminstone lite mer utmaning hr. Jag gillar ocks att simmarna har ftt mer personlighet och nskningssystemet r lite roligare n ambitionerna fr Sims 3, men knns kanske inte s himla ndvndiga fr helheten. Jag skulle nska att det gick att stlla in svrighetsgraden s att det blev ordentliga problem om man inte uppfyllde nskningarna till exempel. Barnambitionerna r roliga och svra, brukar ltt trttna p "mina" barn annars men nu finns det ju pltsligt en mening med att skaffa dem, haha.

Bygglget r fantastiskt!

Det som framfrallt r problemet nu r de funktioner som saknas med smbarn osv, men jag r vertygad om att det kommer tillbaka i bttre skepnad n tidigare. Jag saknar att inte kunna g och hlsa p grannar och ha den hr fria kvartersstilen ocks, samtidigt som den hr stilen r bttre fr att expansionerna lttare kommer att kunna bli integrerade in i den.

Jag tycker att det hr har stor potential att bli det bsta The Sims hittills!
Citera
2015-02-22, 20:47
Medlem
Loveaffairs avatar
HJLP!

Har spelat The Sims sedan jag var liten och Sims 1 slpptes. Om n inte lika hypad idag som nr jag var 10 tycker jag fortfarande det r ett jttekul spel och drfr kndes det givet att infrskaffa The Sims 4 nu nr det kom till Mac.

Har nu spelat ngra timmar i helgen och r helt frbluffad. r det jag som har missat ngot eller "is this it"? Kamerastyrningen r vrdels, det r svrt att klicka p freml och simmar (d de mste bli markerade fr att man ska kunna utfra handlingen) men framfrallt - r det p riktigt att man inte kan rra sig fritt i kvarteret utan bara i den lilla ruta man valt att bo? Knns i sfall som en sansls nedgradering frn The Sims 3 dr man kunde spatsera fritt och hantera kvarteret som en helhet. Och dessa "laddningspauser" nr man tar bilen ngonstans a la The Sims 1, skmtar dem?

Hoppas verkligen det r jag som missuppfattat ngot eller har ngon skev instllning aktiv. Fr detta suger. Varfr skulle jag vilja kpa The Sims 2 p nytt?
Senast redigerad av Loveaffair 2015-02-22 kl. 20:53.
Citera
2015-02-22, 20:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Loveaffair
Har spelat The Sims sedan jag var liten och Sims 1 slpptes. Om n inte lika hypad som nr jag var 10 tycker jag fortfarande det r ett jttekul och avslappnande spel och drfr kndes det givet att infrskaffa The Sims 4 nu nr det kom till Mac.

Har nu spelat ngra timmar i helgen och r helt frbluffad. r det jag som har missat ngot eller "is this it"? Kamerastyrningen r vrdels, det r svrt att klicka p freml och simmar (d de mste bli markerade fr att man ska kunna utfra handlingen) men framfrallt - r det p riktigt att man inte kan g i kvarteret utan bara i den lilla ruta man valt att bo, fr att "ta bilen" till andra tomter? Knns som en enorm nedgradering frn The Sims 3 dr man kunde spatsera fritt och fick aldrig dessa "laddningspauser".

Hoppas verkligen det r jag som missuppfattat ngot eller har ngon skev instllning. Fr detta suger. Varfr skulle jag vilja kpa The Sims 2 p nytt?
Jag har fr mig att dom skar ner p det s mycket eftersom det var tnkt att bli ett onlinespel frn brjan, Riktig besvikelse faktiskt.
Citera
2015-02-22, 21:03
Medlem
Loveaffairs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av herrwille
Jag har fr mig att dom skar ner p det s mycket eftersom det var tnkt att bli ett onlinespel frn brjan, Riktig besvikelse faktiskt.

Allts, jag vet inte vad jag ska sga. r ett inbitet gammalt The Sims fan och detta r frsta gngen ngonsin som jag knner att ett nytt spel knns undermligt och gammalt. Och det inte lite!

Det enda som r nytt och sticker ut jmtemot de andra spelen r ju de lite mer utvecklade knslorna och intrycken ifrn omgivningen. Men att f det i utbyte mot att de slopar att man kan rra sig fritt i kvarteret, ka bil och cykla, knacka p grannarna som bor mer en ett hus ifrn en ect... dvs det som skiljde The Sims 2 och 3 t.

Kanske kommer jag frska spela det ngon gng till men har inte alls ngon lust. Troligen kommer jag slnga bort skiten och terinstallera The Sims 3 istllet.
Citera
2015-02-22, 21:51
Medlem
Citat:
Allts, jag vet inte vad jag ska sga. r ett inbitet gammalt The Sims fan och detta r frsta gngen ngonsin som jag knner att ett nytt spel knns undermligt och gammalt. Och det inte lite!

Det enda som r nytt och sticker ut jmtemot de andra spelen r ju de lite mer utvecklade knslorna och intrycken ifrn omgivningen. Men att f det i utbyte mot att de slopar att man kan rra sig fritt i kvarteret, ka bil och cykla, knacka p grannarna som bor mer en ett hus ifrn en ect... dvs det som skiljde The Sims 2 och 3 t.

Kanske kommer jag frska spela det ngon gng till men har inte alls ngon lust. Troligen kommer jag slnga bort skiten och terinstallera The Sims 3 istllet.
Knner samma hr, Det var ju det som var kul i 3:an, Framfrallt i nattliv.
Vi fr vl hoppas att det kommer ett expansionspaket eller en uppdatering av ngot slag snart.

Fr nja mig s lnge av att bygga hus, det r det enda positiva mrkningsbara skillnaden enligt mig.
Citera
2015-02-23, 02:44
Medlem
HJLP!!
Har precis skaffat sims 4 till mac, men hur f'n fr man fram rutan s dr man skriver in fuskkoderna? Har provat cmd + shift + C men det fungerar ej.
Citera
2015-02-24, 16:17
Medlem
Hej hej, hur fr man bort censur nr man duschar etc?
Citera
2015-03-01, 11:11
Medlem
Hej!
Tnkte p nr barn vljer livslng nskan och fr sin bonus egenskap, r det ngon som testat att uppfylla fler n en? D undrar jag om de fr behlla fler n en? allts om man t.ex. kan genomfra alla fyra och f alla dessa egenskaper d eller bara den senaste uppfyllda?

Vet inte om ngon skrivit om det har lst igenom lite i forumet, men ganska mycket skrivet
Citera
2015-03-01, 16:17
Medlem
timespirits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jossip
HJLP!!
Har precis skaffat sims 4 till mac, men hur f'n fr man fram rutan s dr man skriver in fuskkoderna? Har provat cmd + shift + C men det fungerar ej.

CTRL+SHIFT+C ska det va, jag har mac och det funkar fr mig.
Citera
2015-03-25, 21:56
Medlem
HighwayDelights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av supermassive
Det jag saknar absolut mest (frutom en massa andra saker ) r verktyget fr att ndra frger och mnster p typ allt.

Ja, det hller jag med om, Sims4 r inte alls lika bra som 3:an

Citat:
HJLP!

Har spelat The Sims sedan jag var liten och Sims 1 slpptes. Om n inte lika hypad idag som nr jag var 10 tycker jag fortfarande det r ett jttekul spel och drfr kndes det givet att infrskaffa The Sims 4 nu nr det kom till Mac.

Har nu spelat ngra timmar i helgen och r helt frbluffad. r det jag som har missat ngot eller "is this it"? Kamerastyrningen r vrdels, det r svrt att klicka p freml och simmar (d de mste bli markerade fr att man ska kunna utfra handlingen) men framfrallt - r det p riktigt att man inte kan rra sig fritt i kvarteret utan bara i den lilla ruta man valt att bo? Knns i sfall som en sansls nedgradering frn The Sims 3 dr man kunde spatsera fritt och hantera kvarteret som en helhet. Och dessa "laddningspauser" nr man tar bilen ngonstans a la The Sims 1, skmtar dem?

Hoppas verkligen det r jag som missuppfattat ngot eller har ngon skev instllning aktiv. Fr detta suger. Varfr skulle jag vilja kpa The Sims 2 p nytt?

Exakt sdr knde jag ocks, och min sambo betalade skiten t mig, jag knner mig lurad hans vgnar. Jag tycker att fyran r riktigt vrdels, har tillochmed avinstallerat spelet, och jag som var s taggad
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in