2023-01-10, 21:54
Medlem
BsteHrMongolids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av job230ge
Tnk dig tanken att personen som tror att varenda mnniska p jorden lider av dunning-kruger kanske sjlv gr de?. Du verkar ju kunna dra slutsatser om vrdet p en verksamhet hgre n ngon annan i vrlden och sedan kalla alla som inte hller med dig fr efterbliven.

Tnk dig tanken iaf.. vldigt spnnande

Nr Tesla passerar $1,4T market cap s har du svaret p vem som tnkt vad.
Citera
2023-01-11, 12:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BästeHrMongolid
Nr Tesla passerar $1,4T market cap s har du svaret p vem som tnkt vad.

Du fr hoppas p hyperinflation och dollar-devalvering fr fundamentalt ser vi nog inte Tesla >1.4T p ngra r
Citera
2023-01-11, 14:00
Medlem
raskenss avatar
S blev Musk vrldshistoriens strsta looser enligt Guinness:

https://www.di.se/digital/musk-slar-...ess-rekordbok/
Citera
2023-01-11, 14:32
Medlem
Bbobis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av raskens
S blev Musk vrldshistoriens strsta looser enligt Guinness:

https://www.di.se/digital/musk-slar-...ess-rekordbok/

ven om jag inte gillar Musk s r Guinness det strsta skmtet av dom tv i mina gon.

S lnge Musk tror p det han gr frtjnar han respekt fr det. Guinness dremot r att likna vid en prostituterad som gr vad som helst bara dom fr 20 dollar i fickan.
Citera
2023-01-11, 14:53
Medlem
BsteHrMongolids avatar
Nsta fabrik blir allts i Indonesien som jag ocks tyckte var det mest logiska valet. Den regeringen verkar ha en vettigare instllning till Elon och Tesla n vad USA's regering har. De skulle nog inte stta kppar i hjulen nr Tesla lanserar en autonom Taxi-flotta. tminstone Joko Widodo r smart nog att se de gigantiska vrden som ligger i att transformera infrastrukturen med autonoma fordon.
Citera
2023-01-11, 15:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BästeHrMongolid
Nsta fabrik blir allts i Indonesien som jag ocks tyckte var det mest logiska valet. Den regeringen verkar ha en vettigare instllning till Elon och Tesla n vad USA's regering har. De skulle nog inte stta kppar i hjulen nr Tesla lanserar en autonom Taxi-flotta. tminstone Joko Widodo r smart nog att se de gigantiska vrden som ligger i att transformera infrastrukturen med autonoma fordon.
Dags att pumpa FSD drmmarna igen

https://theintercept.com/2023/01/10/...age-autopilot/

Som alla andra olyckor med FSD r detta frarfel d det var fraren som skulle ingripa nr lvl2 systemet agerade korkat, ven om den mitt i ett filbyte bara bestmmer sig fr att tvrnita p en halv sekund med efterfljande masskrock som resultat.
Citera
2023-01-11, 17:05
Medlem
ven mer serisa i den hr trden verkar fastna fr mycket p detaljer. TSLA-caset r snarare ganska brett. De r vldigt unikt positionerade; om den positioneringen r framtiden kan det bli vrldens strsta fretag, om det inte r framtiden gr det t helvete. Bear/bull-caset ligger snarare dr n i detaljer.

Problemet med detaljer r ocks hur ofta detaljerna inte bara r reduntanta, utan rena fantasier. Fr ngon vecka sedan sg jag en viral nyhet om hur ngon brunnit inne i en Tesla. Detta var ganska uppenbart en throwback till tidiga versioner fr lnge sedan som inte hade samma manuella drrppning. Det underhllande med att flja hur alla mongolider svljer nyheten r att om man krt en M3 vet man att problemet r motsatt: den manuella drrppningen r fr intuitiv, s passagerare drar i den istllet fr att trycka p den elektriska, vilket innebr slitage.

En sn hr Twitter-trd sg jag g viral idag ocks. Exakt samma efterblivna hittep av mnniskor som inte fattar vad de tittar p. Om man ens tror detta var FSD r man hjrndd. Dvs den phittade icke-nyheten handlar inte ens om FSD, fr FSD funkar inte dr.
Citat:
Ursprungligen postat av David86
Dags att pumpa FSD drmmarna igen

https://theintercept.com/2023/01/10/...age-autopilot/

Som alla andra olyckor med FSD r detta frarfel d det var fraren som skulle ingripa nr lvl2 systemet agerade korkat, ven om den mitt i ett filbyte bara bestmmer sig fr att tvrnita p en halv sekund med efterfljande masskrock som resultat.
Du r efterbliven. Det r inte ovanligt nu fr tiden, speciellt inte i dialoger som rr elon musk, men du ska nog inte anvnda dina efterblivna fejk-nyheter fr att navigera just aktiemarknaden. Det kommer p ett eller annat stt kosta dig dyrt.
Citera
2023-01-11, 18:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sebastianlarsson2
Problemet med detaljer r ocks hur ofta detaljerna inte bara r reduntanta, utan rena fantasier.

Kunde inte ha sagt det bttre sjlv, vid vrderingen av tesla fastnar folk i att modellera saker som aldrig kommer existera d grnserna fr vilken fantasivrdering man kan n r himlen och tillbaka. Nr bjrnar nmner att vrderingen r stretchad s kommer de alltid ngon kommentar om "ja, men produkt x som kommer snart kommer dra in hundratals miljarder", "du r efterbliven som inte frstr att produkt x kommer revolutionera vrlden och gra tesla strre n Aramco och Apple".
Citera
2023-01-11, 18:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av job230ge
Kunde inte ha sagt det bttre sjlv, vid vrderingen av tesla fastnar folk i att modellera saker som aldrig kommer existera d grnserna fr vilken fantasivrdering man kan n r himlen och tillbaka. Nr bjrnar nmner att vrderingen r stretchad s kommer de alltid ngon kommentar om "ja, men produkt x som kommer snart kommer dra in hundratals miljarder", "du r efterbliven som inte frstr att produkt x kommer revolutionera vrlden och gra tesla strre n Aramco och Apple".
Gller dock bda, och jag kan meddela att den andra sidan r markant vrre idag. Jag misstnker att du inte ser det p grund av bias, d.v.s. du tenderar att driva bear-case och ser inte hur oerhrt sjuk den sidan av saker blivit. Och det r absolut ingen kritik, tvrt om skulle man ha ngon strning om man inte filtrerade ut media (motsvarande var jag Tesla-bull 2019 och det fanns skert massa sjuk hyp jag inte noterade). Alla dessa virala fullstndiga hittep-saker kring exploderande Teslor, FSD krockar dr inte ens FSD gr att sl p, att Elon skulle vara putinist och kanske ven lite nazist - det r liksom standard-sagan. Fr vanligt folk. Och det r bland det dummaste hittep man kan lsa.

Men det dr gr vl i vgor och pongen var ju som sagt t bda hllen; detaljer blir bara brus.
Citera
2023-01-11, 19:04
Medlem
Citat:
En sn hr Twitter-trd sg jag g viral idag ocks. Exakt samma efterblivna hittep av mnniskor som inte fattar vad de tittar p. Om man ens tror detta var FSD r man hjrndd. Dvs den phittade icke-nyheten handlar inte ens om FSD, fr FSD funkar inte dr.

Du r efterbliven. Det r inte ovanligt nu fr tiden, speciellt inte i dialoger som rr elon musk, men du ska nog inte anvnda dina efterblivna fejk-nyheter fr att navigera just aktiemarknaden. Det kommer p ett eller annat stt kosta dig dyrt.
Varfr gr det inte sl p FSD dr?
Citera
2023-01-11, 19:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av David86
Varfr gr det inte sl p FSD dr?
Motorvg. Systemen r inte mergade nnu.

EDIT: Och aprop att fastna i detaljer. Det faktum att det inte ens gr att kra FSD dr r bara en av detaljerna. Folk som gr p det hr larvet har ingen som helst aning om hur en Tesla fungerar, de vill bara att Putin-Elon och alla dumma riking-nazister som kpt Teslabilar- och aktier ska frlora.
Senast redigerad av sebastianlarsson2 2023-01-11 kl. 19:08.
Citera
2023-01-11, 20:15
Medlem
Citat:
Motorvg. Systemen r inte mergade nnu.

Men p autobahn verkar det fungera iallafall, varfr inte p motorvg i usa d?

men det r vl en fejkartikel...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in