ven mer serisa i den hr trden verkar fastna fr mycket p detaljer. TSLA-caset r snarare ganska brett. De r vldigt unikt positionerade; om den positioneringen r framtiden kan det bli vrldens strsta fretag, om det inte r framtiden gr det t helvete. Bear/bull-caset ligger snarare dr n i detaljer.
Problemet med detaljer r ocks hur ofta detaljerna inte bara r reduntanta, utan rena fantasier. Fr ngon vecka sedan sg jag en viral nyhet om hur ngon brunnit inne i en Tesla. Detta var ganska uppenbart en throwback till tidiga versioner fr lnge sedan som inte hade samma manuella drrppning. Det underhllande med att flja hur alla mongolider svljer nyheten r att om man krt en M3 vet man att problemet r
motsatt: den manuella drrppningen r fr intuitiv, s passagerare drar i den istllet fr att trycka p den elektriska, vilket innebr slitage.
En sn hr Twitter-trd sg jag g viral idag ocks. Exakt samma efterblivna hittep av mnniskor som inte fattar vad de tittar p. Om man ens tror detta var FSD r man hjrndd. Dvs den phittade icke-nyheten
handlar inte ens om FSD, fr FSD funkar inte dr.
Citat:
Ursprungligen postat av
David86
Dags att pumpa FSD drmmarna igen
https://theintercept.com/2023/01/10/...age-autopilot/
Som alla andra olyckor med FSD r detta frarfel d det var fraren som skulle ingripa nr lvl2 systemet agerade korkat, ven om den mitt i ett filbyte bara bestmmer sig fr att tvrnita p en halv sekund med efterfljande masskrock som resultat.
Du r efterbliven. Det r inte ovanligt nu fr tiden, speciellt inte i dialoger som rr elon musk, men du ska nog inte anvnda dina efterblivna fejk-nyheter fr att navigera just aktiemarknaden. Det kommer p ett eller annat stt kosta dig dyrt.