Citat:
Ursprungligen postat av
libben
Vilken mttstock ska man utg ifrn tycker du? Teslas AI r ju extremt komplex och vldigt lngt utvecklad. Sg en AI produkt som r mer komplex n Teslas och vilka premisser gr den mer ledande n Teslas.
Ifall Elon som r extremt insatt i branschen sjlv sger att Tesla r ledande inom AI s fr man nstan ta han p orden fr vem av oss vanliga ddliga som inte arbetar inom branschen och varit delaktig i att utveckla komplex AI har mer rtt n Elon?
Finns det profiler inom andra bolags AI projekt som sger att deras AI r mer komplex eller mer utvecklad n Teslas? Hade Carmack sagt att Teslas AI r bortblst av meta eller ngon ledande profil hos googles AI avdelning s hade det ju varit en sak men mig veterligen har jag inte sett ngot sdant.
Jag har inte sett ngot frn Tesla som skulle tyda p vrdsledande AI, inte frn ngon annan heller fr den delen d AI fortfarande i min mening r input random data -> output statistiskt sannolik data.
Men att ens anvnda det som argument att Elon sger att dom r ledande inom AI drfr mste det vara s r ju bara skrattretande, det r snarare s att om Elon sger ngot s r det sannolikt att det inte stmmer. Och Elon r en vanlig ddlig.
Ska man utvrdera hur bra ngons AI r behver man oberoende kllor, att "profiler" inom det bolaget sger ngot r
noll vrt. Det r snarare ett varningstecken fr att dom ljuger.