2019-10-26, 23:50
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Locifer
Nu handlar det om framtid. Inte dtid.
Pratade precis med en bekant som ftt sin model 3 levererad utan laddkablar, Tesla suger p logistik.
Citera
2019-10-27, 19:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende
Pratade precis med en bekant som ftt sin model 3 levererad utan laddkablar, Tesla suger p logistik.

Finns vrre problem n det tyvrr. Men p det stora hela s r det petitesser.

Ps. Den dr typ2-kabeln som det r brist p ibland har jag inte anvnt under mina 2,5 r som Tesla-frare. Han kan f lna min!
Citera
2019-10-28, 10:08
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Locifer
Finns vrre problem n det tyvrr. Men p det stora hela s r det petitesser.

Ps. Den dr typ2-kabeln som det r brist p ibland har jag inte anvnt under mina 2,5 r som Tesla-frare. Han kan f lna min!
Ett symptom p hur usla Tesla r p logistik. Utan en effektiv logistik s tjnar man inga pengar.
Citera
2019-11-05, 22:50
Avstngd
Xpander-s avatar
"Bloomberg Next China

Verifierat konto

@next_china
Flj Flj @next_china
Mer
Tesla hopes to get its China carmaking license by the end of the year, its chairman says"

Urskta men sa man inte fr ngon mnad sedan att produktionen vara igng och allt klart, eller minns jag fel? svrt att hlla reda p alla lgner..
Citera
2019-11-07, 19:03
Medlem
Elon Musk har nu gtt ut med datum fr deras cybertruck. 21 november ska den visas. Det ska bli spnnande att se hur den ser ut och vilka specs den har. Musk har ju hintat om att den ska kunna dra uppt 100 ton, rejlt mycket mer n ngon annan pickup. Det roliga r att den kommer att visas upp vldigt nra SpaceX.
Citat:
Cybertruck unveil on Nov 21 in LA near SpaceX rocket factory
Kommer cybertrucken att bogsera en falcon 9?
Senast redigerad av brota 2019-11-07 kl. 19:29.
Citera
2019-11-07, 19:09
Medlem
Ser ut som att aktien fortstter stiga idag. ver 340$ i skrivande stund.

Samtidigt passar S&P Global Ratings p att hja omdmet fr Tesla.
Citat:
S&P revised its outlook on Tesla to positive from negative -- bypassing the stable view in between -- on the increased likelihood that high demand and better manufacturing will help Teslas credit metrics
https://www.bloomberg.com/news/artic...ow-takes-shape
Citera
2019-11-08, 05:21
Medlem
urgts avatar
Tror det kan bli lite snbollseffekt med Tesla. Fretaget har inte riktigt knts legitimt nr det gtt som smst, och det har nog skrmt bort potentiella kunder. Nr framtiden blir mindre osker s kommer fler att skaffa Tesla.

Kan dyka igen om Musk gr nt dumt eller ekonomin kraschar, men jag tror att man gr en utmrkt affr om man kper nu och hller ngra r, trots hur uppskruvat det r.

Ska bli intressant nr andra bilfretag kommit ikapp lite om ngra r.
Citera
2019-11-08, 09:48
Medlem
kurt-sunes avatar
Jobbigt att vara blankare i dessa tider. N det hr bolaget behller jag i ngra r till. Men just nu ligger konkurrenterna lngt efter.

Funderar p att ta en chanspost i kinesiska elbilstillverkaren NIO. Mkt intressanta produkter och relativt utbombad aktie fr tillfllet.

https://www.youtube.com/watch?v=IMcFJgDQKc4

Hgrisk frsts... men det kan bli ruskigt fin avkastning p lngre sikt om det gr vl.
Citera
2019-11-08, 09:58
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av urgt
Tror det kan bli lite snbollseffekt med Tesla. Fretaget har inte riktigt knts legitimt nr det gtt som smst, och det har nog skrmt bort potentiella kunder. Nr framtiden blir mindre osker s kommer fler att skaffa Tesla.

Kan dyka igen om Musk gr nt dumt eller ekonomin kraschar, men jag tror att man gr en utmrkt affr om man kper nu och hller ngra r, trots hur uppskruvat det r.

Kolla in NIO. De r redan ikapp.... Inte lika inhamrat varumrke nnu dock. Men sjuk potential..

https://www.youtube.com/watch?v=qbSB_J06fA8
Citera
2019-11-08, 10:41
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av urgt

Eller s fortstter Tesla att elda pengar.
Citera
2019-11-08, 10:44
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende
Eller s fortstter Tesla att elda pengar.

Tesla eldar inte pengar. De ppnar bara nya fabriker och bygger ut infrastrukturen. Nr produktionen kar och kostnaderna minskar (frmst fr batterierna) kommer vinsterna att sl till, vilket vi brjar se nu.
Citera
2019-11-08, 19:56
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kurt-sune
Tesla eldar inte pengar. De ppnar bara nya fabriker och bygger ut infrastrukturen. Nr produktionen kar och kostnaderna minskar (frmst fr batterierna) kommer vinsterna att sl till, vilket vi brjar se nu.
Ny fabrik som inte producerar nnu och Tesla har aldrig tjnat en krona i ngot bokslut. Enstaka svarta kvartal gr inga vinster och Tesla fortstter att frlora pengar. Samtidigt kar konkurrensen snabbt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in