2020-07-23, 06:40
Medlem
wwrs avatar
De skall bygga fabriken fr cybertrucken och andra modeller nra Austin, Texas.
https://www.cnbc.com/amp/2020/07/22/...tin-texas.html
Citera
2020-07-23, 12:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende
Lr dig grundlggande fretagsekonomi, om du gr 100 miljoner i vinst kvartal 1 och 100 miljoner i vinst kvartal 2 och 150 milj i frlust kvartal 3 och 150 milj i frlust kvartal 4? Vad slutar helret p? Var ret lnsamt.
Tesla har skrapat ihop 35 milj dollar i vinst p 10 r, trots enorma subventioner och vrldsledande.
Det som hller Tesla flytande r frhoppningar, bokfringskreativitet och Musks BS.

Vilken biltillverkare menar du gr med vinst just nu?

Tesla krossade wallstreets frvntningar.

Elon Musk fattar vad det innebr att vara VD, tillskillnad frn de flesta andra proffs VDar som jobbar med kvartal till kvartal i syfte att kunna byta upp sig till ngot annat fretag.
Senast redigerad av Dristigheten 2020-07-23 kl. 12:39.
Citera
2020-07-23, 13:06
Medlem
wwrs avatar
Tesla har gjort vinst. Det medges. Men man mste se det i perspektiv.
De har vrdet 200 miljarder dollar och har vinst 0.1 miljard. (Om de vill hade de kunnat plja in lite i fretaget och visa en falsk vinst.)
Toyota har liknande vrde men vinst 5 miljarder.
Tesla har gratis marknadsfring eftersom de r kopplade till massmedia menar jag. (och SpaceX)
Ford annonserar fr 2 miljarder per r tror jag.

Man skall inte ta ifrn Tesla att de visat vinst. Personligen betraktar jag dock fretaget som mycket labilt och beroende av vad massmedia och ntverken vill. Men den kopplingen r mycket vrd. Kanske fortstter stegringen av vrdena fast under frhllandevis lg frsljning.
Senast redigerad av wwr 2020-07-23 kl. 13:08.
Citera
2020-07-23, 13:35
Avstngd
lls avatar
Mycket snack om att de har fr mycket av det eller fr lite av det.
Men nd lyckas de r efter r.

Tesla r inte som de andra. Snlla frst det.
Elon Musk r det ni ska titta p. Vad sger han vilka ideer har han.

Ngon skriver jamen de har ju Space x att luta sig mot. De fr massa fina stjrnor drifrn.
Eller det r media som vinklar det hela.
Varfr inte denna klassikern, TESLA R VERVRDERAT!!!!
Hll p att glmma, kolla hr den nya Tesla killern!!!
Samtidigt som Tesla vxer och vxer, bygger mer och mer. Nya fabriker. Sitter folk och gnller ver att de inte fr ihop ekvationen.

Sist men inte minst... TESLA SLOG ALLA MED HPNAD VEN UNDER EN PANDEMI. Utan alla fabriker igng...

GE ER!!!!

Ekvationen r nytnkande och Elon Musk vid rodret. Dr har ni svaret.
Tesla ddar alla sina motstndare

Och grattis till oss alla som sitter p Guldet =)
Citera
2020-07-23, 13:56
Medlem
wwrs avatar
Jag sg just denna i Google. Musk sger att bilen praktiskt taget kan kra honom till jobbet sjlv. Inget annat fretag fr sdana artiklar spridda i Google. S lnge det fortstter klarar sig nog Tesla.
Citat:
Elon Musk on Tesla Self-Driving: I can almost go from my house to work with no intervention
https://electrek.co/2020/07/23/tesla...e-to-work/amp/

Men det r en tidig prototyp (alfa) s ngra lften ges inte ...

Man skyller delvis frseningar p trga myndigheter. SpaceX har ven gjort det ngon gng.
Senast redigerad av wwr 2020-07-23 kl. 14:02.
Citera
2020-07-23, 22:13
Medlem
James-Michael-Michaelss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende
Lr dig grundlggande fretagsekonomi, om du gr 100 miljoner i vinst kvartal 1 och 100 miljoner i vinst kvartal 2 och 150 milj i frlust kvartal 3 och 150 milj i frlust kvartal 4? Vad slutar helret p? Var ret lnsamt.
Tesla har skrapat ihop 35 milj dollar i vinst p 10 r, trots enorma subventioner och vrldsledande.
Det som hller Tesla flytande r frhoppningar, bokfringskreativitet och Musks BS.

Din lsfrmga r bland de lgsta i trden. Jag skrev klart och tydligt i mitt inlgg "Men visst, rknar vi enbart rsrapport gr dom frlust ". och min pong var att ven om vi rknar r som frlust s r ditt inlgg helt retarderat d du anser att de behver gra investeringar fr att utka volym vilket r exakt det det tesla gr.

Jag frstr inte hur man kan misstolka mitt inlgg som har ungefr samma lngd som ett twitter-inlgg.
Citera
2020-07-23, 22:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wwr
Jag sg just denna i Google. Musk sger att bilen praktiskt taget kan kra honom till jobbet sjlv. Inget annat fretag fr sdana artiklar spridda i Google. S lnge det fortstter klarar sig nog Tesla.

https://electrek.co/2020/07/23/tesla...e-to-work/amp/

Men det r en tidig prototyp (alfa) s ngra lften ges inte ...

Man skyller delvis frseningar p trga myndigheter. SpaceX har ven gjort det ngon gng.
Hur tror ni Tesla skulle pverkas om Elon Musk avlider i en olycka orsakad av att hans Tesla kr ihjl honom p vg till jobbet? Bara risken att det kan hnda gr mig smtt rdd att ens kika t tesla aktien, tnker rent spontant p segway grundaren som krde utfr ett stup...

Med tanke p att hans tesla nstan kan kra honom till jobbet i dagslget s knns tanken p frarlsa taxibilar frn tesla ganska lngt fram i tiden..

Citat:
Ursprungligen postat av löl
Mycket snack om att de har fr mycket av det eller fr lite av det.
Men nd lyckas de r efter r.

Tesla r inte som de andra. Snlla frst det.
Elon Musk r det ni ska titta p. Vad sger han vilka ideer har han.

Ngon skriver jamen de har ju Space x att luta sig mot. De fr massa fina stjrnor drifrn.
Eller det r media som vinklar det hela.
Varfr inte denna klassikern, TESLA R VERVRDERAT!!!!
Hll p att glmma, kolla hr den nya Tesla killern!!!
Samtidigt som Tesla vxer och vxer, bygger mer och mer. Nya fabriker. Sitter folk och gnller ver att de inte fr ihop ekvationen.

Sist men inte minst... TESLA SLOG ALLA MED HPNAD VEN UNDER EN PANDEMI. Utan alla fabriker igng...

GE ER!!!!

Ekvationen r nytnkande och Elon Musk vid rodret. Dr har ni svaret.
Tesla ddar alla sina motstndare

Och grattis till oss alla som sitter p Guldet =)
Det r just sna hr inlgg som gr mig vertygad om att kursen r p tok fr hg.
Citera
2020-07-23, 23:12
Moderator
HelgeBuks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av David86
Med tanke p att hans tesla nstan kan kra honom till jobbet i dagslget s knns tanken p frarlsa taxibilar frn tesla ganska lngt fram i tiden..

Nej nej nej, du r bara inte tillrckligt rttroende. Det kommer finnas 1 miljon Tesla robotaxis innan detta r r slut fr St Elon har sagt s, halleluja.
Citera
2020-07-24, 11:58
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dristigheten
Vilken biltillverkare menar du gr med vinst just nu?

Tesla krossade wallstreets frvntningar.

Elon Musk fattar vad det innebr att vara VD, tillskillnad frn de flesta andra proffs VDar som jobbar med kvartal till kvartal i syfte att kunna byta upp sig till ngot annat fretag.
Vad har det med den lilla plutten Tesla att gra? Man r usla p att bygga bilar och har svrt att n volym. Bilarna har slts pga skattesubventioner.
Hur skall Tesla ngonsin tjna s mycket att vrderingen idag blir rimlig?
Citera
2020-07-24, 12:07
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av James-Michael-Michaels
Din lsfrmga r bland de lgsta i trden. Jag skrev klart och tydligt i mitt inlgg "Men visst, rknar vi enbart rsrapport gr dom frlust ". och min pong var att ven om vi rknar r som frlust s r ditt inlgg helt retarderat d du anser att de behver gra investeringar fr att utka volym vilket r exakt det det tesla gr.

Jag frstr inte hur man kan misstolka mitt inlgg som har ungefr samma lngd som ett twitter-inlgg.
Att vxa kostar pengar, att bygga laddntverk kostar pengar att utveckla nya modeller kostar pengar. De pengarna kommer effektivt trycka ned Teslas vinster. Tesla mste bygga ett antal miljoner bilar per r om de skall vara i nrheten av att motivera dagens vrdering. Dit r vgen lng.
Citera
2020-07-24, 21:43
Medlem
Vem vill ha en sjlvkrande bil? Inte jag. Det r sdant hr, nr man kan sedan ifrgastta soon eget drivs nytta, och sjlvstndighet som depression och hjlplshet fds ur.

S givetvis kommer Tesla att vara framtidens bolag
Citera
2020-07-24, 23:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av leading
Vem vill ha en sjlvkrande bil?
Den som nstan vill ka till jobbet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto