Citat:
Ursprungligen postat av
David86
Sklart har alla biltillverkare bilar i lager. Frstr inte vad du menar med begagnad, det r vad jag kan se helt nya Teslor som bara rullat av bilfrjan (under 50 km str de p dem, men klickar man in p dem har de gtt typ 10 km). Problemet r att Tesla mlat upp en bild av att efterfrgan r mycket strre n vad dom hinner med att tillverka, det r ocks vad anhngare har sagt r anledningen till att Teslas frsljningssiffror sviktat i Europa detta ret. Att det str oslda bilar p parkeringar tyder p att det snarare r efterfrgan som har gtt ner p just Tesla bilar (d andra elbilar sljer bra).
Begagnad kanske var fel ord men du frstr vad jag menar? Jag kper hellre en helt ny fr det r nstan samma pris. Precis som jag aldrig kper elektronik frn elgiganten som r demo vara. ven om de snkt priset enbart pga en ppnad frpackning.
Sen spelar det heller ingen roll om ngra enstaka lnder har ett strre lager. Det hr r statistik som Tesla bears alltid anvnder. Cherry picking data.
Om ingen i Europa vill ha en Tesla, varfr har de brjat skicka bilar frn Kina till Europa? Varfr bygger Tesla en fabrik i Europa? Bara fr att "ltsas" att behovet finns?
Det jag bryr mig om r iaf totala bilar levererade per r globalt. S lnge det fortstter uppt s r jag njd.