2024-10-23, 23:07
Medlem
IgnoranceIsBlisss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BästeHrMongolid
Bra det.
Jag tror inte vi fr hra ngot mer frn bjrnarna ikvll. Nstan lite trkigt.

Ska du inte ge bjrnarna rtt nd? Aktien r trots allt -29% p 3 r, det r vl ingen som psttt att de inte kan vxa in i kostymen, men den har ju sttt still de senaste ren efter 2020 rallyt nr de kommit igenom den stora perioden av oskerhet och konkurshotet.

Om vrderingen vore rimlig skulle jag kunna tnka mig att kpa, skulle deras FSD visa sig sker och mjligt att slja p licens r ju ocks det intressant, dock frst efter att de visat att det fungerar. Jag kommer nog att missa de allra flesta aktieraketer, men jag njer mig med att trakta p blygsamt med lga tvsiffrigt per r, nog fr att jag inte tror att jag kommer att lyckas hlla den avkastningen jag ftt fram tills nu i all framtid .

Men hrligt fr er med en trevlig rapport, har inte lst sjlv idag!
Citera
2024-10-23, 23:42
Medlem
BsteHrMongolids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IgnoranceIsBliss
Ska du inte ge bjrnarna rtt nd? Aktien r trots allt -29% p 3 r, det r vl ingen som psttt att de inte kan vxa in i kostymen, men den har ju sttt still de senaste ren efter 2020 rallyt nr de kommit igenom den stora perioden av oskerhet och konkurshotet.

Om vrderingen vore rimlig skulle jag kunna tnka mig att kpa, skulle deras FSD visa sig sker och mjligt att slja p licens r ju ocks det intressant, dock frst efter att de visat att det fungerar. Jag kommer nog att missa de allra flesta aktieraketer, men jag njer mig med att trakta p blygsamt med lga tvsiffrigt per r, nog fr att jag inte tror att jag kommer att lyckas hlla den avkastningen jag ftt fram tills nu i all framtid .

Men hrligt fr er med en trevlig rapport, har inte lst sjlv idag!

Bjrnarna har nstan aldrig rtt, och ditt inlgg r inget undantag. -18% p 3 r fr nrvarande.
Citera
2024-10-24, 04:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av djejjeff
r det en killgissning eller har du ngon fakta som stder det?
Rder dig att backa hr. r skert all vlmening och att du har en i karriren framgngsrik vn som har grundlurat dig, men Volvo r det sista fretaget du ska ta upp. De har fortsatt en god historia av att bygga klassiska bilar, men det var bara r sedan de fortfarande satt och skrattade t hela konceptet kring sjlvkrande bilar. De kommer aldrig ngonsin vara relevanta i omrdet.

Sen r de ju frknippade med Geely och man vet aldrig vad kineserna hittar p, men den relationen gr ju t andra hllet s att sga.
Citera
2024-10-24, 10:41
Teslas resultat bttre n vntat - aktien rusade i efterhandeln

https://borsvarlden.com/artiklar/tes...i-efterhandeln

Citat:
Elbilstillverkaren Tesla redovisar en omsttning i linje med frvntat under tredje kvartalet. Det justerade resultatet per aktie var bttre n vntat. Aktien rusade 12,1 procent i efterhandeln p Wall Street.

Samt denna:

https://x.com/invest_answers/status/1849261089449755127
Citera
2024-10-24, 11:02
Medlem
raskenss avatar
Strsta delen av kningen kommer frn statligt std:

https://cornucopia.se/2024/10/negati...skyhoga-i-se4/
Citera
2024-10-24, 11:29
Medlem
bananjuices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av raskens

Sknt att vara tillbaka i gamla hjulspr!

Kul med en sn rusning i frhandeln, vi r tillbaka p hisnande niver vi inte sett p fjorton dagar!
Senast redigerad av bananjuice 2024-10-24 kl. 11:32.
Citera
2024-10-24, 11:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bananjuice
Sknt att vara tillbaka i gamla hjulspr!

Kul med en sn rusning i frhandeln, vi r tillbaka p hisnande niver vi inte sett p fjorton dagar!
Hur mycket av det som drar upp multipeln i Tesla var det som det kom in goda siffror p?
Nu har jag inte lst rapporten men jag gissar p att bilfrsljningen stod fr de strsta pengarna. Om s r fallet och rapporten leder till kurs rusning s r aktien frnkopplad verkligheten som vanligt i Tesla.
Med den vrdering man har s r det BARA de affrsomrden som mjligtvis motiverar en sn vrdering som br hja den.
Citera
2024-10-24, 11:53
Medlem
bananjuices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mackan70
Hur mycket av det som drar upp multipeln i Tesla var det som det kom in goda siffror p?
Nu har jag inte lst rapporten men jag gissar p att bilfrsljningen stod fr de strsta pengarna. Om s r fallet och rapporten leder till kurs rusning s r aktien frnkopplad verkligheten som vanligt i Tesla.
Med den vrdering man har s r det BARA de affrsomrden som mjligtvis motiverar en sn vrdering som ska hja den.

Ja jag r enig med dig om att aktiekursen r ett skmt och bevis p hur galen vrlden r :-)
Citera
2024-10-24, 12:17
Medlem
BsteHrMongolids avatar
Citat:

Haha, fel igen. Men s gr det nr man lter sig hjrntvttas av media.
Teslas bruttomarginal regleringskrediter gick upp frn 14.6% i Q2 till 17.1% i Q3. Regleringskrediter fll med 17% frn Q2 till Q3, men man kan ju vlja att vlja ut den siffran som passar FUD-medias narrativ. Bra jobbat Raskens, du fyller din funktion som forumets officiella clown.
Citera
2024-10-24, 12:32
Medlem
raskenss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BästeHrMongolid
Haha, fel igen. Men s gr det nr man lter sig hjrntvttas av media.
Teslas bruttomarginal regleringskrediter gick upp frn 14.6% i Q2 till 17.1% i Q3. Regleringskrediter fll med 17% frn Q2 till Q3, men man kan ju vlja att vlja ut den siffran som passar FUD-medias narrativ. Bra jobbat Raskens, du fyller din funktion som forumets officiella clown.

ptja, regulatory credits kade frn 584 MUSD till 739 MUSD fr tredje kvartalet, med ett p/e tal p 113 s nskar jag dig lycka till fr alla som ivrigt hoppas p FSD med frarlsa bilar och Optimus som snaaaaaaart tar ver.

Kursen kommer f pyspunka igen till nsta gng d Musk fr en ministerpost i i kommande Trumpregering sen hller det p med berg och dalgng i ngra r till.
Citera
2024-10-24, 12:44
Citat:
ptja, regulatory credits kade frn 584 MUSD till 739 MUSD fr tredje kvartalet, med ett p/e tal p 113 s nskar jag dig lycka till fr alla som ivrigt hoppas p FSD med frarlsa bilar och Optimus som snaaaaaaart tar ver.

Kursen kommer f pyspunka igen till nsta gng d Musk fr en ministerpost i i kommande Trumpregering sen hller det p med berg och dalgng i ngra r till.

Tror man p det s r man ju bra dum i huvudet som inte investerar i TSLA mellan varven, eller hur?

Eller varfr ska man st utanfr och titta p - och inte tjna en krona - menar du?
Citera
2024-10-24, 12:55
Medlem
BsteHrMongolids avatar
Citat:

Haha, cope harder.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in