Citat:
Ursprungligen postat av
Stygotius
S det du menade var "Tesla kommer bli vrldens mest vertikalt integrerade fretag i framtiden"? ven det r ju frsts helt felaktigt.
Jag r inte srskilt "sker" p just VW utan som jag nmnde har de flesta stora biltillverkare elmodeller som fr en genomsnittlig bilkpare r betydligt mer attraktiva n en Tesla. Det var du som tog upp just VW av alla tillverkare i jmfrelsen med skulderna.
Ser man p vilka elbilar som kps s sljer de flesta mrkena bra av sina rena elbilar, s det troligaste r att bilmarknaden kommer se ut ungefr som idag i framtiden, d.v.s frdelad p ett ganska stort antal stora biltillverkare (fast med andra drivmedel n fossila d). Att Tesla skulle dominera framtidens elbilsmarknad kan man nog utesluta i vart fall.
Nej de r redan det. Tesla gr sina egna powertrains, elmotorer, chippet som styr bilen, mjukvaran, snart batterierna, de designar sina egna robotar och maskiner som bygger bilarna, solpaneler, sitt egna distributionsntverk, full self driving, nsta r kommer project dojo vara aktivt, sitt egna frskringsbolag, sin egna appstore snart. Ska jag fortstta?
Jag tycker verkligen att det r synd att inte fler fattar grejen med Tesla. Det r inget vanligt bilfretag som mnga verkar tro.
Ni behver inte tro mig, jag r bara en snubbe p fb. Men gr eran hemlxa innan ni yttrar er om saker ni inte frstr. Jag frsker inte vara dryg, jag tycker bara det r synd.
Angende framtiden s hller jag verkligen inte med dig, men det vet s klart ingen av oss. Vi fr helt enkelt vnta och se