Citat:
Ursprungligen postat av
illumina
Som jag frsttt det s bryr sig inte Tesla om att anska om level 3 eller 4. Dom kommer pst att det r level2 tills den r frdig, d level2 inte ger ansvaret fr olyckor p Tesla.
Det fungerar skert till viss del att gra s, s lnge man hller sig till just frarstd. Nu r fltet nytt och ingen vet riktigt hur regleringarna kommer se ut, men jag ser ju en verhngande risk att bilar med ocertade autonoma system inte kommer tilltas p vgarna. Vilket vore dligt fr aktiekursen.
Vidare r jag klart tveksam till att ett lv5-system r en vidarutveckling p ett lv2-system. Du br nog bygga ett lv4/5-system frn grunden som just ett sdant.
Citat:
Nr Tesla kan bevisa att mjukvaran r skrare n mnniskor, genom att rkna p olyckor per mil, frst d kommer dom anska om hgre n level2.
Blir inte det svrt och missvisande eftersom bilen inte fr kra sjlv? Dessutom rcker det inte med att bilen kr bttre n den genomsnittliga fraren, bilen behver vara felfri.
Citat:
Jag tror inte robottaxi kommer komma p mnga r, jag tror dock att nr FSD slpps ur beta-stadiet s kommer mnga kunder vlja att prenumerera p tjnsten, vilket kommer ge stora intkter till Tesla, det r det jag bryr mig mest om eftersom jag frmst r en investerare och kollar p siffrorna, jag tror inte p allt Elon sger.
Tror ocks att det drjer. Frstr dock inte varfr man skulle prjsa 2000 kr/mnaden fr ett lv2-system? (i rlighetens namn ser jag inte varfr ngon skulle betala det fr ett lv5-system heller)