Citat:
Ursprungligen postat av
MahaNakhon
Vad baserar du den knslan p?
Teslaaktiens vrdering r helt orimlig. Se spoilern i detta meddelande fr mer info:
(FB) Tesla Motors - TSLA (USA)
Kursen kanske kar p positiva nyheter (ssom lansering av Giga Berlin), men det tar inte ifrn faktumet att vrderingen r bortom all logik.
Baserar det p knsla drfr jag skrev att jag fr en knsla att den kommer ticka p. Jag har ingen insyn, eller kan sp Teslas framtid. Men jag tror p fretaget och dess framtid.
Vad r
vervrdering egentligen? Att styckpris av aktie vrderas sjukt mkt hgre n de allra flesta aktier antar jag du menar? Men vad gr det jag frstr inte din instllning till hga vrderingar. Anser du att det MSTE komma ett stopp fr uppgng eller vad? Jag frstr inte begreppet vervrdering. Finns inte ett tak fr vad som r ver tycker jag, en aktie som Tesla r unik den ska inte jmfras med andra. Tesla spelar i en egen division.
r den hgt vrderad r det vl fr att mnga tror p Tesla och att fretaget levererar innovativa uppfinningar och goda sljresultat blandat med en fretagsledare som Elon Musk som sannerligen r karismatisk och av hgsta trailblaser rang.
Det finns vl inga ramar fr uppgng. Fallhjden m vara strre n fr en lgt vrderad aktie MEN en hgt vrderad aktie r inte mer eminent att falla n risken fr fall av en aktie med lgre vrdering, eller?
Och om det inte framgick tydligt, jag ger fr nrvarande inga aktier i Tesla. Gr i tankar att handla dock. Och jag ser inga skl att undvika det. Tesla r varken Microsoft, Ericsson eller annat, man ska inte jmfra pplen och pron. Tror p fortsatt tickande upp upp upp nd till Mars