Citat:
Ursprungligen postat av
BästeHrMongolid
Medan du frsker gra en pong s lgger jag bara fram pusselbitar som du kan anvnda (eller inte) fr att frst varfr din bedmning r och alltid har varit felaktig. Jag delar med mig av bttre vetande. Var s god.
Hade du sagt att Tesla kommer g upp fr dr r hundratusentals retailkunder som kommer slnga in sina pengar p aktier i fretaget pga fomo och reddit-trdar hade jag accepterat det till fullo, ven om det inte r ngot jag vill investera mina pengar baserat p. Men du verkar frska motivera vrderingen, tom kalla dom undervrderade, genom att hnvisa till peg-tal som sedan visar sig vara p vervrderade niver, det fr jag inte g ihop.
Citat:
Ursprungligen postat av
ostress
mnga av er frnekar att tesla gr fina vinster. kanske inte du specifikt men raskens och sonnenwende r tv namn jag kommer p rent spontant. finns fler som frnekar det.
Kan inte minnas att dom frnekat vinsterna, men i frhllande till vrderingen r vinsterna inte direkt imponerande. Allt handlar om vrderingen.. Men jag ifrgastter ocks lite hur mycket av rrelsemarginalen som faktiskt r hllbar i lngden, frsljning av en icke existerande FSD-mjukvara, hg prissttning i frhllande till konkurrenterna som brjar spotta ut bilar p marknaden samt frsljningen av milj-credits r knappast saker som r hllbara.
Citat:
Ursprungligen postat av
Powr
David, svlj stoltheten nu och kp lite Tesla aktier. Du har fortfarande inte missat tget
Jag har faktiskt brjat fundera p att blanka igen, det r vl ocks ett sorts garskap