2022-02-24, 15:01
Medlem
Fangfaces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fangface
Kommer nog g in idag, s rekomenderar alla att plocka vinst fr nu kommer det en rejl dip framver.
Frn 4/11 -21.

S gr det nr jag gr affrer. Men jag antar att ingen lyssnade
Citera
2022-02-24, 15:02
Medlem
raskenss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BästeHrMongolid
Har du hrt talas om landet Rysslan?

Fldet gr till skra bolag och frhoppningsbolagen dumpas i bistra tider. Saab tillverkar fina robotsystem som skjuter ner Ryska attackhelikoptrar nu s Saab r kplge.
Citera
2022-02-24, 15:09
Medlem
Fangfaces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aikaik75
Vagt, lter lite smtt bekant, men jag undrar ver varfr just Tesla skall drabbas vrst av det som pgr dr. Om det vore s att Tesla exporterat Vodka till Ryssland hade jag frsttt raset (eller inte) men det knns inte som det som pgr i st haft ngon stor inverkan p vare sig andra biltillverkares vrde eller deras frsljning. Nordiskt kan man skert se skenande elpriser som i sin tur skulle kunna minska viljan att kpa elbil men ett gupp i lilla norden skulle inte pverka Tesla nmnvrt.
Vrst?
Xpeng, Nio, Tesla, Nvidia, alla ner 25-35% sen rsskiftet.
Citera
2022-02-24, 15:47
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av illumina
Tesla ska dubbla sin kapacitet i Kina!
Denna kraschen har inget med Tesla att gra. De fortstter pumpa ut bilar i raketfart. Omsttning, vinst och marginaler kommer fortstta ka i mnga mnga r framver.. Kursen kan inte hllas nere allt fr lnge
https://www.reuters.com/business/aut...es-2022-02-24/
Tesla r en av vrldens minsta tillverkare, s den raketen r liten.
Citera
2022-02-24, 15:49
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aikaik75
Det r det som r underligt, en kad produktion med 78%, orderingng som r lngt strre d man nnu inte hinner med att producera utifrn efterfrgan. Enbart Cybertruck med ver 1 200 000 pre order och inte en enda bil r producerad. Utver detta ett ganska stort antal pre order p Semi men nd faller aktien som en sten. Detta tyder i mina investerargon p att aktiekursen drivits av framtidslften och att marknaden brjat tvivla p dessa. Andra bolag med verfull orderbok och stora visioner om framtiden tenderar inte att strtdyka i vrde. ver tid fr vi se vem som hade flest rtt. Ett aktiepris p 200 USD som ngon skrev p forumet ser ven jag som kritisk icke Muskiot som ljligt lgt.
Cybertrucken r framskjuten till nsta r, semin lr drja nnu lngre.
S alla som har bestllt fr fortstta att vnta p sin sjukt fula bil.
Citera
2022-02-24, 16:01
Medlem
illuminas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende
Tesla r en av vrldens minsta tillverkare, s den raketen r liten.
P vg att bli vrldens strsta tillverkare menar du nog
Citera
2022-02-24, 16:10
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av illumina
P vg att bli vrldens strsta tillverkare menar du nog
Det fattas bara 10 gg s stor frsljning s r man dr.
Men skall man vxa med 50 % rligen s r vi snart dr, frgan r bara varifrn fabrikerna som skall bygga alla bilar finns ngonstans.
Hur gr det? Har Berlin levererat ngon bil nnu?
Citera
2022-02-24, 16:20
Medlem
illuminas avatar
Citat:
Men skall man vxa med 50 % rligen s r vi snart dr, frgan r bara varifrn fabrikerna som skall bygga alla bilar finns ngonstans.
Hahaha va?? Frgar du verkligen vart alla fabriker ligger?? Vad spelar det fr roll om Berlin ppnar idag eller om 1 mnad
Citera
2022-02-24, 16:20
Medlem
Citat:

Du kan ta det som ett rkne-exempel Sonny-boi att se hur mnga r det tar att 10xa om man har 50% tillvxt
Citera
2022-02-24, 16:28
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blibbe
Du kan ta det som ett rkne-exempel Sonny-boi att se hur mnga r det tar att 10xa om man har 50% tillvxt
Har jag redan gjort, Tesla skall slja mer n 30 miljoner bilar om 10 r.
Klappmongona i trden nickar och hller med.
Citera
2022-02-24, 16:29
Medlem
Citat:
Har jag redan gjort, Tesla skall slja mer n 30 miljoner bilar om 10 r.
Klappmongona i trden nickar och hller med.

Fel svar
Citera
2022-02-24, 16:36
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blibbe
Fel svar
Nej det r rtt svar, det mest tragiska r att ett gng svagbegvade fanboys sitter och extrapolerar tillvxtsiffror som en liten plutttillverkare redovisar. Utifrn den extrapoleringen sitter man och motiverar vrderingar som vxt till himlen.
Men den hr trden hr till humor, fr ngot r sedan satt alla klappmongo och runkade till expertanalyser som skulle motivera en vrdering p 2000 dollar r 2022.
Nu sladdar Tesla runt under 800 och r fortfarande ljligt hgt vrderat.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in