2022-06-26, 11:18
Medlem
ostresss avatar
Om bitcoin stannar p nuvarande kurs nr tredje kvartalet brjar nsta vecka, fr Tesla automatiskt en bitcoin impairment fr nsta kvartal ocks d? Ngon som vet?
Citera
2022-06-26, 11:29
Medlem
Vet inte 100% men rimligtvis blir det s d de alltid jmfr med vrdet vid kpet varje kvartal och inte vrdet p BTCs kvartalet innan.
Citera
2022-06-26, 13:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ostress
Om bitcoin stannar p nuvarande kurs nr tredje kvartalet brjar nsta vecka, fr Tesla automatiskt en bitcoin impairment fr nsta kvartal ocks d? Ngon som vet?

En impairment r ju en nedskrivning av vrdet. Och enligt GAAP s mste Tesla skriva ner vrdet p BTC till den lgsta punkten under kvartalet. Detta medfr att vrdet mste falla under detta kvartals lgsta fr att ge vidare nedskrivningar.

S 17800$ eller vad det nu bottnade p blir Teslas carrying value fr Bitcoin framgent (om jag inte har missuppfattat det helt)
Citera
2022-06-26, 15:20
Medlem
ostresss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av job230ge
En impairment r ju en nedskrivning av vrdet. Och enligt GAAP s mste Tesla skriva ner vrdet p BTC till den lgsta punkten under kvartalet. Detta medfr att vrdet mste falla under detta kvartals lgsta fr att ge vidare nedskrivningar.

S 17800$ eller vad det nu bottnade p blir Teslas carrying value fr Bitcoin framgent (om jag inte har missuppfattat det helt)
Jaha okej d r jag med, tack
Citera
2022-06-26, 22:43
Medlem
Humeruss avatar
Pltslig optimism p marknaden nu igen men i min vrld r den rtt obefogad.
Jag tror dessvrre p dda katten studs.
Gller att lura redan skadeskjutna smsparare innan det dyker nedt igen.
Gr och funderar p detta brsklimat allt fr mycket och frgan nu r om man ska plocka hem lite vinst stegvis kommande veckor eller om man ska rida ut och bara lta det vara 🤔
Citera
2022-06-26, 23:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Humerus
Gr och funderar p detta brsklimat allt fr mycket och frgan nu r om man ska plocka hem lite vinst stegvis kommande veckor eller om man ska rida ut och bara lta det vara 🤔

rid ut 😄
Citera
2022-06-27, 01:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flashriddaren128
rid ut 😄
Ja.

Kan inte tnka mig att s kallade "retail investors" i vstvrlden (och kanske bredare n s) ngonsin varit s hr aktiva med att dels "kpa dippen!" och dels "vnta in den riktiga botten!".

Jag r tmligen sker p att bda dessa enorma grupper spekulerare kommer ka p rejl torsk mot dem som sitter stilla och positionerar sig av andra anledningar n "detta r botten!!" eller "HAhaHA botten har ju inte kommi fatturvl!".
Citera
2022-06-27, 10:15
Medlem
BsteHrMongolids avatar
Citat:

Plocka ut lite vinst men inte s mycket att du skulle sl dig sjlv om det gick hgre. Det vre taket i bjrn flagg-formationen slr vi i strax ver 800 ungefr. Dr r jag lockad att likvidera lite fr att kpa tillbaka sub 600 eller nnu lgre, men tminstone fyller jag p med lite mini s cert.
Citera
2022-06-27, 10:24
Medlem
Humeruss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BästeHrMongolid
Plocka ut lite vinst men inte s mycket att du skulle sl dig sjlv om det gick hgre. Det vre taket i bjrn flagg-formationen slr vi i strax ver 800 ungefr. Dr r jag lockad att likvidera lite fr att kpa tillbaka sub 600 eller nnu lgre, men tminstone fyller jag p med lite mini s cert.

Jag vet vad jag borde men r sklart mer sugen p att frska verlista marknaden.

Kommer skert st mig dyrt men du har rtt att det fr vara en mindre andel fr att inte lockas att kpa tillbaka vid en fortsatt uppgng.

Tycker inte riktigt smsparar paniken infunnit sig nnu?
Vntat lnge p att fx mina gamla frldrar pratar om att slja och g likvid, d r det lge belna sig fr att kpa aktier
Citera
2022-06-27, 11:05
Medlem
BsteHrMongolids avatar
Citat:
Jag vet vad jag borde men r sklart mer sugen p att frska verlista marknaden.

Kommer skert st mig dyrt men du har rtt att det fr vara en mindre andel fr att inte lockas att kpa tillbaka vid en fortsatt uppgng.

Tycker inte riktigt smsparar paniken infunnit sig nnu?
Vntat lnge p att fx mina gamla frldrar pratar om att slja och g likvid, d r det lge belna sig fr att kpa aktier

Man r aldrig s dum som marknaden men kan nd aldrig verlista den. Roligt det dr.
Alla visste att en bjrnmarknad skulle komma men det gick inte att frutsp triggern. Jag tror inget kan frhindra en riktig recession nu och inte frrn vi ser ngra igenbomade butikskedjor s vet vi D att marknaden antagligen gjorde en botten ett par r innan och r ute ur recessionen. S det r bara Captain Hindsight som r perfekt. Men ja, nu vntar alla p det stora raset, men i en dead cat bounce s kommer euforin tillbaka fr att lura in massan i en bulltrap. Skulle vi ha bottnat hr vilket jag bedmmer som osannolikt s skulle det krvas en geopolitisk hndelse som enligt egen utsago krvde stora stimulanser ter igen fr att skjuta alla problem nnu lngre framt. Cathy Wood menar ju p att teknologisk innovation som mognat och nu kan ge avkastning i nrtid skulle kunna hindra recessionen frn att bli srskilt djup d all denna teknisk innovation skapar s pass stora vrdekningar i ekonomin, s som internet har vxt ekonomin med ofantliga summor, men det hindrade ju inte dotcom bubblan frn att spricka. Snarare s tror jag p att en krasch r nskvrd fr vissa d de kan kpa upp det som har framtiden fr sig till vldigt lga kurser, s som Tesla. Konspiratoriskt? Javisst! Men inte omjligt. S kortfattat vill jag nog sga att jag r inne p ditt spr, och vill se bred panik infinna sig innan jag vet att vi r nra en vndning. En sdan dag borde tminstone ett dussin av nya stjrnor hitta hit och skriva hur krt det r fr Tesla.
Citera
2022-06-28, 21:44
Medlem
Har vi alla somnat i hngmattan?

N, ngra gissningar p deliveries fr q2?
Citera
2022-06-28, 23:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av blibbe
Har vi alla somnat i hngmattan?

N, ngra gissningar p deliveries fr q2?