Citat:
Ursprungligen postat av
Humerus
Jag vet vad jag borde men r sklart mer sugen p att frska verlista marknaden.
Kommer skert st mig dyrt men du har rtt att det fr vara en mindre andel fr att inte lockas att kpa tillbaka vid en fortsatt uppgng.
Tycker inte riktigt smsparar paniken infunnit sig nnu?
Vntat lnge p att fx mina gamla frldrar pratar om att slja och g likvid, d r det lge belna sig fr att kpa aktier
Man r aldrig s dum som marknaden men kan nd aldrig verlista den. Roligt det dr.
Alla visste att en bjrnmarknad skulle komma men det gick inte att frutsp triggern. Jag tror inget kan frhindra en riktig recession nu och inte frrn vi ser ngra igenbomade butikskedjor s vet vi D att marknaden antagligen gjorde en botten ett par r innan och r ute ur recessionen. S det r bara Captain Hindsight som r perfekt. Men ja, nu vntar alla p det stora raset, men i en dead cat bounce s kommer euforin tillbaka fr att lura in massan i en bulltrap. Skulle vi ha bottnat hr vilket jag bedmmer som osannolikt s skulle det krvas en geopolitisk hndelse som enligt egen utsago krvde stora stimulanser ter igen fr att skjuta alla problem nnu lngre framt. Cathy Wood menar ju p att teknologisk innovation som mognat och nu kan ge avkastning i nrtid skulle kunna hindra recessionen frn att bli srskilt djup d all denna teknisk innovation skapar s pass stora vrdekningar i ekonomin, s som internet har vxt ekonomin med ofantliga summor, men det hindrade ju inte dotcom bubblan frn att spricka. Snarare s tror jag p att en krasch r nskvrd fr vissa d de kan kpa upp det som har framtiden fr sig till vldigt lga kurser, s som Tesla. Konspiratoriskt? Javisst! Men inte omjligt. S kortfattat vill jag nog sga att jag r inne p ditt spr, och vill se bred panik infinna sig innan jag vet att vi r nra en vndning. En sdan dag borde tminstone ett dussin av nya stjrnor hitta hit och skriva hur krt det r fr Tesla.