2022-08-07, 16:15
Medlem
illuminas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av job230ge
Jaja jag vet inte, exempelvis MobilEYE har ju en fungerande lsning dr de lter sina 80m+ bilar med deras ADAS mappa vgarna t dem,

Deras REM system har 98% av Europa och Nordamerika mappade. Men de gr skert inte att skala?

Hr r nn video nr ngon ker i en AutoX robotaxi https://youtu.be/swwdaKotXT8

Detta r vl skert ocks CGI?
https://youtu.be/s0EdRp4Inn4

https://www.mobileye.com/technology/rem/

Vill du betta om vilket bolag som har Robotaxis i >1 land frst? MobilEYE eller tesla
Frsta lnken var sponsrad skit med Bloomberg. Knappast en vanlig anvndare.

I din andra lnk satt det ju fr fan en anstlld i frarstet.
Citera
2022-08-07, 16:17
Medlem
illuminas avatar
Citat:
Detta r ocks sinnessjukt imponerande https://youtu.be/X2W7T-MuisM

Lite grundlggande frstelse ver hur snabbt AV industrin utvecklas skulle ge dig en sundare syn ver rimligheten att tesla kommer frst. AutoX var inte ens grundat nr Elon frst lovade LVL 5 autonomi
r inte denna lnken tagen frn autox egna Youtube kanal?
Citera
2022-08-07, 16:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av illumina
r inte denna lnken tagen frn autox egna Youtube kanal?

Allts din foliehatt r s jvla sjuk, googla runt lite om inte ngon av mina videor duger. Baidu har skerhetsfrare som aldrig rr ratten. Vad tror du? Att de styr skiten med hjrnkraft eller?

https://youtu.be/7gT2DY9nKEY

Finns ju ocks tusentals videor p Cruise och Waymo som kr driverless. Det r vl helt omjligt att neka.

Tror du genuint att dessa videor r fake?
Senast redigerad av job230ge 2022-08-07 kl. 16:33.
Citera
2022-08-07, 16:33
Medlem
illuminas avatar
Citat:
Allts din foliehatt r s jvla sjuk, googla runt lite om inte ngon av mina videor duger. Baidu har skerhetsfrare som aldrig rr ratten. Vad tror du? Att de styr skiten med hjrnkraft eller?

https://youtu.be/7gT2DY9nKEY

Finns ju ocks tusentals videor p Cruise och Waymo som kr driverless. Det r vl helt omjligt att neka
Suck. nnu en lnk med en frare..

Ingen har ntt mlet med en autonom bil n.
Med Tesla ser man iaf tydliga framsteg. Kan inte sga samma sak om alla andra. Dina lnkar r dessutom vldigt gamla. Om det fanns tusentals autonoma bilar som kr runt och tjnar en massa pengar som du pstr s borde du kunna visa ngot bttre.

Ah juste Waymo, som kr runt i sin lilla sandlda och brnner flera miljarder. Sanna mina ord, Waymo kommer g i konkurs!
Citera
2022-08-07, 16:35
Medlem
Citat:
Suck. nnu en lnk med en frare..

Ingen har ntt mlet med en autonom bil n.
Med Tesla ser man iaf tydliga framsteg. Kan inte sga samma sak om alla andra. Dina lnkar r dessutom vldigt gamla. Om det fanns tusentals autonoma bilar som kr runt och tjnar en massa pengar som du pstr s borde du kunna visa ngot bttre.

Ah juste Waymo, som kr runt i sin lilla sandlda och brnner flera miljarder. Sanna mina ord, Waymo kommer g i konkurs!

Waymo r ett Alphabet bolag. Alphabet har 140$B dollar cash on hand och gr 76$B dollar om ret i vinst 🤣🤣🤣 men de konkar skert, din analys skiner. De gr 76$B om ret nr man rknar med Waymos frlust. Men de konkar skert nr som helst! Klockan tickar
Citera
2022-08-07, 16:37
Medlem
illuminas avatar
Citat:
Waymo r ett Alphabet bolag. Alphabet har 140$B dollar cash on hand och gr 76$B dollar om ret i vinst 🤣🤣🤣 men de konkar skert, din analys skiner
Sk p Google graveyard. Dr ser du alla Googles hobbyprojekt som r begravda.

Jag tar tillbaka ordet konkurs d. Waymo kommer d. Njd?
Citera
2022-08-07, 16:42
Medlem
Citat:
Sk p Google graveyard. Dr ser du alla Googles hobbyprojekt som r begravda.

Jag tar tillbaka ordet konkurs d. Waymo kommer d. Njd?

Och Teslas FSD satsning, dr majoriteten av de som lett utvecklingen senaste 5 ren har lmnat, budgeten reducerats och tidslinjerna korsade fr lngesedan. Det projektet r fullt levande antar jag? Det gr vl som p vatten kan jag tnka mig
Citera
2022-08-07, 16:42
Medlem
illuminas avatar
Citat:
Waymo r ett Alphabet bolag. Alphabet har 140$B dollar cash on hand och gr 76$B dollar om ret i vinst 🤣🤣🤣 men de konkar skert, din analys skiner. De gr 76$B om ret nr man rknar med Waymos frlust. Men de konkar skert nr som helst! Klockan tickar
Snart r Waymo med p listan
https://killedbygoogle.com
Citera
2022-08-07, 16:49
Medlem
illuminas avatar
Citat:
Och Teslas FSD satsning, dr majoriteten av de som lett utvecklingen senaste 5 ren har lmnat, budgeten reducerats och tidslinjerna korsade fr lngesedan. Det projektet r fullt levande antar jag? Det gr vl som p vatten kan jag tnka mig
Har du hrt talas om "operation vacation"?

Andrej Karpathy, Tesla's (NASDAQ:TSLA) Senior Director of AI, recently gave a talk where he unveiled the tongue-in-cheek "Operation Vacation". The idea is to automate Tesla's machine learning pipeline to the point where all the engineers can go on vacation and Tesla's partially autonomous driving features will continue to improve automatically. The fleet will continue to upload data automatically, a workforce of hand-labelers will continue to label data where necessary, neural networks will be automatically trained on the new data, and then the improved networks will be deployed to the fleet. The cycle repeats.

Hoppas du lrde dig ngot nytt nu
Citera
2022-08-07, 16:52
Medlem
Citat:
Har du hrt talas om "operation vacation"?

Andrej Karpathy, Tesla's (NASDAQ:TSLA) Senior Director of AI, recently gave a talk where he unveiled the tongue-in-cheek "Operation Vacation". The idea is to automate Tesla's machine learning pipeline to the point where all the engineers can go on vacation and Tesla's partially autonomous driving features will continue to improve automatically. The fleet will continue to upload data automatically, a workforce of hand-labelers will continue to label data where necessary, neural networks will be automatically trained on the new data, and then the improved networks will be deployed to the fleet. The cycle repeats.

Hoppas du lrde dig ngot nytt nu

🤣🤣 och det tror du fungerar? Du tror att Karpathy lmnar tesla fr att allt gr utmrkt?

Keyword: the idea

The idea r ocks att tesla r 2020 har 1 miljon intktsgenererande robotaxis p vgarna. Du kper drmmar men tar det som fakta
Senast redigerad av job230ge 2022-08-07 kl. 16:55.
Citera
2022-08-07, 17:00
Medlem
illuminas avatar
Citat:
🤣🤣 och det tror du fungerar? Du tror att Karpathy lmnar tesla fr att allt gr utmrkt?

Keyword: the idea
Uppenbarligen r Tesla inte beroende av Andrej d fsd fortstter frbttras ven utan honom.

Men lt oss leka med tanken att du har rtt. Hur frklarar du att Waymos VD lmnade skeppet? Enligt dig s r vll det ett bevis p att Waymos approach aldrig kommer fungera?
Vad hade du sagt om Elon avgick innan FSD blev frdig?
Citera
2022-08-07, 17:07
Medlem
Citat:
Uppenbarligen r Tesla inte beroende av Andrej d fsd fortstter frbttras ven utan honom.

Men lt oss leka med tanken att du har rtt. Hur frklarar du att Waymos VD lmnade skeppet? Enligt dig s r vll det ett bevis p att Waymos approach aldrig kommer fungera?
Vad hade du sagt om Elon avgick innan FSD blev frdig?

Grejen r ju att alla i ledande positioner inom teslas FSD lmnar p lpande band. Skulle Elon lmna s skulle antagligen nsta VD skrota vision only och iaf ta tillbaka Radar. Antagligen utvrdera andra sensoralternativ. Sedan Elons kommentarer om hur LiDAR och radar r skrp kommer han in i det sista frska med vision only. Det kommer aldrig bli tillrckligt bra fr att f tilltelse fr driverless ifrn relevanta myndigheter. ven pga bristande redundans.

Vet inte om Waymos vd men antagligen lmnade han av samma anledning som Karpathy, han gillade inte vilken approach bolaget tog. Eller som bde ppet sa efter en lng tid p x bolag s ska jag leta efter nya mjligheter osv osv. Tack fr allt
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in