Citat:
Ursprungligen postat av
job230ge
Detta antar jag att du redan vet r felaktigt, eller s har du bara dlig koll.
Tesla Shanghai har en output p 70k/m M/Y kombinerat. Om du som kines bestller idag har du en vntetid p 8-14 veckor. Och d ska ven noteras att ~1/3-1/2 av output exporteras till EU/ROW
Samtidigt har BYD en backlog p 700k bilar?
Har du rligt s dlig koll p marknaden eller ljuger du medvetet? Mnga hr inne har tyvrr patetiskt dlig koll p EV marknaden i Kina och vgrar kolla p data och istllet tittar p typ Warren redlich eller nn annan raketforskare i 10 minuter och bestmmer sin vrldsvy
Om jag frstr dig rtt tror du att BYD antingen redan r frbi, eller kommer g frbi Tesla i Kina. Hr r frsljningen fr juni:
https://cleantechnica.com/files/2022...-2022-logo.png
Var ngonstans r BYD frbi? PHEV kan du som sagt rkna bort, alla vet att det i princip r en ICE-bil som batterifierats lite fr att n diverse utslppsml och blidka regulators - det r lika lite en EV som en segelbt r en motorbt trots att den har en liten motor.
Det enda jag ser hr r att Tesla dominerar och att kineser gillar snikbilliga moppebilar (Wuling HongGuang m.fl). En annan takeaway r ocks att de andra "kinesiska hoten" NIO och XPeng knappt existerar i jmfrelse. Jmfrt med dem r ju BYD gigantiska absolut, men det r ju Tesla denna trden handlar om...
Eftersom BYD inte r "frbi Tesla" p lnga vgar antar jag att du menar att det r p vg att ske? I sdana fall hur styrker det? kar BYD sin produktion av EVs snabbare n Tesla, eller vad menar du det r som pgr drborta?