Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2019-11-13, 21:04
Medlem
Min kompis är incel men tror inte han känner till incel-begreppet. Han gnäller hela tiden över sin situation och ältar om och om igen hela tiden om hur tjejer endast vill ha snygga långa killar och att personlighet inte spelar någon roll. Det är som han tror att tjejer automatiskt ska bli attraherad av honom för att han spelar gitarr, har ett bra jobb och ser rätt bra ut, samtidigt så tycker han ständigt synd om sig själv. Jag har sagt åt honom flera gånger att det är inte utseendet som är problemet utan det har med självförtroende och personlighet att göra. Han antar att tjejer är de som ska i princip flyga på honom och att han själv inte ska behöva ta initiativ, det har blivit så jäkla mycket gnäll om kvinnor och hur dumma i huvudet dom är och ältande om hans "hemska" livssituation att jag har slutat umgås med honom, det är 100% hans personlighet och självförtroende som gör att han inte får tjejer.

I övrigt så säger han att tjejer bara vill ha långa vikingar till killar, själv är jag 165cm (han är ca 180) och jag har haft några riktigt snygga flickvänner och några riktigt snygga kortare relationer även med tjejer som är längre än mig, så när jag lyssnar på honom så är jag ju ett levande bevis mitt framför ögonen på honom att det han ser som en ren sanning och regel i livet är helt klart något han själv skapat i sitt eget huvud men trots det så vägrar han inse det riktiga problemet.

Känner bara att jag var tvungen att skriva detta då jag stör mig så enormt mycket på folk som tror sig vara berättigad en flickvän och ständigt ska få ligga med folk utan att göra någon som helst form av effort för det.
Citera
2019-11-14, 16:49
Medlem
Kan man inte se det som en välsignelse att vara incel? Ta bort kvinnor, droger, skräpmat och andra distraktioner och gör som munkarna - se livet i dess råaste form, acceptera det och bygg ett liv kring det som faktiskt är viktigt. Efter det så kanske du är redo att dela ditt liv med någon och du kommer inte stå som en klassisk sårbar 50-årig svensk efter skilsmässan, då verkligheten kommer ikapp och det inte går att leva en lögn längre.
Citera
2019-11-14, 17:01
Medlem
Släpp det. Är mitt tips från coachen. Funkar det inte att få någon skit i. Sen är livet lite lustigt mot mig ibland. Som nu. Bara jag tänker på henne. Pling. I telefonen. Haha. Hur är oddsen. Så ibland får man fan lita på. Det löser sig till slut med det. Går man runt och oroar sig förblir man nog fan incel med. Så släpp det.
Citera
2019-11-19, 08:41
Medlem
REWalls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JackSaloon
Såg "vi som är ensamma" tråden. Tyckte vi incel killar borde ha vår egen tråd. Finns ingen incel-kvinna. Vi kan vara incel utav många orsaker, saknad av socialt liv (träffa folk genom vänner). Korthet/fulhet (Tjejer som är ointresserade pg a yttre faktorer. Blyghet (Inte kunna gå till krogen mm.)

Här är en typisk incel som skyller på att vara asocial, dock har de flesta incel ett socialt liv.

http://www.youtube.com/watch?v=2mMNFuLVt9U

Ur texten: "Vi kan vara incel utav många orsaker, ... ". Nej och Ja, enligt min mening.

Nej, ty själv konstaterar jag att Sverige genom senare decenniers och framför allt års mansinvandring nu nått upp till ett mansöverskott där det går 110 pojkar/män på 100 flickor/kvinnor i åldersspannet 15-24 år, dvs i de åldrar då relationer med partners grundläggs. Då är det bara elementär matematik att ett ökat antal män blir utan partner.

Ja, eftersom det finns många orsaker till att just de som blir utan partner blir det. (Men grundorsaken är fortfarande densamma). Jag utvecklar resonemanget på Youtube, sök på "Rickard Wall Till incels försvar".
Citera
2019-11-28, 23:53
Medlem
Märklintågets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av angestlamusique
Lägg ner, ni är inte involuntära celibater någonstans såvida du inte ser ut som Quasimodo i fejjan - bokstavligen. Det är inget fel på killen i videon om han bara tar hand om sitt utseende och pratar normalt med en tjej.

Videon är inte tillgänglig, men jag antar att incelkillen saknade högskoleutbildning, bodde i hyresrätt och knegade som timanställd på Lidl.

Då kan man vara hur charmig och social som helst, tjejerna nappar INTE. Män som inte lyckas på arbetsmarknaden går helt enkelt inte hem hos kvinnorna.
Citera
2020-01-09, 07:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JackSaloon
Såg "vi som är ensamma" tråden. Tyckte vi incel killar borde ha vår egen tråd. Finns ingen incel-kvinna. Vi kan vara incel utav många orsaker, saknad av socialt liv (träffa folk genom vänner). Korthet/fulhet (Tjejer som är ointresserade pg a yttre faktorer. Blyghet (Inte kunna gå till krogen mm.)

Här är en typisk incel som skyller på att vara asocial, dock har de flesta incel ett socialt liv.

http://www.youtube.com/watch?v=2mMNFuLVt9U

Så det här som är incel:

https://sv.wikipedia.org/wiki/Ofrivilligt_celibat

I så fall ett allvarligt hälsoproblem som regeringen genast måste hjälpa till att lösa!
Senast redigerad av mikael2 2020-01-09 kl. 07:56.
Citera
2020-01-09, 21:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Märklintåget
Videon är inte tillgänglig, men jag antar att incelkillen saknade högskoleutbildning, bodde i hyresrätt och knegade som timanställd på Lidl.

Då kan man vara hur charmig och social som helst, tjejerna nappar INTE. Män som inte lyckas på arbetsmarknaden går helt enkelt inte hem hos kvinnorna.

Status, bostadsrätt och hög lön är då inte viktigt för mig som kvinna. Jag har tvärtom en teori om att folk som inte har det för bra ekonomiskt är mer jordnära, ödmjuka och min typ av människor. Är nog inte ensam om att tycka så.
Senast redigerad av Cymbaltazzz 2020-01-09 kl. 21:03.
Citera
2020-01-12, 17:39
Medlem
Nochillss avatar
Jag är själv en överlevande Incel pga Autism & lågt självförtroende och bor numera i Estland sedan 1 år tillbaka där det ändå är lättare med damer.

Förlorade oskulden först som 31-åring och är har inte haft någon kärleksrelation alls på 15 år nu pga långvarig depression. Att ta Hallucinogener har definitivt hjälpt mig till att bli öppnare men jag har det fortfarande svårt med sociala samspel.

Jag har också insett att jag under mycket lång tid har lidit brist på Testosteron som ökar könsdriften och tar nu tillskott.

Jag jobbar mycket och skulle egentligen vilja ha mer tid till att bekanta mig med damerna på kontoret.
Citera
2020-01-12, 18:02
Medlem
skotittares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Märklintåget

Haha! Tror du på allvar att någon skulle bry sig om du har hyresrätt?

Om man har ett förstahandskontrakt i Sthlm är man ju för fan hett stoff.
Citera
2020-01-12, 19:19
Medlem
ShallowInfidels avatar
Vem bryr sig om en kvinnas kärlek när man kan ha Guds kärlek, ta tillfället i akt!
Citera
2020-01-12, 22:17
Medlem
Nochillss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ShallowInfidel
Vem bryr sig om en kvinnas kärlek när man kan ha Guds kärlek, ta tillfället i akt!

Att man kan ha lita till Guds kärlek?

Vad spelar det för roll när man ändå runkar till Porr på nätet och i min ålder så är detta beteende skamligt. Det finns tom psykologisk forskning som visar på att män som kollar mycket på Porr nöjer sig med det och bryr sig inte om riktiga relationer.

En Incels hjärna är trasig, det är bara på det sättet.
Citera
2020-01-12, 22:22
Medlem
ShallowInfidels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nochills
Att man kan ha lita till Guds kärlek?

Vad spelar det för roll när man ändå runkar till Porr på nätet och i min ålder så är detta beteende skamligt. Det finns tom psykologisk forskning som visar på att män som kollar mycket på Porr nöjer sig med det och bryr sig inte om riktiga relationer.

En Incels hjärna är trasig, det är bara på det sättet.

Självklart, du som gör ditt bästa att vandra med Gud kommer alltid att ha dennes kärlek. Du måste inte vara perfekt, du måste bara göra ditt bästa, Gud vet vad vi är kapabla till och hur mycket vi får lida.
Kärleken människor emellan är liten i jämförelse även om den är viktig.

Att runka till porr på nätet gör den som ej älskar sig själv, den som inte tycker sig vara värd bättre. Porr förstör hjärnan på samma sätt som all annan narkotika och andra former av "instant gratification".

En incels hjärna kommer aldrig att repa sig själv så länge som denne hänger sig till att aldrig skjuta upp belöningarna till förmåna för att skapa sig ett bättre liv och en bättre relation till Gud. Porr är satans verk, have no doubt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in