Min kompis är incel men tror inte han känner till incel-begreppet. Han gnäller hela tiden över sin situation och ältar om och om igen hela tiden om hur tjejer endast vill ha snygga långa killar och att personlighet inte spelar någon roll. Det är som han tror att tjejer automatiskt ska bli attraherad av honom för att han spelar gitarr, har ett bra jobb och ser rätt bra ut, samtidigt så tycker han ständigt synd om sig själv. Jag har sagt åt honom flera gånger att det är inte utseendet som är problemet utan det har med självförtroende och personlighet att göra. Han antar att tjejer är de som ska i princip flyga på honom och att han själv inte ska behöva ta initiativ, det har blivit så jäkla mycket gnäll om kvinnor och hur dumma i huvudet dom är och ältande om hans "hemska" livssituation att jag har slutat umgås med honom, det är 100% hans personlighet och självförtroende som gör att han inte får tjejer.
I övrigt så säger han att tjejer bara vill ha långa vikingar till killar, själv är jag 165cm (han är ca 180) och jag har haft några riktigt snygga flickvänner och några riktigt snygga kortare relationer även med tjejer som är längre än mig, så när jag lyssnar på honom så är jag ju ett levande bevis mitt framför ögonen på honom att det han ser som en ren sanning och regel i livet är helt klart något han själv skapat i sitt eget huvud men trots det så vägrar han inse det riktiga problemet.
Känner bara att jag var tvungen att skriva detta då jag stör mig så enormt mycket på folk som tror sig vara berättigad en flickvän och ständigt ska få ligga med folk utan att göra någon som helst form av effort för det.
I övrigt så säger han att tjejer bara vill ha långa vikingar till killar, själv är jag 165cm (han är ca 180) och jag har haft några riktigt snygga flickvänner och några riktigt snygga kortare relationer även med tjejer som är längre än mig, så när jag lyssnar på honom så är jag ju ett levande bevis mitt framför ögonen på honom att det han ser som en ren sanning och regel i livet är helt klart något han själv skapat i sitt eget huvud men trots det så vägrar han inse det riktiga problemet.
Känner bara att jag var tvungen att skriva detta då jag stör mig så enormt mycket på folk som tror sig vara berättigad en flickvän och ständigt ska få ligga med folk utan att göra någon som helst form av effort för det.