Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2011-01-06, 04:53
  #241
Medlem
DrGreenthumbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lavio
Oj vad förvånande, en tråd på flashback som givetvis helt utan anledning uttrycker negativa tankar om invandrare även fast det egentligen som i detta fallet inte finns någon grund till det..

Av alla högskolor i Sverige så är det just denna som på något sätt alltså ska klassas som "specialskola för b-laget"? Vi vet ju alla att en stor del av de studerande där är av invandrarbakgrund, och föga förvånande så ser man när man läser igenom tråden att det egentligen är just det som gör att man får för sig att det är en skola för "b-laget".

Blir alltid lika besviken och förvånad över att personer som är intresserade av utbildning och kunskap kan uttrycka sig så otroligt trångsynt. Jag menar ni är tamigfan vuxna människor de flesta av er. Ni ska ut i arbetslivet och jobba med folk av alla möjliga slag. Att ha en så jävla nedsättande syn på människor när det egentligen inte finns någon konkret grund till det som i detta fall, är minst lika skadligt för detta land som stenkastning och annat trams. Tänk på att även fast detta är ett anonymt forum så är det riktiga människor ni pratar om... Vet att jag låter lite som nån sur gubbe nu men allvarligt talat, skärp er..

Vad förväntar du dig? FB är ju hem till sveriges ignoranta smygrassar!
Citera
2011-01-06, 15:36
  #242
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fula Gubben
En diskussion har uppstått i Integration & Invandring angående Södertörns Högskola, med anledning av den stora mängden fusk (proportionellt sett) som påträffats där enligt en färsk nyhet.

Annars hör man sällan talas om detta lärosäte. Är det månne en högskola som inrättats för att sänka ribban för universitetsexamen, av politiskt korrekta skäl?

- F.G

Har ett par vänner som pluggar där och de säger att Södertörn är STENHÅRDA eftersom de vill att alla som examineras från deras högskola ska vara välutbildade så att alumni från skolan ska få bra rykte.

På KTH har vi inte så mycket kontroll av fusk, en kurskamrat har fuskat i hälften av alla tentor och han har inte gjort det diskret.
Citera
2011-01-11, 00:15
  #243
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lavio
Oj vad förvånande, en tråd på flashback som givetvis helt utan anledning uttrycker negativa tankar om invandrare även fast det egentligen som i detta fallet inte finns någon grund till det..

Av alla högskolor i Sverige så är det just denna som på något sätt alltså ska klassas som "specialskola för b-laget"? Vi vet ju alla att en stor del av de studerande där är av invandrarbakgrund, och föga förvånande så ser man när man läser igenom tråden att det egentligen är just det som gör att man får för sig att det är en skola för "b-laget".

Blir alltid lika besviken och förvånad över att personer som är intresserade av utbildning och kunskap kan uttrycka sig så otroligt trångsynt. Jag menar ni är tamigfan vuxna människor de flesta av er. Ni ska ut i arbetslivet och jobba med folk av alla möjliga slag. Att ha en så jävla nedsättande syn på människor när det egentligen inte finns någon konkret grund till det som i detta fall, är minst lika skadligt för detta land som stenkastning och annat trams. Tänk på att även fast detta är ett anonymt forum så är det riktiga människor ni pratar om... Vet att jag låter lite som nån sur gubbe nu men allvarligt talat, skärp er..

Det finns god konkret grund för att många invandrargrupper gör dåligt ifrån sig i skolan jämfört med svenska elever.

Södertörnutbildningens kvalitet kanske är jättebra, det förändrar inte det faktum att det går mycket blattar där.

Det är bra dock, att de samlas på ett ställe, så vi med bättre inlärningsförmåga slipper dras ned i skiten av grupparbeten med skitfolken.
Citera
2011-01-12, 16:28
  #244
Medlem
Lavios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZuXL
Det finns god konkret grund för att många invandrargrupper gör dåligt ifrån sig i skolan jämfört med svenska elever.

Södertörnutbildningens kvalitet kanske är jättebra, det förändrar inte det faktum att det går mycket blattar där.

Det är bra dock, att de samlas på ett ställe, så vi med bättre inlärningsförmåga slipper dras ned i skiten av grupparbeten med skitfolken.


???

I min klass var de bästa eleverna invandrare.. Så du ska nog stoppa upp don statistik i röven. Jaja whatever min klass kan vart ett undantag blablabla men det förklarar ändå inte det mörka hatet ni rasister har i hjärtat.. Tog en invandrare din brud eller?
Citera
2011-01-18, 01:15
  #245
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ZuXL
Det finns god konkret grund för att många invandrargrupper gör dåligt ifrån sig i skolan jämfört med svenska elever.

Södertörnutbildningens kvalitet kanske är jättebra, det förändrar inte det faktum att det går mycket blattar där.

Det är bra dock, att de samlas på ett ställe, så vi med bättre inlärningsförmåga slipper dras ned i skiten av grupparbeten med skitfolken.

För hela Sveriges invandrare går på södertörns högskola?
Jävla mupp
Citera
2011-04-30, 07:31
  #246
Bannlyst
Pluggar just nu på Södertörns högskola och kommer efter den här terminen aldrig sätta min fot där igen. Skolan är ingenting jag skulle rekommendera.
Citera
2011-04-30, 09:47
  #247
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av losingyou
Pluggar just nu på Södertörns högskola och kommer efter den här terminen aldrig sätta min fot där igen. Skolan är ingenting jag skulle rekommendera.

Beskriv gärna vad som inte fungerat.
Citera
2011-04-30, 13:34
  #248
Medlem
tiger_1977s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lavio
???

I min klass var de bästa eleverna invandrare.. Så du ska nog stoppa upp don statistik i röven. Jaja whatever min klass kan vart ett undantag blablabla men det förklarar ändå inte det mörka hatet ni rasister har i hjärtat.. Tog en invandrare din brud eller?

Det skämtet är inte ens kul (eller kanske för dig om du är sent utvecklad)... Och du borde nog lära dig vad rasism står för, tillsammans med alla vänsterblinda offer på FB

Och om södertörn kan jag bara säga goda saker, bra skola, folk som vill plugga och javisst många invandrare, men bra människor och många är minst lika bra/bättre studenter än deras svenska kurskamrater...
Citera
2011-04-30, 16:02
  #249
Medlem
Har läst en termin där själv. Upplevde det inte som SÅ uselt. Lärarna var relativt kompetenta, men jag har svårt att jämföra med SU då Södertörn har en otroligt slapp atmosfär bland studenterna. Jag vet inte vad det beror på, men jag misstänker att invandrarkvoten kan vara bidragande.
Citera
2011-04-30, 17:09
  #250
Medlem
Columbias avatar
Min empiriska erfarenhet är att det är avsevärd skillnad mellan den genomsnittliga SU-eleven kontra Södertörneleven i ambition och allmänbildning. Men Södertörnare är såklart minst lika trevliga, invandrarna inte minst.
Citera
2011-04-30, 17:45
  #251
Medlem
Caparzos avatar
Det finns skäl till att skolan brukar kallas Blatteharvard.
Citera
2011-04-30, 18:47
  #252
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Columbia
Min empiriska erfarenhet är att det är avsevärd skillnad mellan den genomsnittliga SU-eleven kontra Södertörneleven i ambition och allmänbildning. Men Södertörnare är såklart minst lika trevliga, invandrarna inte minst.

Och jag som tycker det är låg nivå på SU

Nä men allvarligt, som lärosäte blir man väl mer eller mindre tvungen att lägga lägstanivån utifrån de studenter som studerar på skolan. Om den genomsnittlige studenten har lägre ambitioner och sämre förkunskaper så måste skolan förr eller senare sänka nivån så att studenterna tar sig igenom, i alla fall om skolan vill fortsätta bedriva utbildningsverksamhet och få in statsbidraget.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in