Citat:
Ursprungligen postat av
DoktorBlutegel
Hur vet du det?
Jag vet inte. Därför skrev jag "Denna man är
förmodligen inte bara ett förbipasserande fyllo".
Citat:
Ursprungligen postat av
DoktorBlutegel
Tappar de kontrollen har de inget i poliskåren att göra. Solklart fall av inkompetens.
Nu tänkte du nog inte till. Poliser sätts ju ständigt i situationer som de inte har kontrollen på.
Citat:
Ursprungligen postat av
DoktorBlutegel
Det spelar ingen roll hur länge de har tjafsat. Hon går ifrån att prata med mannen till att bussa hunden på honom och slå honom med batongen på mindre än 5 sekunder.
Klart det har. Har hon tex stått och sagt åt honom att lägga sig ner 180 sekunder så skulle han ha gjort det för i alla fall typ 120 sekunder sedan. Men det är ju just det vi inte kan avgöra utifrån klippet.
Citat:
Ursprungligen postat av
DoktorBlutegel
Hunden sliter sönder kuken på mannen.
Inte så troligt skulle jag vilja påstå. Polishundar är tränade att hugga sig fast i armen.
Citat:
Ursprungligen postat av
DoktorBlutegel
Polisen slår av armar och orsakar andra skador med batongen.
Inte en kvinnlig polis! Eller? De är ju klena säger du.
Citat:
Ursprungligen postat av
DoktorBlutegel
Hade du fortfarande tyckt det var ett rimligt omhändertagande av ett kaxigt fyllo?
Kaxiga fyllon har jag inget till övers för. Blir man otrevlig av sprit från man supa hemma eller dricka mindre.
Citat:
Ursprungligen postat av
DoktorBlutegel
Det hela bottnar dock i att poliskåren numera anställer kvinnor i polisyrket och dessutom låter dem patrullera ensamma.
Vad då det hela? Menar du att det berodde på att polisen som dök upp var kvinna som fylltratten fått blod på sin tröja och dragit till sig uppmärksamhet från första början.
Mannens problem (och hans omgivnings problem) bottnar med all säkerhet i något annat skulle jag vilja hävda.
Citat:
Ursprungligen postat av
DoktorBlutegel
En manlig polis hade skött det väldigt enkelt. Ner med honom på marken, boja, och in i polisbilen i färd mot fyllecell.
Nej en manlig polisdvärg hade inte skött det bättre. Det är väl ändå bara de könsdiskriminerande intagningsreglerna som är ett problem här. Och inte att det slinker igenom kvinnor?!