Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2013-08-17, 22:52
Medlem
JagHarEnLitens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GravtPsykisktStord
Mannen ifråga sa i princip att han kan/ska spränga upp hela gatan. Självklart tog polisen det som ett hot både mot henne och allmänheten. Varpå hon idkade våld i den mån att han ''gav upp'', och hon kände att situationen var i kontroll. I min mening vore allt annat idioti.

Sen är det en annan femma... det här med hur man själv kan bete sig på fyllan.. Fast hursom, konsekvenser bör tas ändock.

Jag förväntar mig inte att du ska tänka ett steg längre. Däremot förväntar jag mig att en polis gör det.

Fyllot hotade. Om nu det låg någon substans bakom hotet, är det intressant för polisen att veta mera. Att fyllot inte utgjorde något hot där han stod och svamlade vet vi. Men om polisen skulle få veta något mer så skulle hon fortsätta prata med honom. Att sätta igång och slå honom är ungefär det dummaste hon kunde göra om han verkligen hade något att berätta.
Citera
2013-08-18, 01:28
Medlem
eternussermos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JagHarEnLiten
Jag förväntar mig inte att du ska tänka ett steg längre. Däremot förväntar jag mig att en polis gör det.

Fyllot hotade. Om nu det låg någon substans bakom hotet, är det intressant för polisen att veta mera. Att fyllot inte utgjorde något hot där han stod och svamlade vet vi. Men om polisen skulle få veta något mer så skulle hon fortsätta prata med honom. Att sätta igång och slå honom är ungefär det dummaste hon kunde göra om han verkligen hade något att berätta.
Du får nog sluta se på Robocop, den genomsnittlige polisen har inga övernaturliga förmågor. Hon gjorde ett bra jobb mot den killen som först blivit larmad för misshandel (det var den info hon hade) och som sedan, blodig, eskalerade med bombhot.

Skulle vilja se hur de internetkrigare som sitter här och analyserar situationer i dagar skulle reagera för situationer som uppkommer ögonblickligen.

Ja, jag vet redan svaret, ni skulle avväpna dem med er mjuka röst och sedan ge dem en kram och "ta det lite lugnare med spriten nästa gång". Men i verkligheten är det här ett utmärkt genomfört uppdrag.
Citera
2013-08-18, 10:42
Medlem
JagHarEnLitens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eternussermo
Du får nog sluta se på Robocop, den genomsnittlige polisen har inga övernaturliga förmågor. Hon gjorde ett bra jobb mot den killen som först blivit larmad för misshandel (det var den info hon hade) och som sedan, blodig, eskalerade med bombhot.

Skulle vilja se hur de internetkrigare som sitter här och analyserar situationer i dagar skulle reagera för situationer som uppkommer ögonblickligen.

Ja, jag vet redan svaret, ni skulle avväpna dem med er mjuka röst och sedan ge dem en kram och "ta det lite lugnare med spriten nästa gång". Men i verkligheten är det här ett utmärkt genomfört uppdrag.

Robocop? Du är fel ute i dina referenser. Läs på din populärkultur innan du använder den.

Vi tar det hela en gång till. En person vilken som helst uttalar hot till en polis om att en gata ska sprängas. Då plockar polisen fram batongen och bussar hunden på honom. Vad har polisen åstadkommit då?

Så jävla idiotiskt får faktiskt inte en polis bete sig.

Jag är övertygad om att polisen kommer med ursäkten att mannen var hotfull. Jag visar att oavsett om mannen var terrist eller dräggigt fyllo fanns det ingen anledning att slå ner honom.
Citera
2013-08-18, 11:26
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av eternussermo
Bombfyllot är alltså inte sekretessbelagd, kanske går det att få namn?

Det där missförstod du väl rejält. Den målsägandes namn är nog hemligt ännu ett tag och då
till skillnad från den kvinnliga polisens.
Citera
2013-08-18, 17:52
Medlem
Bjornserkrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NasiBooi
Vederbörande var misstänkt för brott och ombads att lägga sig ned. Vederbörande vägrar p.g.a bristande respekt för den ensamma kvinnliga polisen. Ensam kvinnlig polis har givit flertalet uppmaningar, för att inte urholka hennes auktoritet kan hon inte "backa" för att just den här mannen inte tänker samarbeta ikväll. Jag ser inga problem i de här, annat än att kvinnor inte bör vara poliser av andra skäl. Man bör följa polisens uppmaningar om man inte vill bli nerbrottad med våld.
Fattar du trögt eller? Att brotta ner någon för att den har brutit mot lagen är självklart OK. Att däremot misshandla någon besinningslöst av samma anledning är inte OK över huvud taget.

Begriper du, eller ser du fortfarande "inga problem med det"?
Citera
2013-08-18, 19:01
Medlem
Bjornserkrs avatar
Citat:
Standardpoängen som de som är mot kvinnliga poliser kör med är att en man skulle klara av situationen. Problemet är att ofta kan inte heller en man få ner en buse, då busar ofta är både starka och kan slåss.
Därför är ofta poliser fler än två, och har tillgång till vapen.
Citera
2013-08-18, 19:12
Medlem
eternussermos avatar
Citat:
Robocop? Du är fel ute i dina referenser. Läs på din populärkultur innan du använder den.

Vi tar det hela en gång till. En person vilken som helst uttalar hot till en polis om att en gata ska sprängas. Då plockar polisen fram batongen och bussar hunden på honom. Vad har polisen åstadkommit då?

Tidsvinst (effektivitet), allmänprevention och en läxa som personen sent glömmer.

Sen glömmer du, antagligen medvetet, att den info som poliskvinnan har är att han är larmad för misshandel, blodig, hög som ett hus/kanonfull etc. etc. Inte direkt random person på gatan.

Citat:
Så jävla idiotiskt får faktiskt inte en polis bete sig.

Jag är övertygad om att polisen kommer med ursäkten att mannen var hotfull. Jag visar att oavsett om mannen var terrist eller dräggigt fyllo fanns det ingen anledning att slå ner honom.
Superpoliser med övernaturliga förmågor?
Citera
2013-08-18, 21:51
Medlem
henrikos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DoktorBlutegel
Hur vet du det?

Jag vet inte. Därför skrev jag "Denna man är förmodligen inte bara ett förbipasserande fyllo".

Citat:
Tappar de kontrollen har de inget i poliskåren att göra. Solklart fall av inkompetens.

Nu tänkte du nog inte till. Poliser sätts ju ständigt i situationer som de inte har kontrollen på.

Citat:
Det spelar ingen roll hur länge de har tjafsat. Hon går ifrån att prata med mannen till att bussa hunden på honom och slå honom med batongen på mindre än 5 sekunder.

Klart det har. Har hon tex stått och sagt åt honom att lägga sig ner 180 sekunder så skulle han ha gjort det för i alla fall typ 120 sekunder sedan. Men det är ju just det vi inte kan avgöra utifrån klippet.

Citat:
Hunden sliter sönder kuken på mannen.

Inte så troligt skulle jag vilja påstå. Polishundar är tränade att hugga sig fast i armen.

Citat:
Polisen slår av armar och orsakar andra skador med batongen.

Inte en kvinnlig polis! Eller? De är ju klena säger du.

Citat:
Hade du fortfarande tyckt det var ett rimligt omhändertagande av ett kaxigt fyllo?

Kaxiga fyllon har jag inget till övers för. Blir man otrevlig av sprit från man supa hemma eller dricka mindre.

Citat:
Det hela bottnar dock i att poliskåren numera anställer kvinnor i polisyrket och dessutom låter dem patrullera ensamma.

Vad då det hela? Menar du att det berodde på att polisen som dök upp var kvinna som fylltratten fått blod på sin tröja och dragit till sig uppmärksamhet från första början.

Mannens problem (och hans omgivnings problem) bottnar med all säkerhet i något annat skulle jag vilja hävda.

Citat:
En manlig polis hade skött det väldigt enkelt. Ner med honom på marken, boja, och in i polisbilen i färd mot fyllecell.

Nej en manlig polisdvärg hade inte skött det bättre. Det är väl ändå bara de könsdiskriminerande intagningsreglerna som är ett problem här. Och inte att det slinker igenom kvinnor?!
Citera
2013-08-18, 22:36
Medlem
GravtPsykisktStords avatar
Citat:

Fyllot hotade. Om nu det låg någon substans bakom hotet, är det intressant för polisen att veta mera. 1)Att fyllot inte utgjorde något hot där han stod och svamlade vet vi. Men om polisen skulle få veta något mer så skulle hon fortsätta prata med honom. 2)Att sätta igång och slå honom är ungefär det dummaste hon kunde göra om han verkligen hade något att berätta.

1) Hur kan man Veta det? Man kan med stor sannolikhet Anta det, dock inte veta.. Vilket ju ledde till att hon ville ''säkra situationen.''

2) Nu förstår jag inte riktigt logiken i ditt tänkande här.. Om han verkligen hade någon sanning bakom vad han påstod, och polisen struntade i det - vem hade man sen anklagat?! Jodå, polisen.
Citera
2013-08-18, 23:53
Medlem
JagHarEnLitens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GravtPsykisktStord
1) Hur kan man Veta det? Man kan med stor sannolikhet Anta det, dock inte veta.. Vilket ju ledde till att hon ville ''säkra situationen.''

2) Nu förstår jag inte riktigt logiken i ditt tänkande här.. Om han verkligen hade någon sanning bakom vad han påstod, och polisen struntade i det - vem hade man sen anklagat?! Jodå, polisen.

1) Och eftersom han inte hade något att spränga gator med, så skulle man kunna anta att han hade kompisar runt husknuten. Säkrade hon i så fall situationen?

2) Tvärtom. Genom att dra fram batongen visade polisen att hon inte gav ett skit för hans påståenden. Om det skulle ha varit någon sanning i hans påståenden ska hon fortsätta prata med honom. Inte strunta i honom, inte låta honom löpa, och eventellt haffa honom på vanligt snutsätt.

Nu orkar jag inte dra det här flera gånger. Det är synd om dig att du är så dum, men jag är övertygade om att den överväldigande majoriteten har förstått det här nu.
Citera
2013-08-19, 00:15
Medlem
GravtPsykisktStords avatar
Citat:
1) Och eftersom han inte hade något att spränga gator med, så skulle man kunna anta att han hade kompisar runt husknuten. Säkrade hon i så fall situationen?

2) Tvärtom. Genom att dra fram batongen visade polisen att hon inte gav ett skit för hans påståenden. Om det skulle ha varit någon sanning i hans påståenden ska hon fortsätta prata med honom. Inte strunta i honom, inte låta honom löpa, och eventellt haffa honom på vanligt snutsätt.

Nu orkar jag inte dra det här flera gånger. Det är synd om dig att du är så dum, men jag är övertygade om att den överväldigande majoriteten har förstått det här nu.

1) Hur kan man veta att han inte hade nån liten anordning för det? Så ja, givetvis säkrade hon situationen, man kan inte vara på två ställen samtidigt vet du
2) Njäe, hon visade ju att hon tog hans hot på allvar. Därmed visade hon även respekt till allmänhetens hälsa. Om det nu hade varit sant, att han kunde spränga gatan. Sen att han redan tidigare hade misshandlat någon gör ju inte saken bättre.

Heheh..
Citera
2013-08-19, 01:13
Medlem
Inte för att jag har ett jätte bra svar på topicen men:

Jag pratade med en polis ang denna historia och h*n sa (Gissade sig fram på att)

''Det var nog en kvinnlig polis?'' Jag bekräfta med ett ja.
''Hon kände sig nog hotad när hon var ensam?'' Jag bekräfta med ett ja.
''Den som filmar, filmar nog bara sekvensen där han blir slagen och eventuellt lite innan?'' Jag bekräfta med ett ja.

Denna polis gissade till sig allt och det visade sig att det stämde, h*n kommenterade dock inte det med att hon använde sig utav våld (Med batongen).

Kortfattat: Polis X gissade att polisen på filmen gjorde rätt då hon nog kände sig hotad när han påstod att han skulle spränga gatan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in