*suck*
http://www.polisen.se/Lagar-och-regl...hallen-haktad/
Citat:
En brottsutredning, eller en så kallad förundersökning, ska inledas när det finns anledning att anta att ett brott har begåtts, som lyder under allmänt åtal
Det är först när någon nått upp till graden " skäligen misstänkt " som är en HÖGRE misstankegrad, som polisen öht kan tillgripa tvångsmedel.
Citat:
Skäligen misstänkt
Skäligen misstänkt är den lägre graden av misstanke. Här ska det finnas konkreta omständigheter som med viss styrka talar för att personen har begått brottet som misstanken avser.
Citat:
Polisen är oftast förundersökningsledare under spaningsskedet, då man utreder vem som kan misstänkas för brottet. När polisen har kommit så långt att någon skäligen kan misstänkas för brottet tar en åklagare över förundersökningsledningen
Så var det med den saken. Nu kommer jag att göra något mer konstruktivt med min tid istället för att diskutera med dig, typ slå huvudet in i en vägg
eller nått.
Vad som framgår på filmen är att en poliskvinna slår en man med batong, inte mkt mer. Om hon ens hade möjlighet att få dit förstärkning på stubben, vilket kan ha varit nödvändigt, förtäljer inte historien och du vet det garanterat inte. Du vet att bara för att det " står i polisens instruktioner" att man skall göra på ett sätt så betyder det inte att detta är möjligt alltjämt och överallt.
Nej inte emotionellt engagerad, dock är jag less på div reservbegåvningar och samhallsjurister som skall döma och säger sig veta en massa när dom besitter FUCK ALL kunskap.