Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2014-01-29, 09:01
Medlem
MrOaikis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av goderian2
Man behöver inte göra utfall eller använda ord, för att hota någon.
Fysiskt våld kan föregås av kroppshållning, attityd, aggressivitet.
Om du sett filmen och ansett att killen inte varit ett potentiellt och reellt hot, kan du inte läsa av människor och situationer som är farliga för dig själv.

Sen undrar jag var polisens kompanjon är..
Varför står hon så nära honom? Ingår det i polisens utbildning att stå nära busar för att verka större och mer påtagliga?

Kanske. Eller så tolkar du situationer som hotfulla när de inte är det. Hur tar vi reda på vem av oss två som har rätt?
Citera
2014-01-29, 09:05
Medlem
Kipps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av goderian2
Sen undrar jag var polisens kompanjon är..
Varför står hon så nära honom? Ingår det i polisens utbildning att stå nära busar för att verka större och mer påtagliga?
Hon är hundförare och arbetar därför ensam. Förhoppningsvis kommer det att ändras, inte bara av denna orsak. Lite svårt för hunden att trycka på överfallslarmet om nåt händer. Det ingår inte att man skall vara nära om man inte känner att man har kontroll, snarare sök ett avstånd där man har det.
Citera
2014-01-29, 10:02
Bannlyst
tycker att det var övervåld att först släppa hunden på honom och klappa på han med batong, personen var ju inte aggressiv på något sätt.

väldigt bra tränad hund måste jag säga iaf, fan så lugn den blev när hon sa "ligg"
Citera
2014-01-29, 10:56
Medlem
Klart att hon ska åka dit för tjänstefel. En mer erfaren hundpolis hade aldrig fått panik o släppt hunden på det viset. Fyllgubben utgör inget reellt hot, hon skulle fortsatt att prata med honom till hon fått backup. Finns igen anledning att hon ska gå fri för att hon "inte visste" bättre.
Citera
2014-01-29, 11:13
Bannlyst
Någon som var på rättegången och såg om Leif G W kom in och i så fall hur ?
Kan inte ha varit alltför lätt för honom att stå i kö men det kanske fanns en
gräddfil för sådana som han.

Annars pratade han ju initierat om fallet i gårdagens TV.
Citera
2014-01-29, 13:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CarolSeaver
Hur menar du, "pressens material"? De har väl inte publicerat några andra bilder än vad som redan finns online -- om ens det? De flesta och bästa bilder jag sett av "Kattis" grävdes upp av en rättshaverist vid namn typ "Corruptio".

Jag har för mig att aftonblajjan hade något foto av henne från rätten i genomskinlig blus, push-up och avsevärt mer slimmad än de blekfeta foton som i övrigt cirkulerat lite varstans i bloggosfären. Vem vet kanske är hon utseendefixerad och har tagit åt sig av fotocollagen?
Citera
2014-01-31, 01:26
Medlem
CarolSeavers avatar
Man tappar ju respekt för GW, han fördömde ju inte övervåldet från den övertända poliskvinnan. Nu har han tydligen slickat igen ett kuvert, som ska öppnas om någon vecka eller så.
Citera
2014-01-31, 01:29
Medlem
CarolSeavers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BehindRayban
Jag har för mig att aftonblajjan hade något foto av henne från rätten i genomskinlig blus, push-up och avsevärt mer slimmad än de blekfeta foton som i övrigt cirkulerat lite varstans i bloggosfären. Vem vet kanske är hon utseendefixerad och har tagit åt sig av fotocollagen?

Länka gärna. "Genomskinlig blus" & push-up, vore kul och se hur Kattis hade piffat upp sig inför den stora dagen!
Citera
2014-01-31, 13:42
Bannlyst
Citat:
Man tappar ju respekt för GW, han fördömde ju inte övervåldet från den övertända poliskvinnan. Nu har han tydligen slickat igen ett kuvert, som ska öppnas om någon vecka eller så.

Fick känslan att han trots allt tror att hon blir dömd för något. Och han
brukar ha rätt !
Citera
2014-01-31, 13:53
Medlem
Citat:

Typiskt FB-människor att endast skaffa information från diverse skvallertidningar.
Läs på lite mer och skaffa lite mer info innan du pratar...eller tänk helt enkelt...
Nu vet jag inte om du är 14 år eller yngre men värt att berätta för dig är att media ofta vinklar sina artiklar och skriver och visar bara de som de känner för att sälja tidningar
Lite mer läsning:

http://www.blaljus.nu/nyhetsartikel/fika-eller-ingripa
Citera
2014-01-31, 14:22
Medlem
"Jag gör de för min familj"
Citera
2014-01-31, 15:51
Medlem
CarolSeavers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saxen75
Typiskt FB-människor att endast skaffa information från diverse skvallertidningar.
http://www.blaljus.nu/nyhetsartikel/fika-eller-ingripa

Du, jag har läst hela förundersökningen.

Citat:
Blåljus.nu är en kampanjhemsida som drivs av styrelsen för Polisförbundets avdelning i Stockholms län
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in