Citat:
Ursprungligen postat av
Hamilkar
Dvs han försöker fortfarande hindra hunden från att bita honom. Skitkonstigt, va?
Vad jag förstår av ambulansförarens vittnesmål som det återges i domen har de som praxis att inte gå ur bilen så länge gärningsmannen är kvar på platsen. Lite tunn praxis, kan man tycka, men det anger alltså inte nödvändigtvis att ambulanspersonalen bedömde RS som farligare än nån annan.
Tingsrätten anser ju inte att det fanns någon nöd som krävde något våld alls.
Läkarundersökningen visa ett större antal rätt rejäla kontusioner och blåmärken. Vad som tillkommit när är inte lätt att säga.
De i T.R har aldrig varit i en hotfull situation tror jag. Håller på och läser F.U just nu.
Polisen hävdar att han, Tor* (*D) ska ha slagit hunden flera gånger och rykt loss päls från hunden blandannat.
Han hade även en påse Kokain och en påse Amfetamin (Metaamfetamin) på sig.
Men jag hävdar ändå att hon gjorde rätt. T.R gjorde fel.
Citat:
Ursprungligen postat av
ManJuice
Ja, vafan trodde du? Att han skulle låta hundjäveln slafsa sönder ansiktet eller kroppen på honom?
Vilken normalfuntad människa som helst skulle reagera instinktivt med en sådan beast på fyra ben som springer rakt in i skrevet på en och försöker bita loss ett stycke. Batongslag kan man tåla men ett lyckat bett kan förstöra ens liv riktigt rejält.
Ja, Besten Chili biter honom två gånger verkar det som, samtidigt som han slår hunden i ansiktet och sliter loss päls från hunden. Det är ju normalt beteende.
Jag tror snarare att man hade försökt springa därifrån, snarare än att slå hunden, om man faktiskt var rädd.
Hunden bet honom i ena armen och innanlåret. Inte ens nära ansiktet.