Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2013-07-13, 00:47
Medlem
jomenvisst84s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bullfetta
Poliser älskar sina hundar

Skitsnack. Har en bekant som är polis och hon behandlar sina hundar som skit, dom är inget värt förutom det som de åstadkommer. Hon har bytt hund flera gånger med motivationen att den förra var kass. Jävla fittsubba tills snutjävel.
Citera
2013-07-13, 00:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HumpingDog
Ingenstans i Sverige får man som polis hjälp så fort som i Stockholm, Göteborg och Malmö. Detta på grund av att det finns många poliser i de städerna.

Man beordrar inte fyllskallar och vanligt folk att lägga sig ner på marken. Flickan har sett för många youtubeklipp när amerikanska poliser beordrar ner grovt kriminella.

Om man beordrar ner någon på marken så är det för att belägga personen med handfängsel. Hur hade hon tänkt göra det med hunden i ena handen utan att hunden biter den gripne? Nej det fungerar inte.

Flickan klappar på fyllskallen för att han skall lägga sig ner. Inte för att han skall gripas. Ett gripande kunde genomförts på annat sätt.

Resultatet blir övervåld i form av slag och hundbett. Flickan skulle helt enkelt väntat på hjälp och inte spelat cool genom att gripa fyllan ensam.

Tror nog hon ville puckla på honom, ett gripande verkar sekundärt. Tror nog det rann till ordentligt i musslan på sadisten. Inte helt klarlagt ännu men sannolikheten är stor att vi har att göra med P*tra viklun* http://corruptio.bloggsida.se/divers...d-t-i-hasselby
Citera
2013-07-13, 00:51
Medlem
Ignatius Is avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tintinikongo
Vi får avvakta utredningen. Den lär visa om hon brukade mer våld än nödvändigt.

Så fort en kriminell dårfink får lite pisk av en polis, så rycker halva Flashback ut till dårfinkens försvar. Fortsätt med det ni. Jag försvarar polisen.

Och andra halvan av Flashback ryker ut till polisen, ordningsmakten, nationens eller valfri annan hedervärd samhällspelares försvar helt oavsett de faktiska omständigheterna. I det aktuella fallet finns det mycket lite utrymme för principiell diskussion eller spekualtioner om vad som skett. Vi ser det svart på vitt och man måste vara mer än lovligt tjurskallig för att hålla fast vid en försvar av polisen per se i det läget. En polis ska inte agera som hon agerar, så enkelt är det.
Citera
2013-07-13, 00:52
Medlem
Sjukt att folk försöker skydda polisfittan som helt klart har problem med sitt humör!!
Klarar man inte av att brotta ner ett fyllo utan man måste skicka hunden + ta fram betongen så bör man genast lämna sin bricka och söka nytt jobb.

Bara för att en polis säger åt en att lägga sig ner och man vägrar, så innebär inte det att det är fritt fram för polisen att börja veva! Hon hade kunnat lösa det på så många andra sätt!

Om personen var så farlig att hon misstänkte att han skulle spränga gatan som han sa, då kunde hon iallafall ha satt på honom handbojor efter misshandeln? eller ha visiterat honom efter detonatorn? Nä jag köper inte att hon trodde på hans planer, Det sitter nog tyvärr i hennes psyke!
Citera
2013-07-13, 00:53
Medlem
Ignatius Is avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Torero
Tror nog hon ville puckla på honom, ett gripande verkar sekundärt. Tror nog det rann till ordentligt i musslan på sadisten. Inte helt klarlagt ännu men sannolikheten är stor att vi har att göra med P*tra viklun* http://corruptio.bloggsida.se/divers...d-t-i-hasselby

Vilken sannolikhet då?

Det enda som framkommit om denna Viklund är att hon för några år sedan stängdes av från sin anställning och att hon är hundförare.
Citera
2013-07-13, 00:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av muto_kenji
Orkar inte läsa 1 000+ inlägg, källa på att han är våldsbrottsling. Enligt DN var det skadegörelse(slog handen genom ett fönster)

Posta inte skit om du inte orkar med att kolla upp fakta. Polisen larmades till platsen för att mannen enligt vittnesuppgifter hotat och misshandlat flera personer, sedan sprang han ifrån brottsplatsen och krossade en ruta till en portdörr för att försöka ta sig in och gömma sig.
Citera
Medlem
jomenvisst84s avatar
Identitet på snuthoran tack.
Citera
Medlem
sjpatriks avatar
Dålig dag för poliskvinnan samt att hon jobbade ensam fick henne att gå övergränsen tror jag.. Åklagare utreder ärendet, förhoppningsvis sköts utredningen väl.
Citera
2013-07-13, 00:56
Medlem
Om idioter och grisar som jobbar med människor skulle göra på detta sätt skulle samhället bli bättre.

http://www.youtube.com/watch?v=yWfetF1jCO4
Citera
2013-07-13, 00:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sjpatrik
Dålig dag för poliskvinnan samt att hon jobbade ensam fick henne att gå övergränsen tror jag.. Åklagare utreder ärendet, förhoppningsvis sköts utredningen väl.
Tyvärr så tror jag att utredningen sköts på samma sätt som alla andra anmälda poliser, det blir nerlagt eller så blir snuten ej dömd!
Citera
2013-07-13, 00:58
Medlem
buffalos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kapa-ved
Tyvärr så tror jag att utredningen sköts på samma sätt som alla andra anmälda poliser, det blir nerlagt eller så blir snuten ej dömd!
Oavsett vad utredningen och tingsrätten kommer fram till så avgör polisens interna nämnd om hon ska behålla jobbet eller ej. De är väldigt restriktiva med att säga upp anställningen för olämpliga poliser.
Citera
2013-07-13, 00:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IMBILDEN
Jag kan bara hålla med. Tror att 90% av befolkningen bara blir mer aggressiva och fientliga om någon skriker åt dem. Samarbetet blir definitivt sämre. Möjligen finns det någon enstaka stackare som blir rädd och gör som den skrikande säger. Ytterst tveksam taktik skulle jag säga.
Håller fullständigt med, polisen behöver kommunikationsträning i hur man kan minska riskerna för ett våldsamt ingripande.

Citat:
För övrigt undrar jag varför det är så många som kallar kvinnliga poliser för "horor". Jag hyser i alla fall betydligt större respekt för prostituerade än vad jag gör för poliser. Och nej - jag besöker inga fnask, men jag tror att de har betydligt större yrkesheder än vad den genomsnittliga polisen har.
Det undrar jag också. Jag känner stor respekt för de prostituerade kvinnorna och ser inte riktigt varför deras jobb ska användas för att misskreditera polisen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in