Flashback bygger pepparkakshus!

Schweiz har avkriminaliserat cannabis

flashback.se

Schweiz avkriminaliserade i tisdags cannabisinnehav fr eget bruk. Det r fortfarande frbjudet att odla, anvnda och slja cannabis i Schweiz. Men numera resulterar mindre cannabisinnehav endast i bter.

Ls hela artikeln
2013-10-05, 09:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nedboy
Jag frstr inte varfr ni talar om att Sverige skulle vara sista land som legaliserar knarket? Sverige kommer aldrig att legalisera knark.

Jag knner ngra ungdomar som bor i Schweiz och de klagar p hur skolorna gr ner sig mer och mer eftersom det blir fler och fler som pundar. Nr jag frgar dem om det hr med lagligt knark s skrattar de bara och vet inte vad de ska sga. De menar att de enda som gillar detta r knarkarna och de som sljer knark. Alla andra r frtvivlade.

Den hr nyheten r en dag gammal. Frsker du f oss att tro att du p den tiden hunnit skaffa ngon konsensus bland Schweiziska ungdomar om mnet p den tiden.

Jag anklagar dig fr att ha hittat p den hr historien s fort du sg trden.
Citera
2013-10-05, 09:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KITTENMITTONS
Men det r vl olagligt att st felparkerad? D r ju avkriminalisering fel ord att anvnda, oavsett om man hamnar i straffregistret eller inte.

Avkriminalisering r precis rtt ord. Det r bara du som inte dubbelkollat vad avkriminalisering faktiskt betyder.

Avkriminalisering och Legalisering r inte samma sak.
Citera
2013-10-05, 09:39
Medlem
StraightToHails avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BigFatCone
Cannabismotstndarna fr det svrare och svrare.

Jag satt och pratade om detta med en ldre herre fr ngra dagar sedan.

Han krde p den klassiska "NR JAG VAR UNG S VAR DET 2-3 [notera att det ALLTID r 2-3 killar] KILLAR SOM TESTADE ATT RKA HASCH, OCH IDAG S LEVER INTE DOM PGA. ATT DOM VILLE TESTA ANNAT SEN NR DOM INTE FICK DET RUS DOM VAR UTE EFTER. JAG TYCKER DET DR R EN INKRSPORT TILL TYNGRE DROGER. OCH OM DET BLIR LAGLIGT S SKULLE ALLA VILJA PROVA.

Jaha? Sa jag, ska dessa svaga individer tala fr flera [i vrat land] hundra tusen rkare? Tnk alla som det gr asbra fr d som har bde jobb, bil, villa, fretag, familj och mer pengar n dig och mig tillsammans? Dessa kan inte sitta och sga att dom rker illegala substanser och att det fungerar bra med deras vardag. Det r alltid dom dliga som kommer upp till ytan. Och sedan hnvisade jag till att det inte alls r som s att fler brjar knarka nr det slpps ls. Utan att rapporter snarare visar p det motsatta.

Efter detta utlgg s sa han inte s mycket mer.

Jag gr nu runt och sger till folk, efter denna nyhet om Schweiz, att vi fr passa oss frn att ka till dessa lnder som avkriminaliserat och legaliserat cannabis. Fr hela landet har frmodligen en massiv hasch-psykos och vem vill ka till sdana lnder. Det r ju frenat med livsfara!

D tycker folk man r fjantig och att s r det skert inte [NO SHIT?]

Dock s tror jag att Sverige kommer vara det land som sist tar t sig av detta.

ven om exakt alla andra lnder legaliserar och reglerar.

Ibland knns det s dumt att vara svensk!
Senast redigerad av StraightToHail 2013-10-05 kl. 09:42.
Citera
2013-10-05, 19:18
Medlem
nedboys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Joan-Duchemin
Den hr nyheten r en dag gammal. Frsker du f oss att tro att du p den tiden hunnit skaffa ngon konsensus bland Schweiziska ungdomar om mnet p den tiden.

Jag anklagar dig fr att ha hittat p den hr historien s fort du sg trden.

Tror du inte att de talat om det hr i samhllet fre beslutet eller? Kanske dags att lgga ner pipan och frska tnka lite? Kanske ta del av ngon form av kunskap om hur saker ting fungerar.
Citera
2013-10-05, 19:44
Medlem
Citat:
Tror du inte att de talat om det hr i samhllet fre beslutet eller? Kanske dags att lgga ner pipan och frska tnka lite? Kanske ta del av ngon form av kunskap om hur saker ting fungerar.

Dom har talat om det och beslutet vi ser r resultat av ett stort allmnt std fr avkriminalisering. Sedan kan du lgga ned personangreppen. Jag brukar varken tobak eller alkohol och absolut inte ngra drog klassade mnen.
Citera
2013-10-05, 20:20
Medlem
klybans avatar
Citat:
Jo, kunskap och forskning, r ntt du verkligen gillar
Man har ju startat upp kliniker som tillhandahller heroin.
Och hr har man haft personer som tergtt till arbetslivet.
Man ser en likande succ i Danmark, dr man startat upp samma kliniker.
Dr har man ftt en minskning av brott som heroinisterna gr, minskat med 80%.
Det kallar jag ocks en succ.
Citera
2013-10-05, 22:12
Medlem
StraightToHails avatar
Citat:

Du mste avaktivera din anti-fakta-skld ngon gng. Annars kommer du g under som mnniska nr samhllet tar flera steg frammt..
Citera
2013-10-06, 05:46
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StraightToHail
Jag satt och pratade om detta med en ldre herre fr ngra dagar sedan.

Han krde p den klassiska "NR JAG VAR UNG S VAR DET 2-3 [notera att det ALLTID r 2-3 killar] KILLAR SOM TESTADE ATT RKA HASCH, OCH IDAG S LEVER INTE DOM PGA. ATT DOM VILLE TESTA ANNAT SEN NR DOM INTE FICK DET RUS DOM VAR UTE EFTER. JAG TYCKER DET DR R EN INKRSPORT TILL TYNGRE DROGER. OCH OM DET BLIR LAGLIGT S SKULLE ALLA VILJA PROVA.

Jaha? Sa jag, ska dessa svaga individer tala fr flera [i vrat land] hundra tusen rkare? Tnk alla som det gr asbra fr d som har bde jobb, bil, villa, fretag, familj och mer pengar n dig och mig tillsammans? Dessa kan inte sitta och sga att dom rker illegala substanser och att det fungerar bra med deras vardag. Det r alltid dom dliga som kommer upp till ytan. Och sedan hnvisade jag till att det inte alls r som s att fler brjar knarka nr det slpps ls. Utan att rapporter snarare visar p det motsatta.

Efter detta utlgg s sa han inte s mycket mer.

Jag gr nu runt och sger till folk, efter denna nyhet om Schweiz, att vi fr passa oss frn att ka till dessa lnder som avkriminaliserat och legaliserat cannabis. Fr hela landet har frmodligen en massiv hasch-psykos och vem vill ka till sdana lnder. Det r ju frenat med livsfara!

D tycker folk man r fjantig och att s r det skert inte [NO SHIT?]

Dock s tror jag att Sverige kommer vara det land som sist tar t sig av detta.

ven om exakt alla andra lnder legaliserar och reglerar.

Ibland knns det s dumt att vara svensk!

Som Joe Rogan sger "But they're losers, who cares about losers?" eller ngot liknande och jag hller med. Narkotikalagstiftningen i det hr landet bygger p kollektiv bestraffning.
Citera
2013-10-06, 12:28
Medlem
ia015s avatar
Att folk fortfarande ens orka bry sig om tratt-satsen nedboy och zoccer gnller om.
Citera
2013-10-06, 18:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ia015
Att folk fortfarande ens orka bry sig om tratt-satsen nedboy och zoccer gnller om.

Jag brjar nstan tro att de r samma person.
Citera
2013-10-07, 08:54
Medlem
ShallowInfidels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ia015

Citat:
Ursprungligen postat av xGurkmeja
Jag brjar nstan tro att de r samma person.

Ni hann visst fre, lika trist varje gng att se denne idiot frgifta i princip varenda drogrelaterade trd h*n kommer ver med sina efterblivna knsloargument och rvarhistorier .

OnT: Stort grattis till Schweiz och dess frihetslskande mnniskor, r frvisso inte lika bra som en full legalisering men definitivt ett steg i rtt riktning.
Citera
2013-10-07, 18:11
Medlem
Sverige kommer att legalisera cannabis. Men det r lngt in i framtiden, jag gissar p runt r 2050-2060. Vi kommer inte bara vara sist i Europa, utan bland dom sista i vrlden. Sverige r ju det mest "fyrkantiga" landet hr i vrlden skulle jag vilja pst. Det r ju fr fan bara att kolla p hur vi uppfostrar vra barn. Vi vill framst som ett ppet och modernt samhlle, men det ironiska r att vi r ett av dom mest rdda och omoderna lnderna i vrlden. Vi hatar nog det oknda och frmmande mer n ngon annan. Sverige r som en stor hembygdsfrening. Infrastrukturen r inte omodern, utan mnniskornas hjrnor.

Men jag kan lova er att frndring kommer att ske snart. Nr man ens har en debatt om det i TV4 dr majoriteten har en positiv instllning till en legalisering s r det krt fr dom som r fr att det skall vara illegalt. Kanske lter lite halvt, men allts det jag menar r att nr medierna lter alla komma till tals s tnds en gnista och det r bara en tidsfrga innan det kollektiva medvetandet frndras.
Sedan s kommer det att bli en dominoeffekt av att hela Europa legaliserar eller avkriminaliserar.
Senast redigerad av Zerkalo 2013-10-07 kl. 18:18.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in