2015-06-27, 15:52
Medlem
Baachs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheAlamo
Man kan inte skicka bilder p tinder.

Jag tog bort appen frra veckan eftersom den slutat vara anvndbar. Man mrkte hur brudarna gradvis slutade svara mer och mer de senaste mnaderna. Jag valde ut en utslagsbrud som skulle bestmma om jag skulle ta bort appen eller inte, hon var inte speciellt attraktiv och jag skulle aldrig stta p henne irl. Hon klarade inte av att svara p mitt normala konversationsstt och jag bestmde mig d fr att ta bort appen. Det gr s mycket bttre och lttare irl.

Erfarenheten och betyget r nd helt okej eftersom jag trffat en drs med tjejer och ven legat med ett flertal, har ven kontakt med ett antal fortfarande. Skulle vara intressant att f statistik p andelen kvinnor nu och fr ett halvr sedan osv.
Nu menade jag inte Tinder i allmnhet utan om att allmnt chatta med killar.
Citera
2015-06-27, 16:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Baach
Nu menade jag inte Tinder i allmnhet utan om att allmnt chatta med killar.

Om man nu ska generalisera s tror jag att mnga killar har svrare att uttrycka sig i skrift n vad tjejer har. P Tinder (eller andra sociala medier) s mste man ju "kunna uttrycka sig i skrift" fr att kunna sticka ut lite.

S killar, skriv bra presentationer p Tinder (de jag har sett har inte skrivit ngon pres alls), skriv sedan lite fyndigare n "hej, hur r det".
Citera
2015-06-27, 16:33
Medlem
Baachs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bensprattel
Om man nu ska generalisera s tror jag att mnga killar har svrare att uttrycka sig i skrift n vad tjejer har. P Tinder (eller andra sociala medier) s mste man ju "kunna uttrycka sig i skrift" fr att kunna sticka ut lite.

S killar, skriv bra presentationer p Tinder (de jag har sett har inte skrivit ngon pres alls), skriv sedan lite fyndigare n "hej, hur r det".
Och drfr tror killar att tjejen blir vrlkt om de skickar en bild p sin kuk?
Citera
2015-06-27, 16:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Baach
Och drfr tror killar att tjejen blir vrlkt om de skickar en bild p sin kuk?

Det tror dom skert
Citera
2015-06-27, 17:25
Medlem
Citat:

Vilket kvinnor inte kan. Ingen bjuder upp till dans, mnga srskriver & utver det har mnga problem med att stava rtt. Spelar ingen roll om en man skriver en fyndig presentation, majoriteten kvinnor tar nd inte initiativ.
Citera
2015-06-27, 20:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av herrtanke
Vilket kvinnor inte kan. Ingen bjuder upp till dans, mnga srskriver & utver det har mnga problem med att stava rtt. Spelar ingen roll om en man skriver en fyndig presentation, majoriteten kvinnor tar nd inte initiativ.

Fr hlla med. r uteslutande jag som formulerar mig bst i skrift jmfrt med de jag skrivit med tidigare p tinder etc. Lagt ned allt snt nu dock.
Citera
2015-06-27, 21:32
Medlem
grekkoz1s avatar
hall grabbar, speciellt ni tv Victus och herrtanke, kan ni inte dela med er av era ppningsmail/inledningsstartare s tminstone jag vet vilken niv ni lgger ribban p.

hade varit kul att f lsa
Citera
2015-06-27, 22:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av grekkoz1
hall grabbar, speciellt ni tv Victus och herrtanke, kan ni inte dela med er av era ppningsmail/inledningsstartare s tminstone jag vet vilken niv ni lgger ribban p.

hade varit kul att f lsa

Tycker jag ocks!

Att man sjlv tycker man skriver fyndigt och bra r ju en subjektiv bedmning. Lt oss andra titta objektivt (och ni behver ju inte hnga ut er sjlv).
Citera
2015-06-28, 04:23
Medlem
Vore det inte bara mycket bttre om folk brjade snacka med varann direkt istllet fr att frska formulera en massa meningslsa ord i hopp om att lta tillrckligt fyndig men samtidigt noggrant planera s man inte sger nt som gr ver nn slags grns? Tnk om folk kunde swipa fram telefonsamtal istllet, och sen kan man efter samtalet vlja att lgga till denne i sin kontaktlista eller inte. Mste ju ge oerhrt mycket mer n detta torra stt att kommunicera?
Citera
2015-06-28, 04:31
Medlem
WolfOfStureplans avatar
Jag r fortfarande tinder oskuld snlla hjlp!!
Har knullat en del tjejer frn badoo o diverse datingsajter men aldrig tinder! Hur fan ska man bra sig t p tinder??
Citera
2015-06-28, 05:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Utopisk.illusion
Vore det inte bara mycket bttre om folk brjade snacka med varann direkt istllet fr att frska formulera en massa meningslsa ord i hopp om att lta tillrckligt fyndig men samtidigt noggrant planera s man inte sger nt som gr ver nn slags grns? Tnk om folk kunde swipa fram telefonsamtal istllet, och sen kan man efter samtalet vlja att lgga till denne i sin kontaktlista eller inte. Mste ju ge oerhrt mycket mer n detta torra stt att kommunicera?

Visste vore det s... Den generation som vxer upp nu har ju vissa kontaktsvrigheten med folk i verkliga livet. G ut och trffa folk eller prata i telefon verkar knappt existera lngre.
Citera
2015-06-28, 11:03
Medlem
Citat:
Visste vore det s... Den generation som vxer upp nu har ju vissa kontaktsvrigheten med folk i verkliga livet. G ut och trffa folk eller prata i telefon verkar knappt existera lngre.
Allts jag kan nd frst att folk vill utnyttja internet fr att f kontakt med nya mnniskor med tanke p att det bde knns tryggt och smidigt. Men jag ser inte riktigt vad som hller folk frn att ta steget frn chatt till att prata. Det r fortfarande vldigt tryggt och smidigt men samtidigt mycket mer mnskligt jmfrt med att chatta. Det behver heller inte vara en webcam involverat s folk behver inte vara s rdda fr sina utseenden heller. Ser nstan bara frdelar med det, men jag antar att folk mste vara fr fega fr det.

Egentligen tycker jag folk borde strunta i att visa sitt utseende det frsta dom gr och istllet bara snacka lite, s man har nn form av neutral mark att visa vem man r. Men antar att folk r fr utseendefixerade att g efter den idn.
Senast redigerad av Utopisk.illusion 2015-06-28 kl. 11:06.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in