2018-03-19, 10:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fabula
De r inte intresserade. Sedan vad det kan bero p kan ju skilja sig, men ja uteslutande handlar det om att du har blivit utkonkurrerad.

Har man intresse av ngon s svarar man, s enkelt r det. Alla r ju konstant uppkopplade och kollar mobilen hundra ggr per dag.

Tnk dig sjlv, du matchar med din drmtjej. ven om du skulle jobba 80-timmarsvecka, vara ute och resa eller ligga p sjukhus med varje ben brutet i kroppen, visst i helvette skulle du svara p hennes meddelanden eller sga att du satt "lite dligt till" fr tillfllet och kanske blir lite lngsam p att svara.

r man inte snyggast i kortleken s fr man fokusera p sitt game fr att skapa intresse mentalt istllet. Har sjlv brjat vara rak mot tjejer som helt pltsligt blir sega och sga att hon fr skrpa sig eller s skiter man i det. Dels slipper man brnna tid p ngon som inte r intresserad, dels blir vissa tjejer sugna fr att man visar pondus.

Mycket mrkligt att det skulle vara frklaringen i mitt fall, fr det frsta den tjejen skrev till mig (hon skrev frst) var: "Du r LITE fr snygg fr mitt bsta!" Sedan skrev hon igen fr att jag inte bemtte direkt, och hon var rdd att det skulle bli svrt fr mig att svara ngot. S snackade vi intensivt som fan, sedan skulle jag till gymmet och hon bad mig skriva s fort jag var tillbaka. Efter det blev hon skitseg, s ja, lustigt.

Vi sgs en gng och ska ses igen. Intresset r inte superstort frn min sida men jag tnkte mest att sllskapet kunde vara trevligt. Dock r hon precis lika seg som hon var innan vi sgs, s det r skert msesidigt. Mste sga att jag gr hem smre hos tjejer n jag hade vntat mig. Har ett bra jobb och har ftt mycket komplimanger fr utseendet, dessutom r intelligens min starkaste sida. Men ngonstans verkar det g fel. Tror det kan handla om att jag kttar p fr mycket med intellektuella (vldigt udda) resonemang. ven om tjejer gillar intelligens s vill de inte att killen ska vara fr avvikande i hur han kommunicerar. Evolutionr psykologi r kanske inte det sexigaste man kan diskutera liksom. Ngot sger mig att det r bttre att hlla det ytligt. Tyvrr.
Senast redigerad av Fomalhaut 2018-03-19 kl. 10:11.
Citera
2018-03-19, 13:49
Medlem
anteri17s avatar
Vrmatchningarna brjar komma. Med helgens vder plingade det till rtt ordentlig frn att ha varit iskallt i en mnad. Kan vara slump, kanske inte.

I vrigt mste jag sga att utbytesstudenter r s mycket smidigare att messa med. Snabba svar, spelar inte jobbiga spel och r mer rttframma i sin kommunikation. Svenskor har mnga frdelar, men ofta r dem s torra i text.
Citera
2018-03-19, 17:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av realthug
Allt blir vad man gr det till. Tjejer gillar killar med attityd och sjlvfrtoende, vgen dit r lng men det r helt klart vrt det.

Vrt vad? Att skaffa attityd och sjlvfrtroende? Okej, men hur ska jag kunna skaffa det, d?

Citat:
Var kanske inte i samma situation som dig, men jag var lite lnnfet och rtt dlig sjlvknsla efter det brts med mitt ex.

Jag r oskuld. Har aldrig haft nn tjej. Trots att jag r nstan 27 r gammal har jag aldrig ens rrt vid en tjej.

Citat:
Men jag brjade gymma 6 dagar i veckan och resultatet blev skyhgt. Har nu p 2,5 r legat med 51 tjejer frn ENDAST Tinder. Sen har det ju varit ngra hemslp frn krogen osv. Men ge inte upp!

Jag fattar inte hur man gr det. Jag skulle aldrig ngonsin kunna klara av det. Krogen skulle inte heller g eftersom jag hatar att dricka alkohol.

Jag knner mig bara s jvla vrdels.
Citera
2018-03-19, 17:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kroppkakor
Ge inte upp! Skaffa + och swipa p. Fr min egna del rcker inte 100 hgerswipes p lnga vgar. Rkna med att du fr 1-5 matchningar efter 500 hgerswipes. Har du boost igng vilket ingr en gng i mnaden om du har + ge mig ca 20 matchningar efter 30 min av konstant hgerswipande. Spamtrycker du p hjrtat gr det fortare! Lycka till.

Fan vad kul! Grattis kompis, enda gngen jag blev glad av att lsa ngot i denna tindertrd (fr dom som inte vet hade kroppskakor noll matchningar ett bra tag, ven han som inspirerade mitt namn). Vad r den stora skillnaden. Har du experimenterat och hittat ngra nya bilder? Musklerna brjat svlla? etc etc.
Citera
2018-03-19, 17:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AloyTakkar27
Jag har frskt med Tinder och flera andra dejtingappar i flera r. Ingenting. Inte en enda dejt, och knapp ngon tjej som har svarat p mina meddelanden. Mina bilder r fr trkiga, min text r fr ointressant. Jag kan helt enkelt inte framst som attraktiv, fr jag r inte attraktiv.

Jag r tntig och osker och verviktig - och en 26-rig autistisk oskuld till rga p allt. Ingen tjej vill rra vid mig, och rligt talat s klandrar jag dem inte fr det. Jag r vrdels och kommer att vara det tills jag dr. D kommer jag tminstone att duga som gdningsmedel.

Skrpning sg inte s om dig sjlv! Du har bara ett liv ... slng inte bort det!

Brja med att ta tag i vervikten! Det r en egenskap, eller kanske snarare ett tillstnd, som du utan problem kan gra ngonting t. Nr du gjort det kommer du att m bttre i dig sjlv och dessutom frbttra dina chanser att trffa tjejer avsevrt.

Ligg p kaloriminus bara. Svrare n s r det inte. Lt det bli brjan p ett nytt liv. Ett bttre liv.
Citera
2018-03-19, 18:05
Medlem
NirvanAs avatar
Tinder r vldigt konstig, precis ALLT r likadant som innan men under en veckas tid innan alla hjrtans dag drog jag in ca 10 matches per dag (70-80 totalt under kort period) och allt var helt galet (nej, kontot var inte nytt, varit p tinder sen augusti), sen i mars fick man typ 1-2 per dag och har inte ftt nn p 2-3 dagar nu..

Kan inte frst hur det kan vara sn stor skillnad nr allt r likadant som innan? Ngon som vet vad dessa "vgor" beror p?

Funderar p att avsluta kontot och gra nytt...d har man kanske 50k att svepa igenom igen, kanske resultatet blir annorlunda.
Citera
2018-03-19, 18:11
Medlem
Fantantonios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
Tinder r vldigt konstig, precis ALLT r likadant som innan men under en veckas tid innan alla hjrtans dag drog jag in ca 10 matches per dag (70-80 totalt under kort period) och allt var helt galet (nej, kontot var inte nytt, varit p tinder sen augusti), sen i mars fick man typ 1-2 per dag och har inte ftt nn p 2-3 dagar nu..

Kan inte frst hur det kan vara sn stor skillnad nr allt r likadant som innan? Ngon som vet vad dessa "vgor" beror p?

Funderar p att avsluta kontot och gra nytt...d har man kanske 50k att svepa igenom igen, kanske resultatet blir annorlunda.

Tror det snarare handlar om att det pendlar fram och tillbaka, gller all form av dejting egentligen. Just innan alla hjrtans dag r dock ingen slump, tror folk blir mer ppna till trffa nya under den perioden. Lite som att dejting vxer desto nrmare sommaren man kommer.
Citera
2018-03-19, 22:01
Medlem
fabulas avatar
Hur avslutar ni vanligtvis ert tinder-dejtande nr ni inte r intresserade av vederbrande?

Kr sjlv alltid raka rr, sger att det inte funkar eller uppstr knslor etc. Har dock mrkt att denna metod tagit hus i helvette. JVLAR vilket liv det blir varje gng, oavsett om man legat eller inte!

DREMOT de gnger det r tjejen som vill sluta trffas r min erfarenhet att det r 100% ghostning, OAVSETT hur lnge man trffats. Slutar ALLTID med att man fr stlla henne mot vggen och dra ur henne om hon vill fortstta ses eller ej.

Fljdfrgan som sledes blir relevant fr trden - r konsensus att det nufrtiden r legit att kra ghostning som avslut, eftersom det r s sjukt hg dejtingfrekvens p Tinder?

Vldigt ruttet om det skulle vara s, men r ju onekligen bekvmaste vgen ut d man slipper bde avhyvlingar och cyniska frsvarstal bara fr att man sjlv frsker vara rlig och o-asig.

Kan det vara s att tjejer inte r vana att bli rejectade i samma utstrckning som killar varp de har svrt att ta ett s rakt besked? Eller blir de kanske nnu mer frbannade om man ghostar? Ngon med erfaranhet?
Citera
2018-03-19, 22:18
Medlem
anteri17s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fabula
Hur avslutar ni vanligtvis ert tinder-dejtande nr ni inte r intresserade av vederbrande?

Kr sjlv alltid raka rr, sger att det inte funkar eller uppstr knslor etc. Har dock mrkt att denna metod tagit hus i helvette. JVLAR vilket liv det blir varje gng, oavsett om man legat eller inte!

DREMOT de gnger det r tjejen som vill sluta trffas r min erfarenhet att det r 100% ghostning, OAVSETT hur lnge man trffats. Slutar ALLTID med att man fr stlla henne mot vggen och dra ur henne om hon vill fortstta ses eller ej.

Fljdfrgan som sledes blir relevant fr trden - r konsensus att det nufrtiden r legit att kra ghostning som avslut, eftersom det r s sjukt hg dejtingfrekvens p Tinder?

Vldigt ruttet om det skulle vara s, men r ju onekligen bekvmaste vgen ut d man slipper bde avhyvlingar och cyniska frsvarstal bara fr att man sjlv frsker vara rlig och o-asig.

Kan det vara s att tjejer inte r vana att bli rejectade i samma utstrckning som killar varp de har svrt att ta ett s rakt besked? Eller blir de kanske nnu mer frbannade om man ghostar? Ngon med erfaranhet?

Har ocks samma erfarenhet. Sjlv r jag rak i de flesta sammanhang privat; s ven vid dejtande. F klarar dock rakhet. Generation snowflake du vet.
Citera
2018-03-19, 22:58
Medlem
Skaffa "premium" eller vad det heter eftersom jag sg att ngra stycken gillade mig, riktigt jkla sljtrick man gick i fllan p, dum och impulsiv s som man ibland blir. 1 som gillade mig var en uppenbar fakeprofil och sen var det 3 mn, hur r det mjligt nr jag bara sker kvinnor?

Finns mnga bra rd att ta frn den hr trden, kul att mnga av er r s hjlpsamma!
Ett rd jag har riktigt svrt att ta in r visa er liv och gldje i er information, visa att du r unik och intressant och inte som alla andra dnickar p sidan, hur gr man det?

Om mig, eller beskrivning av n sjlv, hur ska jag som nyligen klttra ut frn mitt lilla skyddsrum och sg solen fr frsta gngen p flera kunna sga ngot intressant. Leder till att det nstan bara blir klicher i hela min beskrivning, jag brukar trna, gillar mysa framfr TVn, gillar g ut och dricka l, spendera tid med mina vnner, g ut med min hund osv, hur livar jag upp det?
Senast redigerad av FearisaMotion 2018-03-19 kl. 23:20.
Citera
2018-03-19, 23:08
Medlem
tihelos avatar
Citat:
Varfr inte? Det r ju sant: jag r vrdels.

Det r frsent: jag har redan slngt bort det. Jag har tre r och tre mnader kvar till 30, och jag har aldrig rrt vid en tjej, aldrig hngt med vnner, aldrig varit p fest, aldrig studerat utomlands, aldrig rest utan mina frldrar, aldrig utbildat mig till nt, aldrig haft ett jobb.

Jag har inte haft ett liv. Jag kommer aldrig att ha ett liv. Jag r trasig nda in i grunden. Jag ligger efter alldeles fr mycket fr att nnsin kunna komma ikapp. Mitt liv r totalfrstrt.

Fel: jag har en jvla massa problem med att gra det. Jag ter alldeles fr mycket godis och fikabrd, och jag kan inte ta tillrckligt nyttigt eller trna tillrckligt hrt p gymmet. Det gr helt enkelt inte. Jag gr upp i vikt, inte ner.

Vad synd d att jag aldrig kommer att gra det.

Jag frsker, med det gr inte. Eftersom jag r vrdels.
Kan du snlla bara..nej????!!!

Ta bort alla dem dr tankarna! Vad r det med dig pojk, cheer up!

Kolla. S hr ska vi gra. Skriv ned p ett papper exakt vad du vill uppn i livet. Om det r att rra en tjej, fine, skriv det. Men skriv ned det ditt hjrta vill, t.ex utbilda dig till lrare, lkare eller ekonom? Du kanske vill arbeta med logistik eller fartyg, skriv ned det!

Du r 27 jvla r grabben. Samma som jag. Ta det frn en som rrt en handfull personer: det var fan inte vrt det. Hade jag ftt valet idag skulle ltt ta och lta oskulden vara kvar tills lngt in p livet.

Du r s jvla hrd mot dig, du slr dig sjlv, du kommer ingenstans med den taktiken. DU R DEN MEST VRDEFULLA SPELAREN I DITT LAG I DITT LIV!!!!

Tony Robbins. Google that shit. Well, sk hans videos p youtube, det kommer frndra ditt liv om du r mottaglig.

Gr det till en rutin att g till gymmet varje dag. Och om du gr upp i vikt? Muskler vger mer n fett. Du kommer n resultat. Tro mig.

Tills dess. Se till att utveckla dig konstans med allmnbildningen. Du ska veta lite om allt. Ta tiden och lyssna p lrorika poddar medan du traskar p lpbandet p gymmet. Tv flugor i en smll bre.

Lyssna, stor kram till dig och snlla, ta hand om dig.
Citera
2018-03-20, 09:03
Medlem
Citat:
Varfr inte? Det r ju sant: jag r vrdels.

Det r frsent: jag har redan slngt bort det. Jag har tre r och tre mnader kvar till 30, och jag har aldrig rrt vid en tjej, aldrig hngt med vnner, aldrig varit p fest, aldrig studerat utomlands, aldrig rest utan mina frldrar, aldrig utbildat mig till nt, aldrig haft ett jobb.

Jag har inte haft ett liv. Jag kommer aldrig att ha ett liv. Jag r trasig nda in i grunden. Jag ligger efter alldeles fr mycket fr att nnsin kunna komma ikapp. Mitt liv r totalfrstrt.

Fel: jag har en jvla massa problem med att gra det. Jag ter alldeles fr mycket godis och fikabrd, och jag kan inte ta tillrckligt nyttigt eller trna tillrckligt hrt p gymmet. Det gr helt enkelt inte. Jag gr upp i vikt, inte ner.

Vad synd d att jag aldrig kommer att gra det.

Jag frsker, med det gr inte. Eftersom jag r vrdels.

Du har fel.

Jag ltsas inte som att det inte finns hinder i din vg. Det gr det. Jag frstr precis, det r svrt att dlja avsaknaden av livserfarenhet, och det faktum att den skiner igenom gr det svrt fr dig att skaffa dig mer sdan. Det blir ett slags moment 22.

Men du kan ta dig ur detta. Det kommer ta tid och kraft, men det gr. Och ditt liv r inte bortkastat nnu, s lt det inte bli det!

Du har svrt fr att sluta ta av den enkla anledning att du inte motiveras tillrckligt detta d du inbillar dig att allt r frgves i vilket fall. Men det r det inte. S slpp dina verklighetsfrnvnda och destruktiva frestllningar nu och brja jobba.

G till gymmet i all ra, men den viktigaste och mest konkreta frndringen fr dig just nu r att du frlorar vikt. En rimlig fettprocent r verkligen a och o fr attraktionskraften.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in