2020-05-28, 11:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xpander-
Min slutsats, betala ej fr appen om du ej r vit man i asien eller typ afrika.
Om du inte r 9a eller 10a. Avarage s blir du endast rnad och deprimerad troligen av att swipa i typ SWE.

Dessa ondliga experiment r vrre n sjlvaste tinder.
De gr tinder till en vetenskaplig bevis p hur kvinnor fungerar i praktiken.

Jag frsvarar inte dagens kvinnor men stt dig i en tjejs situation dr hon blir verst med tusentals like frn desperata, needy beta hanar. Hade det varit s fr oss mn s klart hade vi ocks byggt falsk sjlvknsla, ego boostad och utvecklat en narcissistisk personlighet som tjejerna.

Jag skriver med fetstil markerat fr att alla ska se detta:
Hur mycket ni n klagar p hur verkligheten och tjejer gr si och s och hur samhllet ser ut och att ni r deprimerade kommer inte ndra situationen ett dugg, ni slsar bara er tid och energi.
Fr du kan aldrig ndra en tjejs intention eller agenda. Kvinnor r dynamiska och beter sig hur de vill oavsett hur mycket du n kontrollerar eller stter regler och grnser. Du slsar bara tid o energi p om du ska ndra hur en tjej ska bete sig fr de kommer aldrig gra det. Det hr har med hormoner, strogen osv och gra.

Att dagens kvinnor beter sig s som de gr idag har och gra med att mannen har tappat sin karaktr och manliga egenskaper. Inte minst s har Dessa kvinnor vuxit upp med skilda frldrar och dlig faderskap.

En emotionell frisk kvinna har bra relation med sin pappa eftersom det terspeglar senare i livet hur hon r mot andra mn. S se till att fixa dessa saker om ni nu ska skaffa barn senare och nr ni uppfostrar era framtida barn. Om ni vill ha en frndring.

Nu sger jag inte att alla kvinnor r hxor, det finns bra och dliga kvinnor men de bra mste man leta p djupet och i strre utstrckning och inte p Tinder. Helst utanfr Sverige om det r mjligt.

Senast redigerad av white-power 2020-05-28 kl. 11:46.
Citera
2020-05-28, 11:50
Medlem
Findusofelixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av insvept
Din vninna r frmodligen vldigt krsen, precis som alla andra kvinnor p dejtingappar.

Ser hon normal ut fr har hon hundratals mail i veckan att g vidare med. Om bara 10% av dom r ngot serist har hon tio nya charmrer i veckan, men hon hittar fortfarande ingenting.

It does not add upp. Hon r som sagt frmodligen precis som alla andra kvinnor p dejtingappar, vldigt krsna, vilket biter henne i arslet nr hon blir ldre, mindre attraktiv och kattgare.

Jag tror inte att hon fr 100-tals mail i veckan, men vet inget antal d hon inte sagt det. Ska hra med henne.

Hon ser bra ut, men ngra extra kilon, och hon "kompenserar" fr det i sin smak fr mn, s hon har inget emot att en man har motsvarande eller andra "sknhetsdefekter", om han verkar vara en vettig mnniska, vilket r det viktiga fr henne.

Hon vill inte prata om sex till en brjan, enligt mig verkar tappet komma d? Fr henne r det inte viktigt frrn man trffats ngra gnger, just fr att frska slla bort dom som enbart vill ha sex. Om det funkar eller inte vet jag Inte?

Beroende p vad ldre r, s kanske hon redan r det som 45? Men m ju finnas mn som vill ha ngon att leva med i den ldern ox?
Citera
2020-05-28, 12:04
Medlem
insvepts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Findusofelix
Jag tror inte att hon fr 100-tals mail i veckan, men vet inget antal d hon inte sagt det. Ska hra med henne.

Hon ser bra ut, men ngra extra kilon, och hon "kompenserar" fr det i sin smak fr mn, s hon har inget emot att en man har motsvarande eller andra "sknhetsdefekter", om han verkar vara en vettig mnniska, vilket r det viktiga fr henne.

Hon vill inte prata om sex till en brjan, enligt mig verkar tappet komma d? Fr henne r det inte viktigt frrn man trffats ngra gnger, just fr att frska slla bort dom som enbart vill ha sex. Om det funkar eller inte vet jag Inte?

Beroende p vad ldre r, s kanske hon redan r det som 45? Men m ju finnas mn som vill ha ngon att leva med i den ldern ox?

r hon 45 har hennes marknad decimerats jmfrt med en kvinna i ung lder.
S sg 10 mail i veckan istllet. Men med tanke p alla desperata singelmn dr ute s borde hon nd kunna hitta ngon om hon nu har vettiga krav.

Tills vi i praktiken fr se hur hennes urvalsprocess ser ut s fr vi aldrig reda p hur det egentligen ligger till.

Men vi kan se hur kvinnor i regel vrdestter mn, och d r 8/10 av mnnen medelattraktiva eller under. Hos mnnen r 5/10 av kvinnor medel eller under. Enligt studie av ngon strre matchingsite, vilken har jag glmt.
Citera
2020-05-28, 12:19
Medlem
Findusofelixs avatar
Citat:
r hon 45 har hennes marknad decimerats jmfrt med en kvinna i ung lder.
S sg 10 mail i veckan istllet. Men med tanke p alla desperata singelmn dr ute s borde hon nd kunna hitta ngon om hon nu har vettiga krav.

Tills vi i praktiken fr se hur hennes urvalsprocess ser ut s fr vi aldrig reda p hur det egentligen ligger till.

Men vi kan se hur kvinnor i regel vrdestter mn, och d r 8/10 av mnnen medelattraktiva eller under. Hos mnnen r 5/10 av kvinnor medel eller under. Enligt studie av ngon strre matchingsite, vilken har jag glmt.

Det har jag tagit med i berkningen, men det finns ju en del mn i liknande lder som separerat eller knner sig ensamma och vill ha trevligt sllskap, en sn man vore lmplig.

Hon har lst upp sin profil/presentation fr mig, och hon rlig om sig sjlv och det enda krav hon har, r att han inte ska vara rkare, men det tycker jag r ngorlunda rimligt om man sjlv inte rker och r vldigt anti till tobak. Det r det enda krav hon har, nskar i vrigt en men med rolig humor och en positiv livssyn. Fr mig lter det rtt rimligt?

Jag ska hra om hon har appen kvar, och se om jag p ngot stt kan f mera fakta, men det knns skumt att kolla hennes "historik", hon vill nog vrna om dom haft kontakt med och inte hnga ut dom till mig.
Jag kanske r hemmablind, men jag anser att hon inte gr sina val som det psts att kvinnor verlag gr, just fr att hon r rtt klok d hon skaffat sig livserfarenhet, och hon vljer definitivt inte dom mn som kanske betraktas som "hgvilt", i mitt tycke hller hon sig i sin egen liga, d jag rkat se ngon glimt ibland.
Citera
2020-05-28, 12:30
Medlem
insvepts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Findusofelix
Det har jag tagit med i berkningen, men det finns ju en del mn i liknande lder som separerat eller knner sig ensamma och vill ha trevligt sllskap, en sn man vore lmplig.

Hon har lst upp sin profil/presentation fr mig, och hon rlig om sig sjlv och det enda krav hon har, r att han inte ska vara rkare, men det tycker jag r ngorlunda rimligt om man sjlv inte rker och r vldigt anti till tobak. Det r det enda krav hon har, nskar i vrigt en men med rolig humor och en positiv livssyn. Fr mig lter det rtt rimligt?

Jag ska hra om hon har appen kvar, och se om jag p ngot stt kan f mera fakta, men det knns skumt att kolla hennes "historik", hon vill nog vrna om dom haft kontakt med och inte hnga ut dom till mig.
Jag kanske r hemmablind, men jag anser att hon inte gr sina val som det psts att kvinnor verlag gr, just fr att hon r rtt klok d hon skaffat sig livserfarenhet, och hon vljer definitivt inte dom mn som kanske betraktas som "hgvilt", i mitt tycke hller hon sig i sin egen liga, d jag rkat se ngon glimt ibland.

Om du knner dig ambitis s kan du ju ta ngra foton av en kvinna som liknar din vninna, lgga upp en liknande profiltext och se sjlv kvantitet och kvalitet p de friare som skickar mail. S kan du sjlv bilda dig en uppfattning om hon borde haft massa av goda alternativ, eller om hennes historia hller. S slipper du ven luska i just hennes historik.

Eller s kan du lsa om folk i denna trden som gjort likadana experiment. Ohotad konsensus r att det finns verfld av alternativ fr kvinnor.
Citera
2020-05-28, 12:48
Medlem
Findusofelixs avatar
Citat:
Om du knner dig ambitis s kan du ju ta ngra foton av en kvinna som liknar din vninna, lgga upp en liknande profiltext och se sjlv kvantitet och kvalitet p de friare som skickar mail. S kan du sjlv bilda dig en uppfattning om hon borde haft massa av goda alternativ, eller om hennes historia hller. S slipper du ven luska i just hennes historik.

Eller s kan du lsa om folk i denna trden som gjort likadana experiment. Ohotad konsensus r att det finns verfld av alternativ fr kvinnor.

Tror tyvrr inte att jag knner mig s ambitis, och jag kan ju nd inte lta precis som min vninna i chattar s vet inte om det ger s mycket. Jag r mera intresserad av om min vninna utan att veta om det sger eller gr ngot fel fr att locka till sig den typ av man hon nskar, eller om den typ av man hon vill ha inte lockas av henne, eller om dom som lockas av varandra till en brjan har olika syften helt enkelt?

Jag lser hr och har tagit del av ngra sna historier, men det finns det ju resan statistik p. Jag r mera intresserad av vilka sm frndringar som gr ngon skillnad, tex hur man skriver det frsta meddelandet, fr mig r det ganska intetsgande med ett "hej namn" bara, d knner man sig som kvinna och mnniska inte srskilt utvald, utan bara som en i mngden. Men d har jag ftt till svar antingen att det inte spelar ngon roll vad man skriver, eller att en man mste skriva till s mnga olika kvinnor s att han inte kan anpassa frsta mailet efter varje kvinna.

Dr tror jag utifrn mig sjlv att det kan stupa, men jag funkar nog inte som dom yngre kvinnorna som tycks vara mlet fr majoriteten av mn hr.
Det hade varit intressant dremot, om jag fick sitta bakom en man och vlja ut dom kvinnor som jag tror att det r vrt att satsa p, och en lotsa mannen genom konversationen, och se om det skulle gra ngon skillnad?

I ett experiment s gjorde ju kvinnan en profil med foto p en man, men hade vldigt kort inledningsfras i chatten, s jag vet inte om hon lyckades fr kvinnorna p "kroken"? Men det kan vara kvinnorna som r bortskmda ocks, jag vet inte, men tror att balansen har blivit rubbad.
Hade varit intressant om flera mn provade att bara skriva till dom kvinnor dom verkligen vill trffa, inte bara utifrn bild, utan bild och press, och sen skriva mera och utfrligare till varje kvinna, i stllet fr att slnga ut ett nt och se vart det nappar, jag fr bilden av att mn tycker att det r deras bsta chans idag. Men d knns det inte som att det blir det personliga mtet, utan mera ytligt, och jag har svrt att tro att det gr att bygga ngot genuint intresse p ngot som brjar s ytligt?

Men det r frn mitt kvinnliga perspektiv, och utan att dejta serist sjlv. Jag dejtar p annat stt dr utseendet spelar mindre roll och mannens egenskaper r mycket viktigare. Jag vljer att f en ansiktsbild frst d jag knner mig rtt sker p att jag vill trffa mannen, och d grundar jag det p hur han skriver och vad han skriver.
Tycker att det r s synd att appar inte verkar ge det resultat dom kunnat ge, d det finns mnga som r singlar och vill trffa ngon, men det verkar som att dagens appar lockar fram avigsidorna?
Citera
2020-05-28, 12:51
Medlem
lakritcs avatar
Citat:
It does not add upp. Hon r som sagt frmodligen precis som alla andra kvinnor p dejtingappar, vldigt krsna, vilket biter henne i arslet nr hon blir ldre, mindre attraktiv och kattgare.
Hon fr nog ett bttre sllskap n ett kattskrlle, men toppmnnen med utseende, charm och hg ln, som vljer en ung sknhet, kan hon ju glmma.
Citera
2020-05-28, 13:01
Medlem
insvepts avatar
Dejtingappar extrapolerar bara vad som r naturligt.

Det ligger i naturen att mn vill tcka s mnga kvinnor som mjligt, fr att sprida sina gener vidare.
Det ligger i naturen att kvinnor vill vlja den bsta mannen, fr att f s starka avkommor som mjligt.

Det r mannen som bjuder upp till dans, kvinnor som accepterar eller nekar.

Ju mer mn som skickar mnga opersonliga mail, desto mer selektiva blir kvinnor. Det blir rundgng och resultatet ser vi nu i form av massmail frn mn och otroligt selektiva kvinnor.

S det du nmner som "avigsidor" ser jag som en frlngning av vad som r naturligt i frhllandet mn/kvinnor.

Det leder till att tvsamhet, krrnfamiljer r ngot som blir mer och mer sllsynt.

Jag sger inte att utvecklingen r rtt eller fel, det r bara ett resultat av dom faktorerna vi har nu.

Det r lite som att de rika blir rikare.
Kndisar blir superkndisar.
Toppmnnen blir frre och fr ligga med fler.
Fler mn blir incels, fler kvinnor blir utan familj.
Citera
2020-05-28, 13:05
Medlem
insvepts avatar
...och det du Findusofelix sger att du undrar ver, vad specifikt som hon gr eller sger fel fr att inte hitta ngon vettig kille kan sklart inte jag eller ngon annan svarar p utan att veta vad hon gr eller sger, s jag vet inte vad vi kan diskutera dr. Mina svar handlar om min uppfattning om hur det funkar i allmnhet.
Citera
2020-05-28, 13:10
Medlem
Findusofelixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lakritc
Hon fr nog ett bttre sllskap n ett kattskrlle, men toppmnnen med utseende, charm och hg ln, som vljer en ung sknhet, kan hon ju glmma.

Hon tilltalas inte av unga/yngre mn, och sker ingen hginkomsttagare d hon har egen inkomst och r sjlvstndig, men en jmnrig man som har sin egen ekonomi passar fint, dremot vill hon ju grna ha en trevlig man sklart.
Citera
2020-05-28, 13:13
Medlem
Findusofelixs avatar
Citat:
...och det du Findusofelix sger att du undrar ver, vad specifikt som hon gr eller sger fel fr att inte hitta ngon vettig kille kan sklart inte jag eller ngon annan svarar p utan att veta vad hon gr eller sger, s jag vet inte vad vi kan diskutera dr. Mina svar handlar om min uppfattning om hur det funkar i allmnhet.

Jag frstr det, och tnker att det blir s mycket svrare d man inte verkar passa in i den mallen om hur det funkar i allmnhet. Eller s r det inte tnkt att man ska vara sig sjlv, enklare fr "spelet" om man gr som folk i allmnhet gr s att spelreglerna kan fljas...D tjnar Tinder mera pengar ju frre som faktiskt hittar ngot serist, men det knns s ondigt tragiskt att mnniskor inte hittar varandra p en apps om sgs vara avsedd fr just det ndamlet
Citera
2020-05-28, 13:20
Medlem
Findusofelixs avatar
Citat:
Dejtingappar extrapolerar bara vad som r naturligt.

Det ligger i naturen att mn vill tcka s mnga kvinnor som mjligt, fr att sprida sina gener vidare.
Det ligger i naturen att kvinnor vill vlja den bsta mannen, fr att f s starka avkommor som mjligt.

Det r mannen som bjuder upp till dans, kvinnor som accepterar eller nekar.

Ju mer mn som skickar mnga opersonliga mail, desto mer selektiva blir kvinnor. Det blir rundgng och resultatet ser vi nu i form av massmail frn mn och otroligt selektiva kvinnor.

S det du nmner som "avigsidor" ser jag som en frlngning av vad som r naturligt i frhllandet mn/kvinnor.

Det leder till att tvsamhet, krrnfamiljer r ngot som blir mer och mer sllsynt.

Jag sger inte att utvecklingen r rtt eller fel, det r bara ett resultat av dom faktorerna vi har nu.

Det r lite som att de rika blir rikare.
Kndisar blir superkndisar.
Toppmnnen blir frre och fr ligga med fler.
Fler mn blir incels, fler kvinnor blir utan familj.

Men kanske en utopisk id d, varfr kan inte ngra mnniskor vara mnniska nog d att bryta denna olycklig trend? Om alla jamsar med s lr det inte bli ngon skillnad?
Om tillrckligt mnga lter bli att skicka en massa mail till kvinnor som i princip bara r snygga, s borde ju dom kvinnorna bli ngot mindre selektiva efter en tid om uppmrksamheten minskar? Och p sikt s borde bde mn och kvinnor f bttre resultat?

Inte fr att det r mitt bekymmer, jag har ynglat av mig fr lngesen tack och lov, och njuter av bde barnbarn och katter, dock inte vin Men jag tycker det r en s tragisk utveckling att mnniskor inte hittar varandra i strre utstrckning, d mnga verkar ska ngon att dela sitt liv med. Skrmmande rent ut sagt
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in