Citat:
Ursprungligen postat av
insvept
Om du knner dig ambitis s kan du ju ta ngra foton av en kvinna som liknar din vninna, lgga upp en liknande profiltext och se sjlv kvantitet och kvalitet p de friare som skickar mail. S kan du sjlv bilda dig en uppfattning om hon borde haft massa av goda alternativ, eller om hennes historia hller. S slipper du ven luska i just hennes historik.
Eller s kan du lsa om folk i denna trden som gjort likadana experiment. Ohotad konsensus r att det finns verfld av alternativ fr kvinnor.
Tror tyvrr inte att jag knner mig s ambitis, och jag kan ju nd inte lta precis som min vninna i chattar s vet inte om det ger s mycket. Jag r mera intresserad av om min vninna utan att veta om det sger eller gr ngot fel fr att locka till sig den typ av man hon nskar, eller om den typ av man hon vill ha inte lockas av henne, eller om dom som lockas av varandra till en brjan har olika syften helt enkelt?
Jag lser hr och har tagit del av ngra sna historier, men det finns det ju resan statistik p. Jag r mera intresserad av vilka sm frndringar som gr ngon skillnad, tex hur man skriver det frsta meddelandet, fr mig r det ganska intetsgande med ett "hej namn" bara, d knner man sig som kvinna och mnniska inte srskilt utvald, utan bara som en i mngden. Men d har jag ftt till svar antingen att det inte spelar ngon roll vad man skriver, eller att en man mste skriva till s mnga olika kvinnor s att han inte kan anpassa frsta mailet efter varje kvinna.
Dr tror jag utifrn mig sjlv att det kan stupa, men jag funkar nog inte som dom yngre kvinnorna som tycks vara mlet fr majoriteten av mn hr.
Det hade varit intressant dremot, om jag fick sitta bakom en man och vlja ut dom kvinnor som jag tror att det r vrt att satsa p, och en lotsa mannen genom konversationen, och se om det skulle gra ngon skillnad?
I ett experiment s gjorde ju kvinnan en profil med foto p en man, men hade vldigt kort inledningsfras i chatten, s jag vet inte om hon lyckades fr kvinnorna p "kroken"? Men det kan vara kvinnorna som r bortskmda ocks, jag vet inte, men tror att balansen har blivit rubbad.
Hade varit intressant om flera mn provade att bara skriva till dom kvinnor dom verkligen vill trffa, inte bara utifrn bild, utan bild och press, och sen skriva mera och utfrligare till varje kvinna, i stllet fr att slnga ut ett nt och se vart det nappar, jag fr bilden av att mn tycker att det r deras bsta chans idag. Men d knns det inte som att det blir det personliga mtet, utan mera ytligt, och jag har svrt att tro att det gr att bygga ngot genuint intresse p ngot som brjar s ytligt?
Men det r frn mitt kvinnliga perspektiv, och utan att dejta serist sjlv. Jag dejtar p annat stt dr utseendet spelar mindre roll och mannens egenskaper r mycket viktigare. Jag vljer att f en ansiktsbild frst d jag knner mig rtt sker p att jag vill trffa mannen, och d grundar jag det p hur han skriver och vad han skriver.
Tycker att det r s synd att appar inte verkar ge det resultat dom kunnat ge, d det finns mnga som r singlar och vill trffa ngon, men det verkar som att dagens appar lockar fram avigsidorna?