2022-04-02, 16:12
Medlem
991ESSs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av empoisonne
S hr; frgan om lder lr komma upp ganska omgende eftersom de allra, allra flesta anger sin lder. Hur ska attraktionen hinna byggas upp innan frgan om lder kommer menar du?

Att inte ange sin lder signalerar ngot shady. Antingen att man tycker att man sjlv ser ung och frsch ut och vill synas fr de som egentigen inte r intresserade av en pga fr gammal eller att man inte har helt rent mjl i psen och vill frsvra screening.

Det spelar ingen roll hur ungdomlig och snygg man n m vara, man r sin lder. Och s r det med det. Det r klart att det r annorlunda IRL jmfrt med Tinder. IRL spelar ven helt andra parametrar in fr attraktion och intresse.

Men det vi diskuterar nu r inte hur folk ser ut rent fysiskt. Det handlar om vad det signalerar nr man inte skriver ut sin lder. Och nej, alla tnker inte som Katzyn och jag. Men mnga gr det. Tro mig.

D tycker jag nog smink, hrfrgningar, silicon, fakefransar, botox lppar, bildfilter och annat r mer shady i s fall. n att dlja ldern men vara 100% kta p sina foton.
Citera
2022-04-02, 16:17
Medlem
empoisonnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 991ESS
D tycker jag nog smink, hrfrgningar, silicon, fakefransar, botox lppar, bildfilter och annat r mer shady i s fall. n att dlja ldern men vara 100% kta p sina foton.

Man kan fr all del tycka att det r frskningar och frvanskningar av verkligheten. Srskilt alla dessa sjuka Snap-filter. Men kan man inte se igenom sdana filter (r 2022 och man r under 80 r) s lr man ju ha ngot kognitivt vajsing.

Och nej, det signalerar inte samma sak som att inte ange lder. Vad tnker du sjlv nr du ser ngon som inte skriver ut sin lder?
Citera
2022-04-02, 16:27
Medlem
Katzyns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av camo
Jag frstr att du normalt dras till jmngamla. I detta exempel rkar du dock ha ftt kontakt med ngon som p alla andra stt r rtt, bara rkar vara 7 r ldre n du hade tnkt dig.

Visst, ser din pong. Frgan r dock om det r s allvarligt som du fr det att lta med "shady business". Jag tnker att hela grejen med att ragga p Tinder r tillrckligt shady som det r, s det liksom blir frsumbart. Hade jag varit grym p att ragga IRL hade jag inte anvnt Tinder. Det r ett komplement/alternativ nr man helt enkelt behrskar andra arenor.

Allts jag sger inte att det r helt omjligt att du faktiskt matchar med en tjej som inte svept p dig annars och ni fr s bra kontakt att hon skiter i att du tagit till diverse knep fr att visas fr yngre tjejer. Det kan hnda.

Men det r mycket jobb du kommer lgga ner fr en stor risk att de flesta faktiskt satt sina ldersgrnser av en anledningen eller tminstone kommer reagera s pass negativt p att ngon frsker lura sig frbi deras egna nskeml att det inte blir ngt bttre napp av det. + risken att du matchar med ngon du verkligen gillar och som du HADE matchat med nd, men som blir avtnd av lurendrejeriet. Det lter ju lite som att du tnker att du p ngot stt r en sn hgstatus man att just du ska g an fast du r gammal, men det signalerar inte alls hg status att behva ljuga om vem man r fr att skapa intresse.

Jag kan inte svra p att jag inte varit intresserad av ngn 7 r ldre om allt klaffar, men jag kan nog svra p att jag hade blivit gravt avtnd av fula-gubben vibben av att ljuga ner sin lder fr att kunna trffa yngre tjejer, oavsett om mannen rent fysiskt inte var en ful gubbe.
Citera
2022-04-02, 17:57
Medlem
Vaxads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av camo
Du glmmer en grej tror jag, eller inte har insett det. Det r helt andra "spelregler" p Tinder n vad som gller IRL. Vi diskuterar hur mn som r lite ldre kan optimera sina frutsttningar att matcha yngre attraktiva tjejer p just Tinder.

Jag ser det inte som lgn, nr frgan om ldern kommer upp svarar man givetvis rligt. Frhoppningsvis har man redan byggt upp attraktionsnivn s pass att det inte d r ngot hon fr ett utbrott ver. Man kan skmta om att Tinder-appen r konstig och att det mste varit det som gjorde att man matchade nd.

Och som svar p frgan: Varfr skulle en het och snygg 37-rig man syssla med snt? Jo fr att Tinder och tjejers beteende p Tinder inte r detsamma som p Stureplan, exempelvis.

Glm vad Katzyn och empoisonne skriver.

Sjlvklart frsker de shamea och avrda mn i sin prime att frska matcha med yngre, mer fertila och sexigare kvinnor som konkurrerar ut de hr 2 tanterna med rge.

Detta r klassisk feminin sexuell strategi som gr ut p att utka sina egna chanser p marknaden.

Nu rr det sig om just Tinder, men du kan se exakt samma beteende gllande t.ex. invandring av mn respektive kvinnor, gubbar som ker till Thailand och trffare yngre kvinnor jmfrt med tanter som ker till Gambia och givetvis prostitution osv.

Alltid samma typ av shameing mot mn, just fr att frska stta ett hgre vrde p sin egen fitta.

S bara ignonera deras "rd" - de vill inget annat n att du misslyckas p Tinder s du kryper tillbaka i fosterstllning och brjar swipea p desperata 35+ tanter igen.

Mitt tips r att kra hrt p 18-30 riga damerna p Tinder. Visst, det r mycket hgre konkurrans. Men oavsett om det gller ligg eller familjebildning s fr du mycket bttre vrde som man.

Gllande att dlja ldern och registrera ett konto med ngot lgre lder, det r inget problem om du r man. Kommer din lder p tal s r det ju bara att sga som det r: din riktiga lder och g sedan vidare. Ingen biggie.

Inte s att en endaste brud kommer bryr sig s lnge du ser tillrckligt bra ut.
Citera
2022-04-02, 18:02
Medlem
skotittares avatar
Folk som inte skrivit ut sin lder r direkt red flag fr mig och blir oftast automatiskt en vnstersvajp.
Citera
2022-04-02, 18:17
Medlem
empoisonnes avatar
r man en snygg och vlbevarad man i sin "prime" s finns det ingen som helst anledning att ljuga om sin lder. Den sortens mn fr fertila kvinnor nd. De behver inte sitta och smussla med sin lder p Tinder. Juz sayin'.

Det handlar inte om shaming. Personer p Tinder, knet och sexualiteten oaktade, som dljer sin lder signalerar ngot skumt. Och s r det med det.

Jag tycker att det r alldeles fantastiskt att folk trffas, ligger, blir ihop och kanske till och med blir kra. Oavsett lder och ldersskillnad. Och r man intresserad av att f barn ska man givetvis trffa en kvinna i fertil lder. Allt annat vore konstigt.

Jag sjlv r inte p ngon marknad lngre, men de flesta av mina singelkompisar r och Tinder r drmed ett stndigt aktuellt samtalsmne. Och ja, det hr med personer som inte anger lder r en varningsflagg och ngot mnga, ven mn, slentrianmssigt nejar.
Citera
2022-04-02, 21:39
Medlem
rosaicakorts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vaxad
Betalade du?

Jaa
Citera
2022-04-02, 21:58
Medlem
Vaxads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rosaicakort
Jaa

Hahah inte fr att vara elak men vad fan...

Det r ju nstan vrre n en nigeria-scam. Inte tinders fel heller. Skrpning!
Citera
2022-04-03, 00:57
Medlem
Disco.Destroyers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Katzyn
Tja, innan nn testat r det vl svrt att sga vad kvinnor i genomsnitt skulle tycka. Men det lter som en desperat tgrd som krver massor av anstrngning, vilket milt sagt kastar ett tvivlets skimmer ver att tjejer verlag skulle vara s sjukt desperata efter ldre mn, hade de varit det hade ni vl inte behvt anstrnga er s...

Men det tycks iaf fr mig som att det i mnga fall r frhoppning och inte fakta. Sger inte att det inte kan vara fakta i enskilda fall, men majoriteten gubbar som sjlva tycker att de ser mycket yngre ut och borde kunna knulla unga tjejer fr det ser inte mycket yngre ut i ngon annans gon n deras egna.

Detta r dessutom en vlknd karaktr bland de allra flesta kvinnor och tjejer. Allts den tragiska och patetiska gubben som tror att han r attraktiv fr unga tjejer. S grejen r ju att ven just du faktiskt r bde snygg och ser ut som 30 s kommer ju tjejen, nr hon vl fr reda p att du hyvlat 7 r av din lder fr att dyka upp fr henne nr hon suttit och valt att hon inte vill trffa mn ver 32, riskera att smetas med tragisk-gubbe feeling oavsett om du nu verkligen rkar vara vlbevarad. Nr hon fr veta att du ljugit om din lder fr att kunna trffa yngre tjejer s ger det helt enkelt ett desperat och patetiskt intryck. Om du verkligen r en s het och snygg 37-rig man, varfr skulle du behva syssla med snt liksom...

Du har sett min profil, tror du att jag inte hade passerat fr en 32 rig man istllet fr 38?
Ifs kanske borde jag stda bort ngra bilder dr jag uppenbarligen ser ldre ut, som den med hunden dr jag r skit trtt och orakad, och istllet vlja dem dr jag har 6-pack :-)
Jag r p gymmet 3-5 gnger per vecka s jag r relativt fit och egentligen ser bttre ut n mnga 25-30 riga mn.

Jag kan tacka mina frldrar fr bra gener. Jag r smal ven nr jag ter pizza och pannkakor varannan dag utan att trna. Och d pratar vi 35+ man. Farsan r 74 och kan mosa mig i tennis. Orttvist.
Jag rknar med att kunna ragga upp 25-35 ringar ven nr jag blivit 50+. Jag tar hand om mig sjlv, har yngre man attityd och en stil som inte skriker "gubbig!".
Nu vill jag inte vara fr taskig, men ldre kvinnor kommer ofta med bagage, hgre krav och mer komplikationer. Dessutom r sex bttre med yngre kvinnor.
Senast redigerad av Disco.Destroyer 2022-04-03 kl. 01:06.
Citera
2022-04-03, 01:09
Medlem
Disco.Destroyers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av empoisonne
r man en snygg och vlbevarad man i sin "prime" s finns det ingen som helst anledning att ljuga om sin lder. Den sortens mn fr fertila kvinnor nd. De behver inte sitta och smussla med sin lder p Tinder. Juz sayin'.

Det handlar inte om shaming. Personer p Tinder, knet och sexualiteten oaktade, som dljer sin lder signalerar ngot skumt. Och s r det med det.

Jag tycker att det r alldeles fantastiskt att folk trffas, ligger, blir ihop och kanske till och med blir kra. Oavsett lder och ldersskillnad. Och r man intresserad av att f barn ska man givetvis trffa en kvinna i fertil lder. Allt annat vore konstigt.

Jag sjlv r inte p ngon marknad lngre, men de flesta av mina singelkompisar r och Tinder r drmed ett stndigt aktuellt samtalsmne. Och ja, det hr med personer som inte anger lder r en varningsflagg och ngot mnga, ven mn, slentrianmssigt nejar.

Allts du kr mycket p "ljug inte om din lder".
Nr ngon frgar mig om min lder s sger jag alltid sanningen. Med stolthet.
Det handlar inte om att ljuga. Det handlar om att manipulera Tinders system.

Det finns ingen som r perfekt. Red flags finns hos alla. Hade frgan om ldern kommit upp s sger man sanningen, om hon tycker att det r dealbreaker, BYE! Ingen att ha nd. Nsta stack.
Jag behver inte hundra kvinnor som tycker om mig, det rcker med en.
Citera
2022-04-03, 01:11
Medlem
Disco.Destroyers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skotittare
Folk som inte skrivit ut sin lder r direkt red flag fr mig och blir oftast automatiskt en vnstersvajp.

Dejtar du ldern eller mnniskan?

r du sjlv helt perfekt?
Anvdner du filters?
Smink?
Hgklackat?

Om du svarar ja p ngot av ovan s har du faktiskt ingen rttighet att dma andra. Men din sikt r hrd
Citera
2022-04-03, 06:35
Medlem
empoisonnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Disco.Destroyer
Allts du kr mycket p "ljug inte om din lder".
Nr ngon frgar mig om min lder s sger jag alltid sanningen. Med stolthet.
Det handlar inte om att ljuga. Det handlar om att manipulera Tinders system.

Det finns ingen som r perfekt. Red flags finns hos alla. Hade frgan om ldern kommit upp s sger man sanningen, om hon tycker att det r dealbreaker, BYE! Ingen att ha nd. Nsta stack.
Jag behver inte hundra kvinnor som tycker om mig, det rcker med en.

N, allts det jag sger r att jag inte tror att det r till ngons frdel att inte ange lder. Jag uppfattar det som att du vill maximera dina chanser till matchningar men jag tror att det kan f motsatt effekt.

Och visst, jag fattar att du vill komma runt satta ldersgrnser. Alla fattar det nr man ser de som inte anger lder. Det handlar inte om hur ungdomlig du m tycka att du sjlv ser ut eller vilka du attraherar IRL.

Tinder r ytligt och snabbt. Har man utseendemssiga attribut som inte r s dr vansinnigt populra (kort och inget hr) s tror jag att det r dumt att lgga till ytterligare en faktor (ingen lder) som mnga i stort sett alltid nejar. Sedan vet jag att du inte angett lngd, men lgger man upp bilder p sig sjlv bredvid andra personer eller andra referensobjekt s kan man ana det nd.

Du verkar vara en ganska soft typ som bjuder p dig sjlv och delar med dig av din profil etc och jag menar inget illa. Men i ett snabbt och ytligt format s r inget hr + kort inte s gngbart.

S. Det handlar inte om att jag inte tycker att man ska "ljuga om sin lder". Det r ju inte det man gr nr man inte anger den. Dremot s sger jag vad det signalerar.

Till Katzyn skriver du att ldre kvinnor kommer med ett bagage. Det r precis detsamma med mn, vet du. Det finns mycket skrivet i den hr trden p det temat. S blir det nr man lever och saker hnder. Ska man vara krass och generalisera s tycks kvinnor dessutom vara bttre p att hantera separationer n mn. Men alla ldre har hunnit bli mer mrkta av livet. Bokstavligen och bildligt. Inget konstigt med det.

Och visst finns det 50+ som med ltthet kan ligga med hlften s gamla. Men de r vldigt, vldigt snygga och/eller har annat snabbt som tilltalar. Fr gemene 50-ring r det inte riktigt s.
Senast redigerad av empoisonne 2022-04-03 kl. 06:37.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in