2022-04-02, 15:37
Medlem
Katzyns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xeK
Det hr med hgre niv p kvinnor frsvinner automatiskt av sig sjlvt s fort hon r p kedjedejt och sker p Tinder kontinuerligt.

S du kan beskriva att du r en WT? Om man ska beskriva vad en WT r s r hon ngon som dejtar runt och r singelmamma, det r liksom nivn dr gamla gubbar passar bra in i din umgngeskrets.

S dra ner p dina "krav" s ska du se att du hittar din drmprins.

Det var mig d en lustig definition p WT. Jag tvivlar faktiskt rtt starkt p att ngon annan n dig betraktat mig som WT i ngot av de sammanhang jag rr mig i.

Det r ju knappast en drmprins om det r ngon jag inte vill ha. Vad ska jag med en gubbe till tnker du?
Citera
2022-04-02, 15:41
Medlem
camos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Katzyn
Tja, innan nn testat r det vl svrt att sga vad kvinnor i genomsnitt skulle tycka. Men det lter som en desperat tgrd som krver massor av anstrngning, vilket milt sagt kastar ett tvivlets skimmer ver att tjejer verlag skulle vara s sjukt desperata efter ldre mn, hade de varit det hade ni vl inte behvt anstrnga er s...

Men det tycks iaf fr mig som att det i mnga fall r frhoppning och inte fakta. Sger inte att det inte kan vara fakta i enskilda fall, men majoriteten gubbar som sjlva tycker att de ser mycket yngre ut och borde kunna knulla unga tjejer fr det ser inte mycket yngre ut i ngon annans gon n deras egna.

Detta r dessutom en vlknd karaktr bland de allra flesta kvinnor och tjejer. Allts den tragiska och patetiska gubben som tror att han r attraktiv fr unga tjejer. S grejen r ju att ven just du faktiskt r bde snygg och ser ut som 30 s kommer ju tjejen, nr hon vl fr reda p att du hyvlat 7 r av din lder fr att dyka upp fr henne nr hon suttit och valt att hon inte vill trffa mn ver 32, riskera att smetas med tragisk-gubbe feeling oavsett om du nu verkligen rkar vara vlbevarad. Nr hon fr veta att du ljugit om din lder fr att kunna trffa yngre tjejer s ger det helt enkelt ett desperat och patetiskt intryck. Om du verkligen r en s het och snygg 37-rig man, varfr skulle du behva syssla med snt liksom...

Du glmmer en grej tror jag, eller inte har insett det. Det r helt andra "spelregler" p Tinder n vad som gller IRL. Vi diskuterar hur mn som r lite ldre kan optimera sina frutsttningar att matcha yngre attraktiva tjejer p just Tinder.

Jag ser det inte som lgn, nr frgan om ldern kommer upp svarar man givetvis rligt. Frhoppningsvis har man redan byggt upp attraktionsnivn s pass att det inte d r ngot hon fr ett utbrott ver. Man kan skmta om att Tinder-appen r konstig och att det mste varit det som gjorde att man matchade nd.

Och som svar p frgan: Varfr skulle en het och snygg 37-rig man syssla med snt? Jo fr att Tinder och tjejers beteende p Tinder inte r detsamma som p Stureplan, exempelvis.
Citera
2022-04-02, 15:44
Medlem
xeKs avatar
Citat:
Det var mig d en lustig definition p WT. Jag tvivlar faktiskt rtt starkt p att ngon annan n dig betraktat mig som WT i ngot av de sammanhang jag rr mig i.

Det r ju knappast en drmprins om det r ngon jag inte vill ha. Vad ska jag med en gubbe till tnker du?

Jag tnker att en drmprins uppstr nr han funnit prinsessan, en prinsessa cklas inte av sin prins.

Tnk dig nr han fyller 53 r s kper du en fin trta med presenter och grattar honom som om det var hans sista dag i livet, i samband med det har du i tanke att du r 37 och fyller snart 38 men att det inte str dig. Det r en drmpartner, eller menar du att du ska spotta p honom men att han ska kasta rosor tillbaka?
Citera
2022-04-02, 15:48
Medlem
Katzyns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av camo
Du glmmer en grej tror jag, eller inte har insett det. Det r helt andra "spelregler" p Tinder n vad som gller IRL. Vi diskuterar hur mn som r lite ldre kan optimera sina frutsttningar att matcha yngre attraktiva tjejer p just Tinder.

Jag ser det inte som lgn, nr frgan om ldern kommer upp svarar man givetvis rligt. Frhoppningsvis har man redan byggt upp attraktionsnivn s pass att det inte d r ngot hon fr ett utbrott ver. Man kan skmta om att Tinder-appen r konstig och att det mste varit det som gjorde att man matchade nd.

Och som svar p frgan: Varfr skulle en het och snygg 37-rig man syssla med snt? Jo fr att Tinder och tjejers beteende p Tinder inte r detsamma som p Stureplan, exempelvis.

Det r klart att tjejen (om hon inte r dum i huvudet) frstr att du dolt ldern och angett en annan lder n din riktiga fr att dyka upp hos henne nr hon valt bort mn som r s gamla som dig.

Visst finns det en chans att du redan ftt en tjej s pass intresserad nr detta kommer fram att hon vljer att bortse frn det. Men det finns ocks en stor risk att hon kommer tappa intresset. Fr egen del var jag absolut inte intresserad av s gamla mn nr jag var under 30 och hade mest tyckt det var ckligt att en frskte lura sig in nd, oavsett om han var snygg och sg yngre ut. D har du lagt ner en massa jobb p att f till den kontakten och det skiter sig nd. Nr du kunde varit ppen och rlig och helt enkelt matchat med tjejer som tycker att det r intressant att trffa mn uppt 40 och som du inte behver lura.
Citera
2022-04-02, 15:49
Medlem
Katzyns avatar
Citat:
Jag tnker att en drmprins uppstr nr han funnit prinsessan, en prinsessa cklas inte av sin prins.

Tnk dig nr han fyller 53 r s kper du en fin trta med presenter och grattar honom som om det var hans sista dag i livet, i samband med det har du i tanke att du r 37 och fyller snart 38 men att det inte str dig. Det r en drmpartner, eller menar du att du ska spotta p honom men att han ska kasta rosor tillbaka?

Men vad vinner jag p det? Att f kpa trta till en gubbe? Jag har redan en pappa, jag kan kpa trta till honom?
Citera
2022-04-02, 15:50
Medlem
991ESSs avatar
Citat:
Det r klart att tjejen (om hon inte r dum i huvudet) frstr att du dolt ldern och angett en annan lder n din riktiga fr att dyka upp hos henne nr hon valt bort mn som r s gamla som dig.

Visst finns det en chans att du redan ftt en tjej s pass intresserad nr detta kommer fram att hon vljer att bortse frn det. Men det finns ocks en stor risk att hon kommer tappa intresset. Fr egen del var jag absolut inte intresserad av s gamla mn nr jag var under 30 och hade mest tyckt det var ckligt att en frskte lura sig in nd, oavsett om han var snygg och sg yngre ut. D har du lagt ner en massa jobb p att f till den kontakten och det skiter sig nd. Nr du kunde varit ppen och rlig och helt enkelt matchat med tjejer som tycker att det r intressant att trffa mn uppt 40 och som du inte behver lura.

Tinder swindler r en av vrldens mest populra man bland kvinnor p tinder trots allt, vrt att ha i tanke. Att dlja ldern kanske inte r en lgn stor nog t er kvinnor.. vem vet, lgnare r trots allt vra strsta konkurrenter som mn p Tinder. lol
Senast redigerad av 991ESS 2022-04-02 kl. 15:58.
Citera
2022-04-02, 15:53
Medlem
camos avatar
Citat:

Mnga tjejer r dumma i huvudet, och detta bryr sig mnga mn inte om ifall det handlar om sex. Bara hon har skn vibe.

Varfr skulle hon tappa intresset om "allt annat" stmmer? Nr du var 25, varfr hade du inte velat trffa en 35-ring ifall han sg bra/ung ut, var vltrnad och dessutom kommit lngre i livet i mognad, ekonomi, karrir, kunskaper och frdigheter?
Citera
2022-04-02, 15:56
Medlem
xeKs avatar
Citat:
Men vad vinner jag p det? Att f kpa trta till en gubbe? Jag har redan en pappa, jag kan kpa trta till honom?

Jadu, enligt statistiken s r du en perfekt match med en 52 ring, det r liksom dr du befinner dig, s om du frgar mig vad du vinner p det s kan du vara ganska sker p att du inte kommer att vinna ngot.

Om du vill tnka s lngt s att sga.
Citera
2022-04-02, 15:58
Medlem
Katzyns avatar
Citat:
Mnga tjejer r dumma i huvudet, och detta bryr sig mnga mn inte om ifall det handlar om sex. Bara hon har skn vibe.

Varfr skulle hon tappa intresset om "allt annat" stmmer? Nr du var 25, varfr hade du inte velat trffa en 35-ring ifall han sg bra/ung ut, var vltrnad och dessutom kommit lngre i livet i mognad, ekonomi, karrir, kunskaper och frdigheter?

Nej det hade jag verkligen inte. Jag dras till jmngamla mn, och hade hellre velat gra den dr resan tillsammans. Dessutom, att ngon ser yngre ut n vad de r idag sger inte s mycket om morgondagen, raset kan komma rtt snabbt.

Men du mste vl nd se att det r skilland i tjejens gon om hon stter ihop med dig p Stureplan, tycker du r het, ni snackar, hon fr veta att du r 37 vilket r ldre n hon trodde men hon tnker "Men skitsamma han r het och jag vill knulla med honom". Versus att hon trffar dig via Tinder och fr veta att du r en 37 rig man som r desperat efter att knulla mycket yngre tjejer och drfr hllt p med en massa shady buisness med extra telefonnummer och dolda siffror fr att frska lura dig in bland unga tjejer?
Citera
2022-04-02, 16:01
Medlem
Katzyns avatar
Citat:
Jadu, enligt statistiken s r du en perfekt match med en 52 ring, det r liksom dr du befinner dig, s om du frgar mig vad du vinner p det s kan du vara ganska sker p att du inte kommer att vinna ngot.

Om du vill tnka s lngt s att sga.

Men VAD r det jag vinner?
Citera
2022-04-02, 16:06
Medlem
camos avatar
Citat:
Nej det hade jag verkligen inte. Jag dras till jmngamla mn, och hade hellre velat gra den dr resan tillsammans. Dessutom, att ngon ser yngre ut n vad de r idag sger inte s mycket om morgondagen, raset kan komma rtt snabbt.

Men du mste vl nd se att det r skilland i tjejens gon om hon stter ihop med dig p Stureplan, tycker du r het, ni snackar, hon fr veta att du r 37 vilket r ldre n hon trodde men hon tnker "Men skitsamma han r het och jag vill knulla med honom". Versus att hon trffar dig via Tinder och fr veta att du r en 37 rig man som r desperat efter att knulla mycket yngre tjejer och drfr hllt p med en massa shady buisness med extra telefonnummer och dolda siffror fr att frska lura dig in bland unga tjejer?

Jag frstr att du normalt dras till jmngamla. I detta exempel rkar du dock ha ftt kontakt med ngon som p alla andra stt r rtt, bara rkar vara 7 r ldre n du hade tnkt dig.

Visst, ser din pong. Frgan r dock om det r s allvarligt som du fr det att lta med "shady business". Jag tnker att hela grejen med att ragga p Tinder r tillrckligt shady som det r, s det liksom blir frsumbart. Hade jag varit grym p att ragga IRL hade jag inte anvnt Tinder. Det r ett komplement/alternativ nr man helt enkelt behrskar andra arenor.
Citera
2022-04-02, 16:07
Medlem
empoisonnes avatar
Citat:

S hr; frgan om lder lr komma upp ganska omgende eftersom de allra, allra flesta anger sin lder. Hur ska attraktionen hinna byggas upp innan frgan om lder kommer menar du?

Att inte ange sin lder signalerar ngot shady. Antingen att man tycker att man sjlv ser ung och frsch ut och vill synas fr de som egentigen inte r intresserade av en pga fr gammal eller att man inte har helt rent mjl i psen och vill frsvra screening.

Det spelar ingen roll hur ungdomlig och snygg man n m vara, man r sin lder. Och s r det med det. Det r klart att det r annorlunda IRL jmfrt med Tinder. IRL spelar ven helt andra parametrar in fr attraktion och intresse.

Men det vi diskuterar nu r inte hur folk ser ut rent fysiskt. Det handlar om vad det signalerar nr man inte skriver ut sin lder. Och nej, alla tnker inte som Katzyn och jag. Men mnga gr det. Tro mig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in