2016-04-15, 17:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hasselmuz
Hon berättade inte detta under förhör i Sverige, därför tror jag hon hittar på detta för att kasta tvivel när hon väl är i Litauen.

Varför skulle hon inte berätta om nåt så viktigt, hon insinuerar ju att dessa kan vara gärningsmän.

Bah!

Har FL frågat henne ( i Sverige) om hon har sett något ovanligt efter L försvinnandet?
2016-04-15, 17:46
Medlem
PantherEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nopomil
Ja den ena hade ju visats i media. Men inte den andre.

Båda bröderna och frun visades i media vid häktningen men alla bilder var pixlade innan bildkonfrontationen där A valde bort den yngre brodern direkt.
2016-04-15, 17:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GilGrissom82
Samtidigt bör man inte heller utgå ifrån att någons vittnesmål väger tyngre än andras, bara för att vittnet ifråga är advokat och tidigare tjänstgjort som tingsnotarie. Likhet inför lagen gäller alla, oavsett yrke.

Dessutom, oavsett vilket yrke ett vittne än har så finns alltid ordspråket att blod är tjockare än vatten. Ingen anklagelse från min sida, men det jag menar är att det trots allt aldrig finns en 100% garanti att alla resonerar som man förutsätter att de borde göra. Varken i rätten eller i vanliga livet.
En viktig skillnad är väl ändå mellan hur en domstol har att bedöma vittnen och hur vi i detta forum kan tycka och göra våra överväganden. Mänskligt att döma måste Adriana ha haft ett klockrent uppsåt och hög ambition gällande fullständighet och noggrannhet. Med detta i åtanke kan man bedöma risken för misstag utifrån vittnesmålet och omständigheterna.
2016-04-15, 17:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LA-B
Glöm inte att BH har till kl 00:00 på sig att lämna in!
Advokater, brukar lämna in i sista min, så har det i alla fall sett ut, då jag haft Advokat, vi får vänta tills på måndag!
Tror jag!

Det är nog helt rätt. BH faxar in detta i kväll och om de inte ändrat rutinerna blir det diariefört måndag morgon. Därefter om inget hinder är i vägen är det offentlig handling.
2016-04-15, 18:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sudharma
Hur kan du vara så säkert att alla vittnena som såg två killar är inte trovärdiga?
Det var tvåpersoner som var där när beställdes 2 soppor.
L pappa sa att han hörde andra röster i bakgrund, det var inte en person som hördes.

Vittnena som inte passar dig är inte trovärdiga.

Sopphandlarna är identifierade och avförda. Har diskuterats tidigare i tråden.
2016-04-15, 18:17
Medlem
boidis12s avatar
Citat:
Hur kan du vara så säkert att alla vittnena som såg två killar är inte trovärdiga?
Det var tvåpersoner som var där när beställdes 2 soppor.
L pappa sa att han hörde andra röster i bakgrund, det var inte en person som hördes.

Vittnena som inte passar dig är inte trovärdiga.

Har detta någon betydelse för utgången av fallet ?
Soppkunden har väl aldrig varit misstänkt ?
Det kunde ha varit två röster säger Lisas pappa .
Han är alltså inte säker på detta .
Allt detta har ju kollats upp under utredningen .
Och mördaren Nerijus sitter fortfarande dömd två gånger för mordet på Lisa .
Och de vittnen som passar dig är naturligtvis trovärdiga .
2016-04-15, 18:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av April62
Sopphandlarna är identifierade och avförda. Har diskuterats tidigare i tråden.

Jag har inte läst om det.
Vet du datum när diskuterades det?
Tack!
2016-04-15, 18:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av boidis12
Har detta någon betydelse för utgången av fallet ?
Soppkunden har väl aldrig varit misstänkt ?
Det kunde ha varit två röster säger Lisas pappa .
Han är alltså inte säker på detta .
Allt detta har ju kollats upp under utredningen .
Och mördaren Nerijus sitter fortfarande dömd två gånger för mordet på Lisa .
Och de vittnen som passar dig är naturligtvis trovärdiga .

Om jag inte missminner mig är det ca 800 tips som bearbetats och ca 200 personer har hörts i någon form. Detta torde täcka det mesta som rört sig i området aktuell tid.

Se att det mesta har avförts och hamnat i slasken är en helt annan sak.
2016-04-15, 18:35
Medlem
Citat:
Jag har inte läst om det.
Vet du datum när diskuterades det?
Tack!

Vet ej datum. Man det var något trivialt att en viss soppa som var slut och de fick en annan sort.
Ingen bekant till LH. De betalade med kort och var lätta att spåra.
2016-04-15, 18:47
Medlem
Jag är övertygad om att N. B är oskyldigt dömd. jag har skrivit 6 kapitel på min bok om detta mord och har bl a diskuterat med en man på fbi om dna kontaminering och funnit att nfc gjort en dundertabbe, då det är frågan om två bröder man tagit prover på.
2016-04-15, 18:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av April62
Om jag inte missminner mig är det ca 800 tips som bearbetats och ca 200 personer har hörts i någon form. Detta torde täcka det mesta som rört sig i området aktuell tid.

Se att det mesta har avförts och hamnat i slasken är en helt annan sak.

Vad som hamnat i slasken och i fupen verkar vara väldigt godtycklig utifrån de fördomsfulla och partiska sk utredarnas godtycke.

Det som inte ens hamnat i slasken är helt mörkat. Till exempel hela det militära agerandet under första veckan. Det får vi vänta i 50 år på. Om inte.....
Senast redigerad av nopomil 2016-04-15 kl. 19:13.
2016-04-15, 18:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hundrik
Jag är övertygad om att N. B är oskyldigt dömd. jag har skrivit 6 kapitel på min bok om detta mord och har bl a diskuterat med en man på fbi om dna kontaminering och funnit att nfc gjort en dundertabbe, då det är frågan om två bröder man tagit prover på.

Då vet du något som ingen annan vet. Om det inte bara är pladder och trams så vad är det som gör dig övertygad?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in