Citat:
Ursprungligen postat av
sisotalo
Hovrätten litar inte på sina egna vittnesmål. Hovrätten är den ända gången när Irina får vittna fritt och under ed. Hon berättar att när hon satt inne hotades att hon missar sitt barn. Då fick hon välja, vittna fel om sin man eller missa sitt barn. Andra gången hon förhördes i Litauen förtryckt genom att visa grymma bilder om Lisas kropp, hon kollapsade. I hovrätten fick hon vittna under åklagarens fräcka frågor om Nerius fick stånd och den andra advokatens angrepp.
Torts detta var hon övertygat om att Nerius var hemma åtminstone från 18.45 tills de åkte till affären. Full alibi, under ed. Detta missa hovrätten, varför ska jag tro på hovrättens dom? Domarna hade hård tryck från media och invandrarfientliga opinionen på trakten.
Visst fins det fel på min svenska, men här förstår man inte mina andra tre språk. Kan du ange vad du inte begriper p.g.a. språket?
Det är inte några svårigheter för mig att förstå vad du menar, trots diverse stavfel o ibland felaktig meningsuppbyggnad.
Svårigheterna ligger i att förstå
varför du tolkar allt som framkommit i fallet så fel.
Var därför jag b.la undrade om
du hade några problem med läsförståelsen i svensk text, som FUP t.ex. Är nämligen helt obegripligt hur du kan välja bort all tung teknisk bevisning och vad andra vittnen berättat - för att istället desperat klänga dig fast vid lögnerskan Irinas sista vittnesmål.
I din värld så väljer du bort de faktorer som ej gynnar din sak - simsalabim - borta!!!!
Det enda som får vara kvar i din lilla, avskärmade bubbla - det är mördarens hustrus lögner, för de sades ju under
ED!! Punkt. Så är det. Vi som säger emot och berättar om allt som
egentligen framkommit i fallet, vi ska vara tysta för anser man att domen är korrekt så gör man det för att man är
HATISK eller
RASIST.
Jag tror inte att litauer i allmänhet skulle uppskatta att någon för en "antirasist-kamp" för Nerijus. Jag tror inte att litauer i allmänhet ens vill kännas vid att den bestialiske mördaren är av samma härkomst. Litauer i allmänhet - precis som svenskar - avskyr det han gjort. De SKÄMS över att han kommer från samma land. Är de också rasister då, tro?
Förresten, tycker du inte att det är lite underligt att inte någon litauisk journalist börjat gräva i fallet?
Speciellt med tanke på det enda sanna vittnesmålet - Irinas?
Allt är ju så uppenbart åt helvete i svenskt rättväsende. Är ju egentligen LGWP, media och rasister som styrde upp Nerijus livstidsdom - enligt dig.
Är LGWP:s makt så stor att han även styr hela Litauen och att det är det som gör att ingen journalist "vågat" gräva?
LGWP, är han "the Force"?