2016-11-01, 00:30
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Jag vet inte. Hur vanlig är gärningsbeskrivningen i kriminalhistorien? Det finns några exempel i tråden, men inget av dem går att jämföra med mordet på Lisa, och alla är historiska fall från utlandet.
De som främst har ett likvärdigt beteende är potentiella seriemördare eller fullfjädrade sådana. Ett annat klientel är sadistiska pedofiler som ägnar sig åt grooming. Hur är det på den statistiska fronten med nekrofiler som bara begår griftefridsbrott för att de vill dölja sitt gluttande då de råkade springa på en död person? Vi pratar DNA bevisning och gömd/intryckt i ett skåp.
Senast redigerad av develi 2016-11-01 kl. 00:34.
2016-11-01, 00:36
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
De som främst har ett likvärdigt beteende är potentiella seriemördare eller fullfjädrade sådana. Ett annat klientel är sadistiska pedofiler som ägnar sig åt grooming. Hur är det på den statistiska fronten med nekrofiler som bara begår griftefridsbrott för att de vill dölja sitt gluttande då de råkade springa på en död person? Vi pratar DNA bevisning och gömd/intryckt i ett skåp som bevisning.
Statistik rörande nekrofili är begränsad därför att brottsoffret sällan gör anmälan. Dessutom döljer GM, anhöriga och institutionen som förvarar liket brottet. Det har jag förklarat tidigare. NB kunde bara dölja sitt brott genom att gömma kroppen.
2016-11-01, 00:44
Medlem
develis avatar
Citat:
Statistik rörande nekrofili är begränsad därför att brottsoffret sällan gör anmälan. Dessutom döljer GM, anhöriga och institutionen som förvarar liket brottet. Det har jag förklarat tidigare. NB kunde bara dölja sitt brott genom att gömma kroppen.
Stoppa där omgående. Jag skrev likt dig om likvärdiga rättsfall där vederbörande avsatt DNA. Inte allmänt om nekrofili.
Jag efterfrågar mord med DNA bevisning och det är du som tjatar om griftefridsbrott.

Jag skulle kunna dränka tråden i sadistiska exempel som använt manipulativa kontaktförsök för att lura offret, jag har gett flertal exempel på lustmord som inkluderar hängning, än mer fall med sadistiska mord med silvertejp virat runt skallen:
Vad förankrar du dina teser i så att det handlar om sannolikhet inför rätten?
Senast redigerad av develi 2016-11-01 kl. 01:01.
2016-11-01, 01:21
Medlem
hasselmuzs avatar
Citat:
Båda männen som misstänktes för mord på OP respektive Malin friades av hovrätt. Mer OT än så tänker jag inte gå.

Det går inte att se vilket inlägg du pekar ut när du nämner förväxling av beslagsnummer. Kan du precisera på annat sätt, t.ex. nick, datum och tid?

Adriana hade sett ett nytaget foto på NB på en löpsedel som handlade om henne bara några dagar innan hon vittnade. Klart hon kände igen den blonde mannen från kopplingsstationen.

Av alla människor som har hittat döda kroppar, är det otroligt att någon av dem har burit sig urbota dumt åt?

Först ska en död kropp hittas av en människa, och inte vilken kropp som helst:

Döden inträffade för ca en halvtimme sedan
Död på ett ovanligt ställe
Uppenbarligen mördad
Mycket ung

Vanligaste sättet att hitta en död människa:

På vårdinrättning
I samband med olycka/katastrof
Gammal/sjuk i hemmet

Så nej, att det skulle vara troligt att herr Bilevijus hittade en död Lisa och förgrep sig på henne går bort.
2016-11-01, 08:25
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Stoppa där omgående. Jag skrev likt dig om likvärdiga rättsfall där vederbörande avsatt DNA. Inte allmänt om nekrofili.
Jag efterfrågar mord med DNA bevisning och det är du som tjatar om griftefridsbrott.

Jag skulle kunna dränka tråden i sadistiska exempel som använt manipulativa kontaktförsök för att lura offret, jag har gett flertal exempel på lustmord som inkluderar hängning, än mer fall med sadistiska mord med silvertejp virat runt skallen:
Vad förankrar du dina teser i så att det handlar om sannolikhet inför rätten?
Nej, du skrev "Hur är det på den statistiska fronten med nekrofiler som bara begår griftefridsbrott för att de vill dölja sitt gluttande då de råkade springa på en död person?". Statistiken haltar och jag skrev varför.
2016-11-01, 11:12
Medlem
henkesss avatar
Citat:
Nej, du skrev "Hur är det på den statistiska fronten med nekrofiler som bara begår griftefridsbrott för att de vill dölja sitt gluttande då de råkade springa på en död person?". Statistiken haltar och jag skrev varför.

Måste vara något slags rekord i innehållslöst svammel, som du vräker ur dig dagligen. Efter 11518 sidor så har jag fortfarande inte hittat svar på dessa simpla frågor, vem menar du är mördaren egentligen? Var är bevisen på alla dina teorier? Har letat i alternativ tråden också, kan inte hitta.
2016-11-01, 11:18
Medlem
develis avatar
Citat:
" Hur vanlig är gärningen i kriminalhistorien" var vad jag inledande svarade på och gav exempel. Med tanke på din statistiska hängivenhet gällande hängning versus självmord som ett slags bevis för dina tokiga idéer - dvs mer frekvent förekommande - så frågar jag givetvis om hur vanlig förekomst det är med mordfall, DNA och ditt tjat om griftefridsbrott samt NB som nekrofil:
Trovärdighet relaterat till sannolikhetsbedömning. Att förankra, ha väl underbyggda argument.
Senast redigerad av develi 2016-11-01 kl. 11:22.
2016-11-01, 11:35
Medlem
henkesss avatar
Citat:
" Hur vanlig är gärningen i kriminalhistorien" var vad jag inledande svarade på och gav exempel. Med tanke på din statistiska hängivenhet gällande hängning versus självmord som ett slags bevis för dina tokiga idéer - dvs mer frekvent förekommande - så frågar jag givetvis om hur vanlig förekomst det är med mordfall, DNA och ditt tjat om griftefridsbrott samt NB som nekrofil:
Trovärdighet relaterat till sannolikhetsbedömning. Att förankra, ha väl underbyggda argument.

"Ett mord på tusen hängningar" det låter fint, men på vilket sätt är det förankrat i verkligheten till det här fallet. Det här med sannolikhetsbedömningar och statistik är inte Xenias starka sida. Omständigheterna och bevisen i det här fallet gör att är statistiken är nere på 0% på att det ska handla om självmord. Det är konstaterat att Lisa bragts om livet av en annan person, det är Nerijus - då handlar det enbart om ett brutalt mord. Att en person som Xena inte kan förstå det efter så här lång tid, är enbart tragiskt.
2016-11-01, 11:38
Medlem
develis avatar
Citat:
Jag vet inte. Hur vanlig är gärningsbeskrivningen i kriminalhistorien? Det finns några exempel i tråden, men inget av dem går att jämföra med mordet på Lisa, och alla är historiska fall från utlandet.
En riskbenägen nekrofil - hur vanlig? Förtydligande:
Hur sannolikt?
NB är för riskbenägen enligt dig att överfalla Lisa vid vägen enl ÅK gärningsbeskrivning. Att motargumentera med " Sverige vs utlandet" är rent argumentationsfel samt att det finns fall jämförbara med Lisa gällande MO, hängning, sadism el sexuellt motiv för att inte tala om metervis med silvertejp.
Du vill gärna rata sakkunnigutlåtande och vetenskap: hur motiverar du NB som brott-mot- griftefriden-nekrofil?
2016-11-01, 11:46
Medlem
katws avatar
Citat:
En riskbenägen nekrofil - hur vanlig? Förtydligande:
Hur sannolikt?
NB är för riskbenägen enligt dig att överfalla Lisa vid vägen enl ÅK gärningsbeskrivning. Att motargumentera med " Sverige vs utlandet" är rent argumentationsfel

Ja. "Historiska fall från utlandet". Vad har det med saken att göra?
GM är ju just "utlänning".
2016-11-01, 11:49
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av henkess
"Ett mord på tusen hängningar" det låter fint, men på vilket sätt är det förankrat i verkligheten till det här fallet. Det här med sannolikhetsbedömningar och statistik är inte Xenias starka sida. Omständigheterna och bevisen i det här fallet gör att är statistiken är nere på 0% på att det ska handla om självmord. Det är konstaterat att Lisa bragts om livet av en annan person, det är Nerijus - då handlar det enbart om ett brutalt mord. Att en person som Xena inte kan förstå det efter så här lång tid, är enbart tragiskt.
Det är en lösryckt del ur ett sammanhang, ÅKs gärningsbeskrivning och sakkunnig ifrågasätts in absurdum. Det är som sagt hög tid att börja motivera mer och gnälla mindre..förankra i sannolikhet. Inte bara mantra som " det är mer vanligt med självmordshängningar" och har nån nu istället mördat henne (hypotes nr 517) så ska det till trovärdigt förlopp, motiv och ny bevisning. Både mördaren (vem?) och nekrofilen har väl gjort riskanalys? Det är viktigt tydligen.
Det mycket gnäll men lite verkstad.
Senast redigerad av develi 2016-11-01 kl. 11:52.
2016-11-01, 12:40
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Mordfall, DNA och mitt tjat om griftefridsbrott samt NB som nekrofil förekommer bara i ett fall, vad jag vet.

Hur vanlig är förekomsten av att en flicka hängs och pressas in i ett klädskåp i en arbetsbod på Kinnekulle?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in