Citat:
Ursprungligen postat av
citrusdoft
Konstigt att man använde tolkar vid alla förhör om mannen kunde bra engelska som du påstår.
Åter igen ett bevis på att du famlar i blindo med dina inlägg. Var i FUP står det att en av bröderna "viftat" med en grep? Jag har bara läst att en av bröderna kom ut med en grep i handen från det gula utbygget vid den stora byggnaden på Martorp. Det står ingenstans att han ska ha "viftat" med grepen. Jag har inte kunnat läsa mig till att någon av Litauerna skulle varit hotfulla på något vis.
Jag vet inte var du får alla dina uppgifter ifrån men tydligen så har du en egen FUP skriven av
någon annan än polisen som du läser i.
Den 8/6 hålls förhör med NB och det förhöret hölls på engelska utan tolk.
När ett sådant här viktigt förhör hålls på engelska kan personen bra engelska om inte så var fallet hade tolk måst anlitas.
Det bevisar de här Missing Peoples nedsättande uttalanden om litauerna är endast skrävel som de gick ut i media med.
Förundersökningen har korrekta uppgifter, men det jag hänvisar till är uttalanden i media från MP.
MP försökte påstå att litauerna fanns fredagen den 12 juni vid Martorp för att kontrollera var de sökte, som att de visste att kroppen fanns i lokalen och skulle försöka hindra sökande i närheten av lokalen.
Litauerna fanns i Martorp för att söka mask och ingenting annat.