2015-11-24, 17:20
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Vildhallonet
Nerijus har förmodligen planerat sitt vidriga dåd mycket väl. Rep av rätt tjocklek, har delvis lyckats dölja spår t ex när han transporterade kroppen i bilen, tejpningen av LHs ansikte som förmodligen avslöjar att han visste att en död kropp läcker vätska från mun och näsa, och så naturligtvis överraskningsmomentet i inledningsskedet. Kanske mördarlitauern använde hammare för att paralysera LH då hennes vänstra knä tydligen (bekräfta gärna den som vet mer) hade uppvisat blånader. T o m en onaniskål (lampskärmen) fanns med bland mördarlitauerns lustmordsrekvisita.

Det här såg ut att kunna bli det perfekta brottet. Men den degenererade reptilhjärnan tog över och han lämnade som tur är spår efter sig på LHs kläder. Och han såg inte repstumparna som låg kvar. Och så underskattade han uppmärksamheten hos allmänheten med mp:s sökpådrag mm. Därför hittade polisens tekniker kroppen på det förvaringsställe som han planerade att sätta eld på.

Vildhallonet

Det kan stämma ganska bra som du skriver.
Att han slarvat i många olika moment, tycker jag tyder på att han inte varit nykter.
En sådan ond person med personlighetsstörningar och som är onykter, så förstärkts hans handlande
av spriten.
Lika så hans brutala sätt förstärks.
Skadorna på Lisas ben kan ev: betyda på att han sparkat omkull henne i ett tidigt stadie.
2015-11-24, 17:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grandioso
Efter diverse efterforskningar så har jag kommit fram till att det här mordet är det första
i sitt slag i landet såvitt man vet.
Det har förvisso begåtts ruskiga sexualsadistiska lustmord förr men just det här
tillvägagångssättet med att hänga sitt offer är något nytt
för svenska förhållanden
av allt att döma.
Och inte för att göra någon rasistisk poäng, men nu när det förfärliga hände så var
gärningsmannen av utländsk härkomst kan konstateras.
Fortsatta diskussioner om att mannen egentligen skulle vara oskyldig får de som känner
för det syssla med. För mig och många andra som intresserat sig för fallet är skuldfrågan
avgjord en gång för alla. Just den biten är alltså avklarad.
Vad som däremot inte är avklarat ännu så länge gäller huruvida Lisas baneman Nerijus
har flera liv på sitt samvete eller har begått handlingar av sexualsadistisk karaktär
tidigare, men där ingen behövt mista livet.

Undersökningar angående detta har nu igångsatts ute i Europa uppenbarligen.
Lars Johansson, spaningsledaren i Lisafallet, uttalade sig häromdagen om just det här.
Det gäller alltså att försöka kartlägga Nerijus förehavanden under åren i England, Ely
i Cambridgeshire är platsen där han befann sig då, och givetvis intresserar man sig
också för alla åren i hemlandet; finns där möjligen några ouppklarade försvinnanden,
anmälningar från kvinnor, mordfall som bär sexualsadismens prägel?

Ju mer jag själv tänker på saken desto mer är jag böjd att hålla för sannolikt att
balten begått tidigare brott mot flickor & kvinnor.
I och för sig är det ju ingenting ovanligt direkt att män i den ålder han befinner sig i, 35 år,
då begår sitt första mord eller sin första våldtäkt eller vad det nu kan vara för kriminellt.

Men någonting med mordet på Lisa indikerar att det här inte var första gången för Nero.
Jag kan dock inte sätta fingret exakt på vad det är som ger den känslan
.

Brottets särart och det snabba förloppet pekar också på att detta inte var något taffligt sexualmord. Som var hans första. Ingen tvekan heller var han skulle placera den döda kroppen. Full gas mot Martorp och byssjan.

Varken Lisa eller hennes kläder var tänkta att hittas. Tror dom skulle "försvunnit" under natten/tidig morgon, men det fanns ingen möjlighet längre. Hans comfort zone förvandlades till en fälla.

Det snabba söket som tog fart kom som en total överraskning. Tidigt måndag morgon var han på plats i ladan igen för byggmöte.
2015-11-24, 17:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av citrusdoft
Konstigt att man använde tolkar vid alla förhör om mannen kunde bra engelska som du påstår.
Åter igen ett bevis på att du famlar i blindo med dina inlägg. Var i FUP står det att en av bröderna "viftat" med en grep? Jag har bara läst att en av bröderna kom ut med en grep i handen från det gula utbygget vid den stora byggnaden på Martorp. Det står ingenstans att han ska ha "viftat" med grepen. Jag har inte kunnat läsa mig till att någon av Litauerna skulle varit hotfulla på något vis.
Jag vet inte var du får alla dina uppgifter ifrån men tydligen så har du en egen FUP skriven av
någon annan än polisen som du läser i.
Den 8/6 hålls förhör med NB och det förhöret hölls på engelska utan tolk.
När ett sådant här viktigt förhör hålls på engelska kan personen bra engelska om inte så var fallet hade tolk måst anlitas.
Det bevisar de här Missing Peoples nedsättande uttalanden om litauerna är endast skrävel som de gick ut i media med.
Förundersökningen har korrekta uppgifter, men det jag hänvisar till är uttalanden i media från MP.
MP försökte påstå att litauerna fanns fredagen den 12 juni vid Martorp för att kontrollera var de sökte, som att de visste att kroppen fanns i lokalen och skulle försöka hindra sökande i närheten av lokalen.
Litauerna fanns i Martorp för att söka mask och ingenting annat.
Senast redigerad av Fagro 2015-11-24 kl. 17:31.
2015-11-24, 17:31
Medlem
Skaraborg2s avatar
NB - en "hyvens kille".

Citat:
Ursprungligen postat av Disponent
Ja..det skulle vara av stort värde att veta vad NB tidigare gjort med förre sambon som gör att
han inte tydligen får träffa sin dotter.
Själv misstänker jag att NB är en mycket ond person rakt igenom med personlighetsstörningar.
Han verkar också ha problem med spriten.

Även jag misstänker på mycket goda grunder att Nerjus Bilevicius är en mycket ond person. Han har levt med sina riktiga onda och sjuka fantasier under mycket lång tid innan han tyckte att "det var dags" att riktigt få leva ut dem till fullo. Han kan mycket väl ha gjort liknande händelser förut men utan att ha åkt fast.

Han, precis som så många andra av hans slag, vet hur han skall uppträda inför andra. De jag talade med på Blomberg hade t. ex. aldrig sett honom ragla omkring efter intag av starka drycker.

Nerijus hejade och såg alltid vänlig ut då han träffade någon. Han ville därmed visa vilken "hyvens kille" han var och han lyckades också med att slå blå dunster i ett stort antal personer.

De personer som jag har träffat och som uttalade sig ang. hans språkkunskaper i engelska menade att han talade en ganska dålig sådan. Dock bättre än svenska.
2015-11-24, 17:37
Medlem
develis avatar
Citat:
Ja, åtminstone ett fall känner vi ju till därifrån. Det handlar då om seriemördaren Dennis
Rader, BTK-mördaren. Omtalad flera gånger tidigare i tråden.
Citat:
Ska försöka i möjligaste mån kolla upp på nätet kring detta slagets väldigt utstuderade mord
och återkommer med fall om några såna kan letas reda på.
Ja, flickan Otero har jag skrivit om eftersom detta offer för sexualsadisten BTK har stora likheter.
Bra idé att kolla upp fler - Jag har även nämnt sexualsadisten Ledzion som sitter på rättspsyk. Han penetrerade inte sitt första offer han heller.
Flera av dessa avarter börjar med en sexuell tillfredsställelse alternativt fetischer.
Flera seriemördare har detta mönster innan det eskalerar till våldsam tortyr och mord(fetisch). Det ses sexuell tillfredsställelse utan penetrering vid morddebut. Så vem vet?
Serial killer in making?
Senast redigerad av develi 2015-11-24 kl. 17:44.
2015-11-24, 17:40
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fagro
Den 8/6 hålls förhör med NB och det förhöret hölls på engelska utan tolk.
När ett sådant här viktigt förhör hålls på engelska kan personen bra engelska om inte så var fallet hade tolk måst anlitas.
Det bevisar de här Missing Peoples nedsättande uttalanden om litauerna är endast skrävel som de gick ut i media med.
Förundersökningen har korrekta uppgifter, men det jag hänvisar till är uttalanden i media från MP.
MP försökte påstå att litauerna fanns fredagen den 12 juni vid Martorp för att kontrollera var de sökte, som att de visste att kroppen fanns i lokalen och skulle försöka hindra sökande i närheten av lokalen.
Litauerna fanns i Martorp för att söka mask och ingenting annat.
Vilket låter helt orimligt för alla med någon hjärncell .. man åker inte tre kilometer för att gräva mask om man bor på landet ...

De var nyfikna på söket - och borde ha stått för det istället. Det hade varit fan så mycket mer trovärdigt och inte särskilt konstigt.
2015-11-24, 17:44
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Brottets särart och det snabba förloppet pekar också på att detta inte var något taffligt sexualmord. Som var hans första. Ingen tvekan heller var han skulle placera den döda kroppen. Full gas mot Martorp och byssjan.

Varken Lisa eller hennes kläder var tänkta att hittas. Tror dom skulle "försvunnit" under natten/tidig morgon, men det fanns ingen möjlighet längre. Hans comfort zone förvandlades till en fälla.

Det snabba söket som tog fart kom som en total överraskning. Tidigt måndag morgon var han på plats i ladan igen för byggmöte.

Vissa saker tyder på en god planering medans andra saker tyder på totalt hjärnsläpp. Fram till att
offret dödas så fungerar planeringen men efter det så har en hel del blivit fel. Hur svårt hade det varit att ta med sig alla snören ifrån mjölkrummet och eldat upp alltihop tillsammans med jackan och allt annat brännbart redan på kvällen istället för att kasta ut sakerna utefter grusvägen. Han behövde ju inte direkt tänt på den stora rishögen vid Martorp för att elda upp dessa småsaker. Det är precis som att efter att offret har dött så har allt blivit pannkaka. Kan det ha varit något som har stört honom när han höll på i mjölkrummet eller är det bara stressen och adrenalinpåslaget som gjorde att han klantade till det. Att pådraget kom igång snabbt är ju en omständighet som han inte räknat med förstås men det har ju ändå funnits tid att få bort bl.a hjälm och jacka från rishögen.
Det var ju dom sakerna som gjorde att offret hittades till slut.
2015-11-24, 17:45
Medlem
ieshos avatar
Citat:
Ja, åtminstone ett fall känner vi ju till därifrån. Det handlar då om seriemördaren Dennis
Rader, BTK-mördaren. Omtalad flera gånger tidigare i tråden.

Från ett förhör med Rader när man talade om ett av hans offer, 13-åriga Josephine Otero:

WALLER: What did you do then?

RADER: I took her to the basement and eventually hung her.

WALLER: You hung her in the basement?

RADER: Yes, sir.

WALLER: Did you do anything else at that time?

RADER: Yes, I had some sexual fantasies. That was after she was hung.

http://edition.cnn.com/2005/LAW/06/27/rader.transcript/

Sedan har det säkert begåtts något liknande på flera håll i Europa, Sydamerika och Asien
genom åren.
Har svaga minnen av att ha varit i kontakt med just denna typ av lustmord förut och då tror
jag det utspelade sig "hemma" här i Europa.

Ska försöka i möjligaste mån kolla upp på nätet kring detta slagets väldigt utstuderade mord
och återkommer med fall om några såna kan letas reda på.
Var flickan tejpad eller bunden? Finns det fler exempel?

OT förstås, men är inte Rader ganska lik Christer Pettersson som ung?

http://photos1.blogger.com/blogger/3...00/rader63.jpg
2015-11-24, 17:47
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av GoogleSEO
Han attraheras av att se andra falla och fallhöjden är det enda intressanta, stod det inte?
Bilden på någon som slängs ut från ett tak mer eller mindre naken är väl inte direkt de motivlackade lösnagelsfantasernas heliga alabaster och gnostiska gral?
Eller är det?
Hade du läst hela inlägget hade du förstått det!

INlägget ovan handlar om en video han gillar, det är ju inte så många som du vet om du tittat efter. Men också statistiken av vad som intresserar dem som intresserar sig för videon som onekligen är ganska speciell med en hel del specifika detaljer, vad tror du då?

Ofta är det väl bekvämare att dölja sig bakom en fråga än att läsa ett inlägg?

Så du kartlägger vilka videos du tror NB tittat på för vem som tittat på dem kan väl inte du veta?

Vem är intresserad av att en flicka kastas naken från taket sa du? Svårt att hänga med i ditt resonemang.
2015-11-24, 17:49
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Skaraborg2
Även jag misstänker på mycket goda grunder att Nerjus Bilevicius är en mycket ond person. Han har levt med sina riktiga onda och sjuka fantasier under mycket lång tid innan han tyckte att "det var dags" att riktigt få leva ut dem till fullo. Han kan mycket väl ha gjort liknande händelser förut men utan att ha åkt fast.

Han, precis som så många andra av hans slag, vet hur han skall uppträda inför andra. De jag talade med på Blomberg hade t. ex. aldrig sett honom ragla omkring efter intag av starka drycker.

Nerijus hejade och såg alltid vänlig ut då han träffade någon. Han ville därmed visa vilken "hyvens kille" han var och han lyckades också med att slå blå dunster i ett stort antal personer.

De personer som jag har träffat och som uttalade sig ang. hans språkkunskaper i engelska menade att han talade en ganska dålig sådan. Dock bättre än svenska.

Du har så rätt som Du skriver:
En psykopat lever ett dubbel liv och har ganska lätt för att manipulera folk på olika sätt för att
inte visa sina dåliga sidor.
Han behöver ju inte ha varit redlös full, men däremot något påverkad skulle jag tro då han vill försöka hålla färgen.
Men...en mycket ond person misstänker jag han är rakt igenom.
2015-11-24, 17:49
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av iesho
Var flickan tejpad eller bunden? Finns det fler exempel?
(FB) 17-åriga Lisa Holm försvann i Blomberg på Kinnekulle 2015-06-07 och hittades mördad
(FB) 17-åriga Lisa Holm försvann i Blomberg på Kinnekulle 2015-06-07 och hittades mördad
2015-11-24, 17:53
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av depla
Nej man får onekligen vara mycket långsökt för att förstå tejpen överhuvudtaget...
Den fyller ingen funktion.
Tvärtom förstör den ju njutningen för en strypsadist eftersom den då döljer det som sägs hetsa upp sadisten.
Era resonemang haltar igen.
Tejp ihop med snaror är det ultimata för sexualsadisten.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in