2015-12-30, 23:57
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HYDRA2016
Bra resonerat. IR.s dna finns inte heller på tejp och andra saker som har med mordet och hanteringen av offer i många olika moment.
Det mest troligaste senario är INTE att IR,s DNA varit på NB,s fingrar, det är bara sagor tycker jag.
NB:s DNA finns inte heller på tejpen.
2015-12-30, 23:59
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LOE2
Jag blev nyfiken och surfade runt lite - inte alls uttömmande och jag har ingen erfarenhet av dessa eller andra utländska fora i ämnet.

Flashback är svenskt.
Den här hittade jag vid en hastig sökning, som mest direkt motsvarar ditt önskemål:
http://crimeshots.com/forums/
Följande kan vara intressanta ur ett bredare perspektiv:
http://www.theforensicforum.co.uk/
http://www.crimespider.com/cgi-bin/i...cussion_Forums
http://www.websleuths.com/forums/sho...cussion-boards
Med hjälp av ordkombinationer påträffade på dessa fora kan man söka vidare och kanske hitta flera intressanta fora.

Nu börjar det likna nåt! På nån sådan sajt/forum borde man ju droppa frågeställningar om vistelsen och tidpunkten i Ely.
Är det nåt som du far efter Rotesau (pappa till ursprungsfrågan)?
2015-12-31, 00:02
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
NB:s DNA finns inte heller på tejpen.

Han kanske hade hanskar, eller när man hanterar en tejp rulle håller man den ofta i hålrummet
för att snabbt kunna linda runt tejpen, Prova själv får du se.
2015-12-31, 00:08
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Han kanske hade hanskar, eller när man hanterar en tejp rulle håller man den ofta i hålrummet
Japp, varken IB:s eller NB:s DNA finns på tejpen. Men eftersom IB:s DNA fanns på Lisas trosor är det troligt att överföringen skedde via NB:s fingrar, och inte via snoppen för då hade NB:s DNA följt med. Snoppar är fulla med DNA, särskilt vid utlösning.
2015-12-31, 00:12
Medlem
develis avatar
Citat:
Japp, varken IB:s eller NB:s DNA finns på tejpen. Men eftersom IB:s DNA fanns på Lisas trosor är det troligt att överföringen skedde via NB:s fingrar, och inte via snoppen för då hade NB:s DNA följt med. Snoppar är fulla med DNA, särskilt vid utlösning.
Ja, ollonet lär vara fullt av sperma eller sekret aka DNA. Det kan dock finnas kvar sekret från IB på "roten av det onda" s.a.s.
2015-12-31, 00:16
Moderator
farbror_barbros avatar
Citat:
Du verkar sexfixerad. IB:s DNA kan ha hamnat på fingrarna av en klapp på kinden.
Hur troligt tycker du det är, med tanke på att LHs DNA inte fanns på vare sig körkort, busskort eller mobildisplay - samtliga föremål som hon rört vid hundratals gånger?

Du menar alltså på fullt allvar att NB klappar sin fru på kinden, får hudceller (?) med DNA på tassen, åker med bilen till ladan med händerna på ratten, överfaller/hittar/klär av LH och - voilá - för över DNA till LHs trosor. Troll-fasoner Xenia.
2015-12-31, 00:20
Medlem
PeoFallmos avatar
Citat:

Han kan ha haft handskar på sig under delar av händelseförloppet. Dock ej hela.
2015-12-31, 00:24
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av farbror_barbro
Hur troligt tycker du det är, med tanke på att LHs DNA inte fanns på vare sig körkort, busskort eller mobildisplay - samtliga föremål som hon rört vid hundratals gånger?

Du menar alltså på fullt allvar att NB klappar sin fru på kinden, får hudceller (?) med DNA på tassen, åker med bilen till ladan med händerna på ratten, överfaller/hittar/klär av LH och - voilá - för över DNA till LHs trosor. Troll-fasoner Xenia.
Kan ha, skrev jag. #HYDRA2016 anser att IB:s DNA måste ha kommit från NB:s könsorgan till Lisas trosor. Jag finner det mindre troligt, eftersom NB:s DNA inte finns där.

Sedan delar jag inte riktigt din uppfattning om händelseförloppet 7 juni.
2015-12-31, 00:24
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av farbror_barbro

Bra beskrivning av händelseförloppet.
Det är ingen av oss alla som vet hur allt står till med DNA och vi kan bara spekulera på ett civiliserat sätt utan att påstå något.
Att samtala olika saker men då måste man hålla sig till fakta och det mest troligaste.
En annan sak det är att det troligen inte är en normal person NB och hans handlande kan då inte jämföras med hur en normal person skulle hanterat situationen.
Senast redigerad av HYDRA2016 2015-12-31 kl. 00:27.
2015-12-31, 00:41
Bannlyst
Citat:
Vist kan IB,s dna kunnat varit på hans fingrar, om han kanske snabbt strykit henne över könsorganet.
Men jag ser det mer som troligt att dom har haft sex under dagen och att han inte tvättat snoppen.
Det ser jag som mest troligt,
Men varken du eller jag vet, så vi kan bara spekulera.

Vad jag kan minnas så uppger Irina i förhör att hon och NB hade sex lördag natt. NB duschar inte efter sex så han hade nog en hel del av IB:s DNA på sig, både här och där, på söndagen.
2015-12-31, 00:42
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av PeoFallmo
Han kan ha haft handskar på sig under delar av händelseförloppet. Dock ej hela.

Han har mycket troligt haft hanskar på sig i stora delar av händelseförloppet.
Jag arbetade med hanskar och snickerier, och råkade skada tummen och det blödde då rätt igenom hansken.
Det är också en sak man kan räkna med, att NB skadat sig och att blod trängt igenom hansken.
Nu talar jag om arbetshanskar.
Hur blir det i liknande situation om man har plasthanskar, ???
2015-12-31, 00:44
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av blackmolly123
Vad jag kan minnas så uppger Irina i förhör att hon och NB hade sex lördag natt. NB duschar inte efter sex så han hade nog en hel del av IB:s DNA på sig, både här och där, på söndagen.

Delar dina åsikter och jag gjorde tidigare ett inlägg enligt följande:

Vist kan IB,s dna kunnat varit på hans fingrar, om han kanske snabbt strykit henne över könsorganet.
Men jag ser det mer som troligt att dom har haft sex under dagen och att han inte tvättat snoppen.
Det ser jag som mest troligt,
Men varken du eller jag vet, så vi kan bara spekulera.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in