Citat:
Ursprungligen postat av
A1HORNYLAD
Jag har inte följt tråden idag men lite nyheter har jag läst. Först sades det bara att han varit vid kaféet vid den kritiska tidpunkten. Senare, genom Johansson, fick vi veta att BB varit gäst på kaféet den 7/7.
Han kan ju ha varit gäst någon gång under dagen och sedan åkt förbi vid 18.30-tiden...
Lite spännande är det hur som helst, inte minst då han själv har hört av sig till försvaret - han är ju trots allt en fd polis.
Absolut kan han åkt förbi även efter caféets öppettid, men det ser onekligen mer ut som hans tips bestått i att han noterat en mopedist i samband med att han gästat caféet, vilket i praktiken utesluter att det är Lisa han har sett.
Jag tror tidsnotering och beskrivning i hans tips har fått polisen att härleda observationen till den andra tjejen, och därmed inte ens hört honom.
Om hans tips hade rört sig inom det kritiska tidsspannet, då hade han garanterat hörts direkt, och uppgiften hamnat i antingen FUP eller slasken.
Citat:
Ursprungligen postat av
GilGrissom82
Det kommer onekligen att bli väldigt intressant att höra vad den pensionerade polisen har gjort för iakttagelser.
Är det idag han förhörs av polis?
http://www.svt.se/nyheter/regionalt/...at-holm-vittne
Har han formellt godkänts som vittne av HR än?
Skulle tro att han hördes redan igår, men han har ännu inte godkänts och jag tror faktiskt inte han kommer kallas heller, men vi lär förhoppningsvis få reda på vad hans tips bestått i.