Citat:
Ursprungligen postat av
XeniaOnatopp
Jag har aldrig hört talas om en sadist som har förgripit sig på en död kvinna. Lisa avled efter 5-20 sekunder från hängningen, enligt rättsläkare AB. Jag har heller aldrig hört talas om en sadist som har förgripit sig på en medvetslös kvinna, lika lite som jag har hört talas om någon som har hängt en kvinna vid medvetande och fria händer. Detta mord liknar inget annat.
Befarar dessvärre att det dröjde något längre än så.
Fakta talar ju sitt tydliga språk, är det så svårt att rätta sig efter det?
Hur det än trotsigt kan invändas här så har Lisa
bevisligen varit upphängd från det där
röret med Nerjus färska blodspår på. Hårstrå från Lisa har i hanteringen hamnat uppe vid
väggen, sannolikt via att Nero fört dit det med sin ena arm.
Ska det behöva dras åter en gång? Lisas intima delar har blivit blottlagda. Hon har
3 meter silvertejp runt huvudet. Hon har en snara runt halsen och snören som skjuter
upp innanför all tejpen och med all önskvärd tydlighet klarlägger vad det har varit frågan om:
en HÄNGNING och den är alltså konstaterad att ha ägt rum inne i den låga tillbyggnaden till
den anskrämliga gamla ladugårsbyggnaden borta vid Blomberg. Detta må bestridas,
men det hjälper inte. Man försöker ju ihärdigt hävda att Lisa inte ens befunnit sig i ladan med
angränsande byggnad. Det är liktydigt med att inte respektera fakta och sanning.
Snörstumpar ute vid diskhon med fler hårstrån från Lisa och lämningar från hennes mördare
ytterligare markerar hennes närvaro på platsen och vad som hänt.
Målet för Nero var alltså att finna sig ett offer - det kunde ha blivit Adriana redan på
lördagen som bekant vilket är ett förhållande som hon sent lär kunna skaka av sig - och
hänga upp och sedan blotta och tejpa. Offrets kommande lidande blir detsamma som
hans njutning. Han kan ha försatt sitt offer ur stridbart skick tämligen omgående, vilket
borde vara en lätt match för en välbyggd, stark 35-åring med vana att hantera tunga
saker i sitt dagliga arbete. Lisa, 17 år, knappt 50 kg att bära på. Inte så värst lång, spenslig,
och finlemmad. En förövare dock väl månande om att hans offer skulle vara vid liv vid
upphängningen, men han kan inte veta med någon bestämdhet hur lång tid det tar
att avlida. Men med all sannolikhet hinner han gott och väl bestyra med det han tänkt sig
innan det var över med livet hos detta unga ofer.
Jag har sett autentiska hängningar, självmord och avrättningar, inga fallluckor med
resultatet brutna nackar per omgående, utan i enlighet med hur det lär ha gått till här.
Och de där fria armarna brukar mest hänga längs sidorna på de drabbade. Det förmås inte
så mycket med dem faktiskt.
Citat:
Detta mord liknar inget annat
Detta mord uppvisar i själva verket likheter med åtskilliga andra om än inte på våra breddgrader.
Men vad som inte direkt går att spåra upp i brådrasket är ett fall med någon som råkar
knalla förbi en lada med utbyggnad och ramlar rätt över en hängd ung flicka (mördad
av någon annan eller "självmördad") och sedan bestämmer sig för att roa sig med den döda
genom att tejpa och blotta samt bortföra den avlidna till ett klädskåp i en byggbod som
han är väl förtrogen med.
Jag tror aldrig att jag kommer att hitta ett sånt fall heller. Varken här hemmavid eller
utomlands.