2016-01-24, 23:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hasselmuz
Källa på att han inte har gjort det!

Då skulle han hittat.
Senast redigerad av Sudharma 2016-01-24 kl. 23:05.
2016-01-24, 23:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av blackmolly123
Ja AB och IB beskriver hur psykiskt pressad NB verkar vara. Han är sig verkligen inte lik, det säger de båda. Lite från förhören, vad Aivaras säger...Kan vara intressant att friska upp minnet lite.

Tack för att du redovisar förhören med A ang Hans bror förändrade beteende strax efter mordet på Lisa Holm.

Han var bra orolig för sina smutsiga kläder kan man tycka. Oavsett maskin har jag aldrig hört någon hantverkare tvätta sina arbetskläder i något 30 minuters program. De blir helt enkelt inte rena. Men otur för N att hur mycket han än försökte ljuga, manipulera och tvätta bort så hittades Lisa och man kunde säkra hans DNA till +4.
2016-01-24, 23:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Jag har aldrig hört talas om en sadist som har förgripit sig på en död kvinna. Lisa avled efter 5-20 sekunder från hängningen, enligt rättsläkare AB. Jag har heller aldrig hört talas om en sadist som har förgripit sig på en medvetslös kvinna, lika lite som jag har hört talas om någon som har hängt en kvinna vid medvetande och fria händer. Detta mord liknar inget annat.

OK.

Du har aldrigt hört om

* En sadist som förgripit sig på död kvinna
* En sadist som förgripit sig på medvetslös kvinna
* Hängt någon kvinna vid medvetande och fria händer

Det är EXAKT vad som hänt LISA HOLM.

Och DU står vid sexualsadistens sida.
2016-01-24, 23:28
Bannlyst
Citat:
Jag har aldrig hört talas om en sadist som har förgripit sig på en död kvinna. Lisa avled efter 5-20 sekunder från hängningen, enligt rättsläkare AB. Jag har heller aldrig hört talas om en sadist som har förgripit sig på en medvetslös kvinna, lika lite som jag har hört talas om någon som har hängt en kvinna vid medvetande och fria händer. Detta mord liknar inget annat.
Du har nog missuppfattat själva begreppet sexualsadism, vad det egentligen innebär. Du verkar tro att det handlar om att först använda sadism och aggressivitet för att sen utföra något "sexuellt" när offret är tillräckligt skadat. Att man separerar det sexuella från den skada man tillfogar offret. Det är helt fel för hos den sexuelle sadisten så flyter dessa två begrepp ihop, aggressiviteten och sexualiteten. Aggressiviteten blir sexuellt laddad i sig, ökad aggression ger ökad sexuell stimulans. Därför kan det bli såna här eskalerande förlopp där det ena när det andra. Blir som en självgenererande process där man inte kan hejda aggressionen. Därav intensivt förlopp, ofrånkomlig död.
Citat:
Psykolog Bengt Jarl om sexualsadism, från radioprogram;
Det finns en del män, de är dess bättre få, som finner en väldig njutning i att tillfoga en annan människa skada och handlar det om den rent sexuella skadan så är det sexuella sadister vi pratar om. Och med sexuell sadism så menar man ju att sexualiteten och aggressionen smälter samman, att själva sexualiteten blir aggressivt laddad. Aggressionerna blir sexuellt laddade, därför kan det bli såna här eskalerande förlopp, att en viss aggressivitet leder till ökad sexuell njutning och sexuell njutning leder till ökad aggression och så kan det liksom tillta på det sättet. De här männen njuter oftast av sitt offers lidande, de känner en tillfredsställelse av att skada. De följer ofta rituella mönster, det kan vara attrapper eller föremål som används istället för könsorganen. Offren är ofta symboler för kvinnor som de här männen kan ha egna erfarenheter av att ha blivit störda och skadade av och på något sätt lever de ut detta i den här formen. De här brotten är ofta noga överlagda, det är sällan impulser utan det är mer planlagt. Och det kan, som jag sa innan, sluta i mord om det är så, dels att undanröja ett vittne men också för att i en sån här självgenererande process där man inte kan hejda aggressionen och aggressiviteten, det när varandra. Det som kanske är mest kännetecknande för sexualsadister det är att de kan framstå som väldigt normala. De lever normalt och är på ytan ganska välanpassade samtidigt som de bär på dessa fruktansvärda hemligheter då, att de kan begå den här typen av brott.
-Vad är det som utlöser det här hos en sån här person?
Man får nästan titta på varje person för sig. Man kan väl säga att det här är emotionellt störda och skadade personer men att de kan leva med den här störningen långt inkapslad, den kanske inte är så synlig om man inte lär känna dem väldigt väl och då kan man föreställa sig att de själva har erfarenhet av att ha fått uppleva traumaupplevelser eller på annat sätt svåra upplevelser, som de kanske inte har bearbetat utan det tar sig den här formen av uttryck.
2016-01-24, 23:29
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
OK.

Du har aldrigt hört om

* En sadist som förgripit sig på död kvinna
* En sadist som förgripit sig på medvetslös kvinna
* Hängt någon kvinna vid medvetande och fria händer

Det är EXAKT vad som hänt LISA HOLM.

Och DU står vid sexualsadistens sida.
Jag försvarar inget av detta. Hur kan du påstå det? Brottet mot Lisa var inte sadism, eftersom det begicks efter hennes död.

Inlägget som jag besvarade påstods handla om liknande brott, men de brott som beskrevs liknar inte detta brott.
2016-01-24, 23:31
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Du har nog missuppfattat själva begreppet sexualsadism, vad det egentligen innebär. Du verkar tro att det handlar om att först använda sadism och aggressivitet för att sen utföra något "sexuellt" när offret är tillräckligt skadat. Att man separerar det sexuella från den skada man tillfogar offret. Det är helt fel för hos den sexuelle sadisten så flyter dessa två begrepp ihop, aggressiviteten och sexualiteten. Aggressiviteten blir sexuellt laddad i sig, ökad aggression ger ökad sexuell stimulans. Därför kan det bli såna här eskalerande förlopp där det ena när det andra. Blir som en självgenererande process där man inte kan hejda aggressionen. Därav intensivt förlopp, ofrånkomlig död.
Jag har missförstått ingenting. Övergreppen på Lisas kropp startade efter hennes död, eller när hon var medvetslös, och det är inte sadism.
2016-01-24, 23:33
Medlem
Citat:

Ja, många relaterar till normalt sex. Detta handlar inte alls om det. Det är något HELT annorlunda.
2016-01-24, 23:38
Medlem
Mooskys avatar
Citat:

Då har du missat en hel del. Det finns otaliga som våldtar och lemlästar döda kroppar.
Onanerar bredvid och skär av bröst eller plockar ut organ. Stryper dom och låter dom återkomma för att strypa igen och det många gånger innan dom får dö. En del har sex med den döda kroppen i flera dagar efteråt, så du har missat mycket. Sparar trosor eller tex BH och onanerar till sina mordplatsbilder osv.
Oavsett tiden i just detta fallet är det fruktansvärt att bli medveten om att snaran dras åt och luften försvinner. Sen kan man inte veta exakt hur lång tid det tog, men det räcker för att klassas som sadism och tortyr. Dödsångest och skräck behöver inte pågå i en evighet. Tex om hon såg att han arrangerade snara och att hon var skräckslagen under hela händelseförloppet räcker det också.
Så nog är det en sexsadist i detta fallet, som tänder på att snara upp en tjej. Riktigt sjuk jävel.
2016-01-24, 23:39
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Otroligt osmakligt inlägg. Hur fan kan du hålla på och skämta om det vidriga som Lisa utsatts för?
Du försvarar den sexualsadistiske mördaren och dessutom så kränker du offret på värsta sätt.
Fy fan alltså!
Nej, det finns ingen sexualsadistisk mördare i det här fallet. NB kan inte försvaras på Flashback för det är inte här rättegången hålls, och IR sköter hans försvar. Kom ner på jorden.
2016-01-24, 23:42
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moosky

Då har du missat en hel del. Det finns otaliga som våldtar och lemlästar döda kroppar.
Onanerar bredvid och skär av bröst eller plockar ut organ. Stryper dom och låter dom återkomma för att strypa igen och det många gånger innan dom får dö. En del har sex med den döda kroppen i flera dagar efteråt, så du har missat mycket. Sparar trosor eller tex BH och onanerar till sina mordplatsbilder osv.
Det händer, men de är inte sadister, de är nekrofiler.
Citat:
Ursprungligen postat av Moosky
Oavsett tiden i just detta fallet är det fruktansvärt att bli medveten om att snaran dras åt och luften försvinner. Sen kan man inte veta exakt hur lång tid det tog, men det räcker för att klassas som sadism och tortyr. Dödsångest och skräck behöver inte pågå i en evighet. Tex om hon såg att han arrangerade snara och att hon var skräckslagen under hela händelseförloppet räcker det också.
Så nog är det en sexsadist i detta fallet, som tänder på att snara upp en tjej. Riktigt sjuk jävel.
Här finns inget utrymme för sex.
2016-01-24, 23:44
Medlem
Citat:
Jag försvarar inget av detta. Hur kan du påstå det? Brottet mot Lisa var inte sadism, eftersom det begicks efter hennes död.

I två av dina exempel var hon inte det.
2016-01-24, 23:47
Medlem
Citat:
Enligt IR var hon vid liv ett par dagar efter.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in