2016-01-24, 21:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Jag ville visa att #T34Panzer grundlöst beskyllde Irina för att ljuga.

Mitt svar gäller.
2016-01-24, 21:55
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LOE2
Du har ovan talat om mördaren. Nu hänvisar du till alternativtråden, där du ska ha namngett denne GM. Jag hittar inte den uppgiften - kan du ge en länk ?
I det inlägget som du citerade pratar jag om den som dödade Lisa, vilket jag också gjorde i alternativtråden. Mördaren, som NB kan ha hört, vet jag inte vem det är.
2016-01-24, 22:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av blackmolly123
Jag tycker inte att man ska tolka så ordagrant utan det visar mer på att Irina tydligt märkt av att Nerijus inte var som vanligt under sökveckan. Att han varit bekymrad, förvirrad och nervös och när hon skulle ge honom mat så ville han inte ha, var orolig och hade ingen aptit. Att hon sagt att de inte hade något att oroa sig för, men att han inte blev lugn för det. Att han inte kunde slappna av, skojade inte med henne som han brukar. Han var påtagligt psykiskt pressad och nervös alltså.

AB vittnar också om förändrat beteende. NB spelar inte längre på datorn (som han normalt alltid gör), han klarar inte av jobbet, röker massor ...

Två samstämmiga vittnesmål som säger samma sak.

AB säger också att hans bror som ofta for runt själv med bilen, nu alltid ville ha med honom -- överallt.
2016-01-24, 22:06
Medlem
hasselmuzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Qwart
Det kan hända att IB sett GJ tidigare om de kom kl 19.

Men detta var enligt IB strax efter NB kom hem. Enligt IB kom NB tidigast hem kl 19:30, (FUP 1294-1295) och det skulle inte förvåna mig om GJ tog bilen till Gum och bytte om innan F1-loppet började kl 20.

Det låter troligt.
2016-01-24, 22:07
Medlem
Citat:
Obehaglig kommentar!
Tänk istället att det är en himla tur att kanske inga fler kvinnor drabbats av sexualsadistiske mördaren Nerijus. Men än vet vi inte.

Undrar varför Lars inte letade efter liknande mord ( stryppning) i Sverige.
2016-01-24, 22:07
Medlem
PeoFallmos avatar
Citat:
Jag tycker inte att man ska tolka så ordagrant utan det visar mer på att Irina tydligt märkt av att Nerijus inte var som vanligt under sökveckan. Att han varit bekymrad, förvirrad och nervös och när hon skulle ge honom mat så ville han inte ha, var orolig och hade ingen aptit. Att hon sagt att de inte hade något att oroa sig för, men att han inte blev lugn för det. Att han inte kunde slappna av, skojade inte med henne som han brukar. Han var påtagligt psykiskt pressad och nervös alltså.

Ja hon måste ju ha slagits av tanken? Både AB och IB måste ju undrat var NB var när detta hände.
2016-01-24, 22:10
Medlem
Börjar slutpläderingaarna imorgon kl. 09.00?

Undrar vad IR skall komma med? Hennes vittnen har ju inte tillfört mycket i sakfrågan. DNA experten som ansåg NBs mysbyxor (dom nytvättade) borde skickats för analys.
2016-01-24, 22:12
Medlem
hasselmuzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sudharma
Undrar varför Lars inte letade efter liknande mord ( stryppning) i Sverige.

Källa på att han inte har gjort det!
2016-01-24, 22:13
Medlem
Snowsmiles avatar
Citat:
Jag ville visa att #T34Panzer grundlöst beskyllde Irina för att ljuga.

Tycker nog hennes svammel är ljug, eller svammel utan substans :

Vad hände under tiden här?
- När han kom slutligen hem satt vi i början och drack kaffe.
10:02

John Granlund: När kom han hem?
- Det är så. Det var efter sex men jag kan inte vara säker. Men tiden 18.45 upp till 19 kan jag säga säkert att han var hemma därför att jag startade min tvättmaskin som brukar hålla i gång i en halvtimme.
10:02

John Granlund: - Den brukar jg använda en halvtimme extra som sköljprogram därför att tvättmedel inte sköljs så bra utan det.
10:03

John Granlund: När startade du tvättmaskinen menar du?
- Under tiden mellan 18.45 och 19.
2016-01-24, 22:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Qwart
Källa/Bilder på utbyggnaden som visar att det inte går snabbt och smidigt att gå där inne mellan röret i väggen och där lampkupan låg i handfatet!!
Det är ca 12 m enkel väg från hörnan i förrummet till fyndplatsen med kupan. Anta att han går försiktigt för att inte spilla, så gör det 12 sekunder. Låt honom stå och grubbla på om han tänkt på allt - gör en halv minut. Det går inte att bevisa att kupan använts på detta sätt, men det saknar betydelse för målet. Men tidsnöd är inte ett problem för antagandet om kupans användning.
2016-01-24, 22:17
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Börjar slutpläderingaarna imorgon kl. 09.00?

Undrar vad IR skall komma med? Hennes vittnen har ju inte tillfört mycket i sakfrågan. DNA experten som ansåg NBs mysbyxor (dom nytvättade) borde skickats för analys.
Skaffa Internet så du kan slå upp själv. Förhandlingsplan
Citat:
Dag 7, den 25 januari 2016, kl. 09.00

Förhandlingen börjar kl. 09.00. Först kommer den tilltalades personliga förhållanden att behandlas. Parterna håller därefter slutanföranden, dvs. sammanfattar sina synpunkter i målet och argumenterar för sin uppfattning.
2016-01-24, 22:17
Medlem
Citat:
I det inlägget som du citerade pratar jag om den som dödade Lisa, vilket jag också gjorde i alternativtråden. Mördaren, som NB kan ha hört, vet jag inte vem det är.
Du har säkert koll på dina hypoteser, men jag förstår uppriktigt sagt ingenting.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in