Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-01-10, 03:19
Medlem
mazdarikards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oeset.Joensson
Detta måste ju ut internationellt. Läge i kölvattnet på Köln.

Hur fan är SD organiserade? Har dom ingen pressavdelning och några internationella PR-agenturer som kan sätta ihop presspaket och kontakta internationell press och media? På så sätt kan man ju få information och opinion tillbaka till Sverige på "bakvägen" så att säga.

Sveriges största dagstidning mörklägger sexuellt massövergrepp på hundratals oskyldiga tonårsflickor i centrala Stockholm pga politiska skäl, rimmar nog dåligt med regeringens utropande av att vara världens första feministiska regering. Står Sverige bakom sina tonårsflickor eller inte? Visst har detta internationellt nyhetsvärde. Uppenbarligen står Sveriges största dagstidning(med två gedigna kvinnliga journalister i spetsen) inte bakom de utsatta tonårsflickorna.
2016-01-10, 03:22
Medlem
DickeFixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fyra20
Du måste göra skillnad på ortodoxa muslimer och "muslimer" som endast är det för att dom har det i släkten och inte ens har öppnat en koran.
Förstår du inte själv att det är en stor skillnad?

Tror du själv att det finns ett påbud i Koranen så att ortodoxa muslimer känner sig tvungna att sexuellt trakassera främmande kvinnor? Det står precis tvärtom, att en god muslim ska undvika frestelser och inte vara offer för sina lustar. Sex utanför äktenskapet är förbjudet. Eller menar du att det är de sekulariserade muslimer som inte öppnat Koranen som inte förstår att det är fel att tafsa på tjejer? Nej, islam har inget alls med detta att göra utan det handlar om en kombination av en patriarkalisk machokultur, brist på uppfostran och en osund gängmentalitet.
2016-01-10, 03:22
Medlem
NSOs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vesc
DN nämner Kungsträdgården eftersom Hanne Kjöller kände sig tvungen att varna Wolodarski om att Nyheter Idag skulle publicera en artikel om vad som hade hänt.

Det är en tänkbar förklaring men jag tror inte att Dagens Nyheter eller deras journalister känner att de behöver förhålla sig till alternativmedia på något annat sätt än med fördömanden och avfärdanden. Det kan i och för sig ändras efter det här. Jag tror att det handlar om dålig intern samordning på tidningen. Det gäller ju att komma ihåg vilka oönskade reportage som aldrig gjordes med hänvisning till narrativet. Det kan ju bli rörigt - i synnerhet när narrativet plötsligt ändras som det gjordes i och med nyåret i Köln, Kalmar och Helsingfors m.fl. europeiska städer.

I vilket fall som helst finns det flera intressanta och relevanta frågor att ställa till Stockholms stad och stockholmspolisen. Det kan ju vara något för Dagens Nyheter nu när de ändå tog upp de ensamkommande barnens sexuella ofredanden under Stockholms stads fina ungdomsfestival We are Stockholm i Kungsträdgården.
Senast redigerad av NSO 2016-01-10 kl. 03:25.
2016-01-10, 04:08
Medlem
mazdarikards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NSO
I vilket fall som helst finns det flera intressanta och relevanta frågor att ställa till Stockholms stad och stockholmspolisen. Det kan ju vara något för Dagens Nyheter nu när de ändå tog upp de ensamkommande barnens sexuella ofredanden under Stockholms stads fina ungdomsfestival We are Stockholm i Kungsträdgården.
Har DN något som helst förtroende i frågan? Kan DN granska stockholmspolisen när två av deras gedigna kvinnliga journalister medvetet mörkade rapporteringen om de sexuella övergreppen av de oskyldiga tonårsflickorna? Polisen kontaktade ju Hanne Kjöller vid flertal tillfällen med hopp om rapportering om dessa avskyvärda brott mot utsatta tonårsflickor. Nu, ett halvår senare, ljuger Hanne Kjöller om att hon aldrig fick tag i polisen.

Vem ska man lita på i det här fallet? En hederlig polisman som hade hopp om att rapportering om sexuella övergrepp på hundratal tonårsflickor kom till allmänhetens kännedom eller en DN-journalist som deltagit i mörkläggningen av de sexuella övergreppen på tonårsflickorna?

Citat:
Han(psykologen) säger att Kjöller hävdar att hon aldrig fick tag i polisen, därför blev det ingen artikel i Dagens Nyheter. Men han säger också att han har fått en annan förklaring, att Kjöller även ska förklarat i telefon för honom att “Stockholmsdelens redaktör tog över caset och hon ansåg att detta var SD-fabrikationer”.

Citat:
Nyheter Idag har talat med den polisman som Kjöller pratade med i augusti och han var angelägen att berätta för Dagens Nyheter om de allvarliga sexövergreppen mot unga tjejer mitt i centrala Stockholm.
– Hon skickade ett sms till mig en gång, det var precis i början där hon skrev att hon söker mig, att hon gärna pratar. Efter det försökte jag få kontakt med henne och det var då det liksom inte funkade. Hon svarade någon gång, sa att hon skulle återkomma, men det blev aldrig något. Hon var intresserad av det i en halv dag eller en dag, sen bara var hon inte på längre.
Polismannen förklarar att han arbetade flera kvällar vid den här veckan i Kungsträdgården. Han berättar hur han och hans kolleger fick omhänderta ett stort antal unga män som förgripit sig sexuellt på tjejer, till stor del ensamkommande flyktingbarn från Afghanistan. Flera gånger betonar polismannen, som själv arbetat som polis i över 20 år, att händelserna i Kungsträdgården var systematiska och omfattande i antal. Det var detta han ville berätta för Hanne Kjöller på Dagens Nyheter.
– Vi fick kontakt och vi talades vid kort och hon skulle ringa upp, vilket hon inte gjorde. Så jag sökte henne, hon ringde inte tillbaka. Jag sökte henne vid ytterligare tillfälle, men hon hörde aldrig av sig igen. Jag ringde flera gånger, kan inte säga exakt hur många. Det var under tre fyra dagars tid.
http://nyheteridag.se/sa-morkade-dag...ala-stockholm/
Senast redigerad av mazdarikard 2016-01-10 kl. 04:11.
2016-01-10, 04:14
Medlem
Vem är "stockholmsdelens redaktör"?
2016-01-10, 04:18
Medlem
vescs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NSO
Det är en tänkbar förklaring men jag tror inte att Dagens Nyheter eller deras journalister känner att de behöver förhålla sig till alternativmedia på något annat sätt än med fördömanden och avfärdanden. Det kan i och för sig ändras efter det här. Jag tror att det handlar om dålig intern samordning på tidningen. Det gäller ju att komma ihåg vilka oönskade reportage som aldrig gjordes med hänvisning till narrativet. Det kan ju bli rörigt - i synnerhet när narrativet plötsligt ändras som det gjordes i och med nyåret i Köln, Kalmar och Helsingfors m.fl. europeiska städer.

Jag hade fel, det kan inte vara så att hon varnade någon eftersom samtalet med Nyheter Idag skedde efter Wierups publicering enligt artikeln.

Frågan återstår även om hur Wierup fick informationen om Kungsträdgården.

Kjöller kan ha sökt kontakt med psykologen i samband med att det publicerades artiklar om Kölns liknande systematiska övergrepp. Eftersom hon är under karantän på DN enligt användaren Repoleinen så skulle hon inte kunna publicera något själv och frågade sin kollega om han kunde ta med informationen i en analys. Därför försökte hon kontakta psykologen dagarna före publiceringen av analysen för att få ut mer information.

Stockholmsredaktören som tog över caset i augusti gjorde ett väldigt underligt beslut. Trots att polisen har händelserapporter som kan bekräfta allt, så valde man att ignorera fullständigt allt som polisen informerade om för att det inte verkade troligt, utan att kolla upp något till en så allvarlig nyhet som de enligt psykologen enkelt kunde ha gjort.

Jag har svårt att tro att redaktören inte vände sig till någon annan för att inte gå vidare med en nyhet om övergrepp på en så stor skala. Speciellt när det även handlade om festivalarrangörens och polisens misslyckande att hindra övergreppen. Det vore ett farligt beslut att ta självmant, eftersom redaktörens sits hänger löst om det avslöjas att DN valde att avfärda allt på inget annat än "SD-trams".

Redaktören måste ha fått bekräftat från någon, kanske Wolodarski, att inte publicera något.
2016-01-10, 04:22
Medlem
DickeFixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oeset.Joensson
Ett väldigt starkt argument för pedofili. Bara att knulla barn för fulla muggar då, och vänta tills de blir vuxna för att se om de är nöjda.

Själv känner jag (mig veterligen) inga pedofiler, men jag har en kompis som tycker om att mörda. Enligt din logik måste det också vara OK. Inget av hans offer har någonsin hört av sig efteråt med klander. Så vad har folk för rätt att döma honom?

Nej, naturligtvis försvarar jag inte barnäktenskap. Men detta var 1400 år sedan och moralen en annan. Hon verkar inte lidit någon större skada iaf.

Hmm, din kompis låter creepy. Har du funderat att byta vänkrets?
2016-01-10, 04:27
Medlem
Oeset.Joenssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DickeFix
Menar du att muslimer tycker att främmande kvinnliga konsertbesökare "rätteligen tillhör dem" eller...?

Klart att de icke-muslimska kvinnliga koncertbesökarna tillhör muslimerna. Allt annat vore ju att ifrågasätta muhammeds handlingar i t.ex. Khayber och Bani Al-Mustaliq. Och det går ju inte eftersom allah är ofelbar och muhammed är hans profet och muslimernas föredöme.

Vi rör oss dock i utkanten av ett viktigt trådämne som förtjänar att hållas on topic. Jag för min del ber om ursäkt till tråden för sandlådan och lägger ner off topic deltagandet.
2016-01-10, 04:40
Medlem
mazdarikards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vesc
Stockholmsredaktören som tog över caset i augusti gjorde ett väldigt underligt beslut. Trots att polisen har händelserapporter som kan bekräfta allt, så valde man att ignorera fullständigt allt som polisen informerade om för att det inte verkade troligt, utan att kolla upp något till en så allvarlig nyhet som de enligt psykologen enkelt kunde ha gjort.

Jag har svårt att tro att redaktören inte vände sig till någon annan för att inte gå vidare med en nyhet om övergrepp på en så stor skala. Speciellt när det även handlade om festivalarrangörens och polisens misslyckande att hindra övergreppen. Det vore ett farligt beslut att ta självmant, eftersom redaktörens sits hänger löst om det avslöjas att DN valde att avfärda allt på inget annat än "SD-trams".

Redaktören måste ha fått bekräftat från någon, kanske Wolodarski, att inte publicera något.
Kan vara ett troligt scenario. Hennes användande av specifika formuleringen "SD-fabrikationer" kan tyda på att hon efterapade ordagrant vad Wolodarski sagt? Det låter väldigt märkligt att en kvinnlig redaktör ignorerar en nyhet om sexuella massövergrepp på hundratals tonårsflickor.
2016-01-10, 04:51
Medlem
Honeytraps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AlwaysAllIn
Jag har ju min egen fundering angående detta.

Precis som när Röda Armén svepte in över Europa i slutet av andra världskriget så var en av Stalins order att våldta alla kvinnor som finns, allt ifrån 80-åriga tanter till 8-åringar.
Att våldta är att på det yttersta sättet förnedra den besegrade och vi har vikt oss för den islamiska ockupationen av Europa och låter oss våldtas.

5-kolonnare finns det gott om i form av "journalister" MP, FI och övriga vilseledda feminister som inte nog fort kan förringa allt kriminellt skit som Islam och dess följeslagare genomför i Europa idag.
"Journalisterna" rövkränger tamejfan sig för att finna naturliga och enkla förklaringar till att allt är enstaka individer och att 98% betalar skatt.

Nu är det så djävla illa att 98% betalar inte skatt. Betalar någon skatt så är det oftast ifrån ett skattefinansierat hittepåjobb så det är pursvenskens skatter som transfereras i systemet bara.

Vi har en islamsk ockupation av stora delar i västvärlden idag och de försöker nu bryta det sista av motstånd genom att i grunden förnedra oss genom att bevisa att vi kan inte skydda vårt sätt att leva och våra kvinnor och barn.

Vi har blivit utsatta för den största ockupationen någonsin i västvärldens historia för den är över hela Europa till stora delar, endast de sunda Östdelarna av Europa förstå hur muselmaner skall hanteras.

Köln är bara en av signalerna, Stockholm, Kalmar, Stuttgart, Hamburg osv, osv visar bara tydligare att nu är det på gång.

Tack såinihelvete mycket för FlashBack för vore det bara DN, Aftonbladet osv som "rapporterade" så skulle Orwells 1984 bara fortsätta.

Vi är i en lågintensiv konflikt på randen till ett öppet inbördeskrig i no-go-zonerna där Svensk myndighetsutövning inte fungerar längre, den svenska staten har gett upp sin exklusiva rätt att bedriva våld inom riket.
Vi har till stora delar snöpt den svenska polisen så den vågar inte agera.
Vi har inget försvar kvar längre som kan skydda oss.
Samhällskontraktet mellan de som betalar världens högsta skatter och staten är bruten. Pursvensken får inte ens det grundläggande (skyddet av sin stat) längre som en Nattväktarstat gör, vi är en Nattvandrarstat nu.
Allt till trasproletariatet är denna regerings slagord.

Sverige har blivit en Nattvandrarstat och vi i urbefolkningen har nu bara att skydda oss själva för Staten tar bara hand om ankommande analfabeter och då helst i form av muslimer.

Sverige, en svårt sjuk nation med en helt djävla bindgalen regering och stat som dessutom är bankrutt nu pga invandringen.
Vi är även i DefCon4 i terrorhotnivå, den näst högsta och den högsta i modern tid.
Tack Sossar och Miljökommunister samt hela djävla 7-klövern för det.

Mkt bra skrivet….mina applåder! Dessvärre måste SD få +50% om det skall nli ngn ändring.
2016-01-10, 04:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AlIIN
Jaa precis men dessa rasist svin ska alltid dra in religion i enskildas personers agerande.. Jag tar illa upp för jag har många muslimska vänner, som är som vem som helst..

Islam är en jävla skitreligion, och ligger sannolikt till grund för att snorisarna i kungsan inte kunde uppföra sig civiliserat mot kvinnor. För att ta till en schyffertism: Jag RunkBajsar på islam, koranen och peddo-momo! Om någon blir kränkt av ovanstående - tough shit. Kritik av islam har dock ingenting med hudfärg eller rasism att göra. Det är ett mentalt sjukdomstillstånd, som är vanligare i MENA.

Mera OnTopic: Det måste bli ett slut på daltande av nyanlända brottslingar som gömmer sig bakom etnicitet, religion eller säger sig vara under 15. Nolltolerans utvisning direkt vid första brottet, oavsett humanitär situation. Om det inte funkar - medborgargarden- och det blir inte mera humanitära straff isf.

I detta fall tycks DN ha skjutit sig själva i foten, benet och halva skrevet. Snyggt scoop av frick som sätter MSM på plats. Alternativmedia vinner terräng. Blir jävligt intressant att se om Arpi, Teodorescu tar upp detta. Kanske måste det gå varvet förbi utländska medier innan det kommer upp här. Blir ett par intressanta dagar framöver!
2016-01-10, 05:23
Medlem
Honeytraps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av motkraft
På kort sikt så har vi ett guldläge vad gäller just Afghanska ensamkommande.

Det är ju redan beslutat att vi ska införa ålderstest så vi kan ju börja med de som begår brott. Så oavsett hur litet brott så åldersbestämmer vi "barnet".

Sverige är en stor bidragsgivare till Afghanistan vilket ger Sverige ett bra läge att förhandla. Så vi förhandlar fram att om brottslingen är över 18 (enligt vårt test) så skickas mannen hem till Afghanistan och får avtjäna straffet där. Oberoende om är samhällstjänst, villkorligt eller fängelse.

Jag tror det skulle få ensamkommande Afghanska män att akta sig noga från att bete sig som rövhål...

Ett bra samhälle byggs av någon form av gemensam moral. Det behövs inte så mycket "straffande".

I ett samhälle utan gemensam moral så måste "straffet" vara det som får människor att bete sig rätt. För sin egen vinning så beter sig människor rätt.

Förstår din poäng…tyvärr dock så kommer ej afgahnistan ej att ta tillbaka dessa getknullande individer, så svenska kvinnor får vackert finna sig i att våldtäkt snart är helt lagligt.

Bra jobbat svetsarn!

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in