2016-08-27, 20:39
Medlem
18-åringen/ JMs pojkväns instagram. Lämplig som plastpappa till tvillingarna?
https://www.instagram.com/m*hammad_taha0098/ *=o
Citera
2016-08-27, 20:41
Medlem
valleros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hobbsan64
Jag tror nog att tanken var att även mamman skulle dö. Om hon gjort det hade det förmodligen dröjt längre innan föräldrarna hittades i sommarstugan då ingen kunnat larma. Det var nog en missräkning från GM s sida att hon överlevde och så snabbt larmade.
Det var misstag ett. Misstag två var att lämna brottsplatsen orörd.
Inte en chans att GM inte lämnat spår.
Citera
2016-08-27, 20:42
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av forum202
18-åringen/ JMs pojkväns instagram. Lämplig som plastpappa till tvillingarna?
https://www.instagram.com/m*hammad_taha0098/ *=o

Fuck the police, alkohol och röka. Enligt socialstyrelsen så uppfyller han alla kriterier.
Citera
2016-08-27, 20:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nantale
Om 18 körde bilen och om han saknade körkort så var säkert olovlig körning. Hade han dessutom varit påverkad så skulle det ha räckt till häktning om än inte för mord.

Låter lite hårt att bli häktad för det.
Citera
2016-08-27, 20:45
Medlem
lasternassummas avatar
Citat:
Om 18 körde bilen och om han saknade körkort så var säkert olovlig körning. Hade han dessutom varit påverkad så skulle det ha räckt till häktning om än inte för mord.

Han togs ju som misstänkt för mord.
Kollades hans körkort?
När det gäller användning av narkotikaklassade medel och bilkörning
så uppmärksammas ibland problemet med att identifiera att en förare
är drogpåverkad. 18-åringen var missbrukare redan när han kom till
Sverige för snart ett år sedan, enligt uppgifter. Hur lätt är det att se
att en person som missbrukat en längre tid och som sköter sitt miss-
bruk någorlunda snyggt, är påverkad? Någon som vet?

Citera
2016-08-27, 20:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lasternassumma
Han togs ju som misstänkt för mord.
Kollades hans körkort?
När det gäller användning av narkotikaklassade medel och bilkörning
så uppmärksammas ibland problemet med att identifiera att en förare
är drogpåverkad. 18-åringen var missbrukare redan när han kom till
Sverige för snart ett år sedan, enligt uppgifter. Hur lätt är det att se
att en person som missbrukat en längre tid och som sköter sitt miss-
bruk någorlunda snyggt, är påverkad? Någon som vet?

Cannabis
http://lawline.se/answers/cannabis-i...-kan-man-domas
Citera
2016-08-27, 20:52
Medlem
Citat:
Man borde häktas för det, men knappast i Sverige idag.
Citera
2016-08-27, 20:55
Medlem
rotesaus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lasternassumma
Olovlig körning
Det har spekulerats tidigare i tråden om vi kan lägga olovlig körning
till vad 18-åringen kan misstänkas för, och det är möjligt. En faktor
till, om han kör bil, är ju att om polisen då misstänker att han har
tagit något som är narkotikaklassat, så kan dom ju göra en drogtest.

Bevakad av en specialstyrka
Det har ju också skrivits om en specialstyrka från Stockholm som
kallats in för att skydda Anki mot det hot som hon är utsatt för.

Det måste ju finnas ett ganska tydligt hot, när man dels utfärdar
ett kontakt- och besöksförbud, men dels också kallar in en special-
styrka för att skydda en person som är en nyckelperson i utredningen
och som kan vara ett nyckelvittne.

Hot och repressalier har ju förekommit tidigare
Jag gissar att det inte räcker med att Anki är rädd för att hon ska gå
samma öde till mötes som de två Afghanerna som anklagade JM för
att tvingat dom till sex. Jag tror att hon fruktar för sitt liv och att
polisen anser att hennes fruktan är befogad.

Observera & gör skillnad på personskydd och kontaktförbud nu.
Om Expressen vill kärna smör av mellanmjölk, låter iaf jag det står för dom. "Specialstyrka" från Sthlm med någon slags hemliga polisagenter kan jag nu då gå ut och avslöja handlar om helt vanliga personskyddsväktare, anlitade av polisen/staten, men anställda av säkerhetsbolag tex CSS eller Securitas. Tro fan polisoperatörs-pinglan i telefonen inte kände igen namnet.
Det handlar alltså om vidareutbildade väktare, i den bemärkelsen. SÄPO utövar personskydd annars, men det gäller enbart statsangelägenheter, och rör sig om en helt annan nivå än civilklädda/uniformerade väktare.
Visst vaktas mamman, men några formella förbud är inte utfärdade. Det enda som förekommer är att personskyddsbedömningen inte avslöjar för någon - vare sig anhöriga eller media, vilket sjukhus / avdelning hon befinner sig.
Allmän hotbild alltså, ej specat men troligtvis med viss intern förhållning.

I fråga om kontaktförbud, gällde det främst vrf Johanna uppger att hon inte har/haft kontakt med sin syster, i kring vilket domstolsbeslut &/eller personskydd lyser med sin frånvaro.
Dramatiskt värre i media, men här är det alltså mest troligt att det är en frivillig nollkontakt.
Dom är inte vänner, vad det ser ut utåt.
Citera
2016-08-27, 20:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hobbsan64
Jag tror nog att tanken var att även mamman skulle dö. Om hon gjort det hade det förmodligen dröjt längre innan föräldrarna hittades i sommarstugan då ingen kunnat larma. Det var nog en missräkning från GM s sida att hon överlevde och så snabbt larmade.

Jag tror som du, att även mamman skulle dö.

JM anmälde makens frånvaro efter 12 tim.

Vem skulle hitta pappa och mamma död? och efter hur många tim.
eller dagar?
Citera
2016-08-27, 21:06
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av rotesau
Inte meningen att komma in och bereda utrymme, men polisen har knappast pressat upp förhören. Man hade inget material, frisläppte själva istället för att bli bortgjorda av TR, och det är för den delen tjänstefel/olagligt att i förhör spekulera fram att material kommer stärka misstanke.
Indirekt kan det dock tolkas som "hårt" om man husrannsakar, tar DNA, tar beslag etc. Men det får/ska aldrig indikera att man låser sig.
Vidare kan inte polisen lägga kontaktförbud från en höft. Det är alltid domstolsbeslut bakom ett sådant förfarande, och därtill ska det ganska mkt till att få ett sådant beslut.
Handlar troligare om frivillig nollkontakt. Vilket är en detalj värt att begrunda.

Bortgjorda av TR, behövs det så mycket för att bli underlägsna dessa. Nja säger jag en ÅK
har nog mer på fötterna kunskapsmässigt. Nog om detta och låt oss gå vidare.

Då begrundar vi din detalj. Tänkte du att A. Möller ligger/låg på "Arbogas sjukstuga" eller förflyttad trots allt till okänd ort, kanske t o m "hemlig ort" . . .

Kan det vara så enkelt att A. Möller förflyttades utan att "vi" fått detta till oss" ?

Jag kan tänka, kan du ??
Citera
2016-08-27, 21:43
Medlem
valleros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rotesau
Observera & gör skillnad på personskydd och kontaktförbud nu.
Om Expressen vill kärna smör av mellanmjölk, låter iaf jag det står för dom. "Specialstyrka" från Sthlm med någon slags hemliga polisagenter kan jag nu då gå ut och avslöja handlar om helt vanliga personskyddsväktare, anlitade av polisen/staten, men anställda av säkerhetsbolag tex CSS eller Securitas. Tro fan polisoperatörs-pinglan i telefonen inte kände igen namnet.
Det handlar alltså om vidareutbildade väktare, i den bemärkelsen. SÄPO utövar personskydd annars, men det gäller enbart statsangelägenheter, och rör sig om en helt annan nivå än civilklädda/uniformerade väktare.
Visst vaktas mamman, men några formella förbud är inte utfärdade. Det enda som förekommer är att personskyddsbedömningen inte avslöjar för någon - vare sig anhöriga eller media, vilket sjukhus / avdelning hon befinner sig.
Allmän hotbild alltså, ej specat men troligtvis med viss intern förhållning.

I fråga om kontaktförbud, gällde det främst vrf Johanna uppger att hon inte har/haft kontakt med sin syster, i kring vilket domstolsbeslut &/eller personskydd lyser med sin frånvaro.
Dramatiskt värre i media, men här är det alltså mest troligt att det är en frivillig nollkontakt.
Dom är inte vänner, vad det ser ut utåt.
Nej, varken syster eller mamma. Vissa har stora problem med att dra slutsatser av detta, andra inte.
Citera
2016-08-27, 21:48
Medlem
Jag kan föreställa mig vad jag skulle ha gjort om jag hade haft en vuxen dotter som agerat som JM. Så långt som möjligt försökt släta över och tala till rätta. Men alla människor har en gräns.

För JM:s föräldrar har det senaste året inte varit lätt. De har blivit offentligt skandaliserade genom att dottern fullkomligt gått i spinn. Det har varit medierapportering om såväl sexutnyttjande av flyktingungdomar som undermåligt och olagligt företagande i flyktingbranschen.

Kanske fick de också en chock när utredare från IF hörde av sig med frågor om en livförsäkring och omständigheterna kring makens drunkning vid deras sommarstuga.

När giftermålet med den 18-årige pojken dök upp tror jag att föräldrarna fick nog - proppen gick

De ställde säkert ultimatum i den här stilen:

Vi säger upp bekantskapen hur smärtsamt det än kan vara. Det är slut med lån och ekonomiskt underhåll och vi vill ha tillbaka pengarna du lånat. Och att i fortsättningen disponera sommarstugan kan du bara glömma. Dessutom, framtida arv kan du se dig i månen efter.

Nu får du välja mellan oss eller din 18-åring.

För JM var säkert detta den ultimata kränkningen. Först myndigheter som kommer och förstör affärerna, sen media som kommer och lägger sig i hennes sexliv och det j-a försäkringsbolaget som snor hennes pengar. Som om inte det vore nog kommer sen föräldrarna och förstör allt roligt hon planerat.

Men JM är som bekant inte den som backar. De som vill henne så illa måste straffas, för JM är inte den som tar skit.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in