Citat:
"
Mina Dennert kommenterar Myra Åhbeck Öhrmans Facebookinlägg med bland annat detta:
"Jag sade upp mig från ett fast jobb för att jobba med detta på heltid eftersom det fanns så mycket att göra. Inte minst alla föreläsningar, press, kommunikation, att leda adminarbetet, försöka bygga upp föreningen osv. Sedan lönen är ju något jag har diskuterat med föreningen. Och vi har återigen gjort en marknadsmässig bedömning och återigen kollat runt bland andra föreningar. Sett på det stora antalet resor jag gör och nätter borta, min utbildning, min ålder osv. osv. kommit fram till 40000. Det vet alla i föreningen om och står bakom. Jag försöker inte lura någon. Och jag tar inte ut lön återigen för att vara elak mot någon annan. Det är så vi har lagt upp det i vår förening helt enkelt och om andra väljer att göra på annat sätt så har jag inga som helst åsikter om det."
Myra svarar bland annat:
"Myra Åhbeck Öhrman:
Det är liksom inte normalförfarande att en förening efter mindre än ett år kan anställa någon med en lön på 40k. Någonstans. Inte konstigt att ni behöver söka skattemedel om ni tror att så är fallet."
(Undrar vilken anställning Mina Dennert sade upp sig från).
https://m.facebook.com/story.php?sto...3&id=700804342
Mina Dennert kommenterar Myra Åhbeck Öhrmans Facebookinlägg med bland annat detta:
"Jag sade upp mig från ett fast jobb för att jobba med detta på heltid eftersom det fanns så mycket att göra. Inte minst alla föreläsningar, press, kommunikation, att leda adminarbetet, försöka bygga upp föreningen osv. Sedan lönen är ju något jag har diskuterat med föreningen. Och vi har återigen gjort en marknadsmässig bedömning och återigen kollat runt bland andra föreningar. Sett på det stora antalet resor jag gör och nätter borta, min utbildning, min ålder osv. osv. kommit fram till 40000. Det vet alla i föreningen om och står bakom. Jag försöker inte lura någon. Och jag tar inte ut lön återigen för att vara elak mot någon annan. Det är så vi har lagt upp det i vår förening helt enkelt och om andra väljer att göra på annat sätt så har jag inga som helst åsikter om det."
Myra svarar bland annat:
"Myra Åhbeck Öhrman:
Det är liksom inte normalförfarande att en förening efter mindre än ett år kan anställa någon med en lön på 40k. Någonstans. Inte konstigt att ni behöver söka skattemedel om ni tror att så är fallet."
(Undrar vilken anställning Mina Dennert sade upp sig från).
Och "som rasifierad och kvinna" har man speciellt kunnande:
"Hej!
Jag har inte fått något meddelande ifrån dig eller någon annan tidigare som jag ignorerat…? Jag svarar alltid på frågor. Självutnämnd företrädare? Jag är gruppens grundare och föreningens talesperson.
Vi är en förening som driver gruppen som gör en mängd andra aktiviteter än att moderera facebookgruppen.
Andrés och jag pratar om ett annat möte här än det som gäller ansökan. Vi har alltså redan skickat in ansökan men jag har inte bytt ut ämnesraden trots att vi här diskuterar en annan fråga. Ett annat möte.
Jag ber om ursäkt om jag har förnärmat någon. Jag försöker alltså visa på den unika kombinationen som vi har av att vara aktiva i så många länder i Europa, och med den kompetensen som vi har som journalister och att jag själv dessutom är rasifierad och kvinna och har en god insyn i hur hatet ser ut. Det är ju inte i jämförelse med någon tänkt annan. Han har inte nämnt någon som jag försöker överträffa. Och han gör ju så klart som han tycker sedan ändå, hör av sig till vilka han själv vill, vilket jag så klart är väl medveten om och naturligtvis kommer att acceptera.
Jag försöker helt enkelt tala för varför jag tycker att vi hör hemma i de samtal som vi tidigare hade diskuterat och försöker visa varför jag tycker att det är extra viktigt att etablerade aktörer visar sitt stöd för vår organisation som är väldigt smutskastad och baktalad - återigen inte i jämförelse med någon annan. Ni andra är också utsatta, jag tävlar inte med någon. Jag talar enbart för vår sak. Och vi behöver allt stöd vi kan få nu när vi är så hårt åtgångna på grund av det arbete vi (och många andra) gör mot näthatet och fake news.
Jag ber om ursäkt igen om jag trampat någon på tårna. Jag har mycket stor respekt för det arbete som andra har gjort och gör. Inte minst IRM."