Citat:
Ursprungligen postat av
Totius
Hjärntvätten och propagandan i Sverige påminner om hjärntvätten och propagandan i Nazityskland på 30-talet (
länk till tidigare inlägg). Då var det judarna som sades vara fienden. Nu är det realisterna som ifrågasätter mångkulturen som sägs vara fienden. Jag har sagt det tidigare och jag säger det igen: Värdegrundsfascismen är densamma nu som i Nazityskland – det är bara olika definitioner av ”Värdegrund”.
Dagens värdegrundsfascister vill förinta välfärdsstaten. #Jagärhär och deras gelikar är inte ett dugg bättre än värdegrundsfascisterna i Nazityskland. Hur långt är de beredda att gå för att tysta ”högertrollen”?
Många har nog ännu inte genomskådat värdegrundsbluffen i Sverige. Ännu fler är förmodligen skrämda till tystnad. Förhoppningsvis är det bara en relativt liten, men högljudd och maktlysten, skara som orsakat så mycket skada under de senaste decennierna.
#Jagärhär är en intressant gruppering eftersom den utgör ett slags koncentrat av värdegrundsfascisterna. Om denna grupp genomskådas och faller så drar den med sig massor av folk ända upp i regeringen. Det kan bli den vändpunkt som Sverige behövt så länge. En vändpunkt som leder till ett sundare samhälle där konkreta lösningar på konkreta problem kan börja diskuteras. Äntligen!
Konkreta lösningar och diskussioner? Högerfolket har svårt att diskutera på ett sansat sätt.
Hot förekommer ofta om man säger emot. Hur hade du tänkt lösa det?
Det är en väldigt stor del av högerfolk och har vart länge. Sedan #jagärhär startades så har fler stått upp mot just hot och låter sig inte skrämmas.
Totius, du kanske inte var med på sociala medier runt 2008-2016? Då kunde man knappt skriva nånting utan man blev hotat av främst SD folk. Det var artiklar i tidningar om det och det var knappt inga diskussioner alls då.
Det är det idag, väldigt många som skriver sin åsikt än var det var då.
Har du missat detta?
Du och andra sitter här och lägger upp citat från folk, ofta plockat ur sin kontext och sen ger sig på en fb grupp.’ Dessa människor är inte styrda av någon utan alla har rätt att tycka och tänka vad man vill.
Din värdegrundstes är verkligen inte förankrad i verkligheten.
Att ha ett samtalsklimat där alla kan delta är verkligen inget du strävar efter. Du anser att hot och hat är en del av samtalet och där en del inte kan uttrycka sig på ett annat sätt.
Har sett att du hoppat på flera än mig och hävdat att vi är psykiskt störda med vanföreställningar.
För att jag/vi inte tycker som du??
Frågan är vem som är psykiskt inlabil? En del inlägg du skriver är bra för att sedan hävda att någon är psykiskt störd?
Låter som om du har någon form av schizofreni. Känns som om jag inte vet vem jag svarar just nu?
Nån som kan svara sakligt och bra eller nån som hoppar på mig och säger att jag är ett psyko?
Vad vet jag..
Vet du?