Citat:
Ursprungligen postat av
Dr.skalmanski
Jag har haft henne som lärare i en historiekurs i Lund. Hon är trevlig och duktig, kunnig inom sitt ämne. Dock var hon feminist och komer ihåg att jag blev lite upprörd över att vi var tvungna at ha ett genusperspektiv i vår uppsats antingen vi ville det eller inte.
Det där med genusperspektiv kan nog förvisso också delvis vara en centralt pådyvlad grej. Varje kurs på högskolan måste vad jag vet inkludera nån slags genusteoretisk aspekt, oavsett i vilket ämne det är.
Kollar man på hennes
twitter hittar man förvisso en del tweet som denna:
Citat:
Annie Kopchovsky was the first woman to bicycle around the world - this happened in 1894!
Annars är hon dock rätt tydligt konservativt lagd:
Citat:
Om HBTQ-ideologin och behovet av respekt och tolerans mot normkritikens kritiker!
Citat:
The LGBTQ agenda has got a sacred status in parts of the Western world. O tempora, o mores!
Citat:
Vi måste våga diskutera flyktingpolitiken kostnader och frågan om prioriteringar. Bra rutet @AnnHHeberlein !
Citat:
In 2014 many Swedish Muslims joined the Islamic State. Now they are returning to Sweden.
Citat:
Vad har pågått här? Hotell i Kolmården demolerat efter ett år som flyktingboende
Citat:
Poll shows that Trump has broad public support in his effort to crack down on sanctuary cities
Citat:
Poll: Most Americans, including a plurality of Afro-Americans, don't want Confederate statues torn down
(Noterbart är att hon tycks behärska tyska bättre än engelska. Hon gör påfallande ofta fel i engelskan, vilket sällan sker när hon tweetar på tyska. Modern standard är som kanske bekant att skriva "African Americans", och inte "Afro-Americans".)
Även en del om AfD som inte är alltför negativt. Hennes tweet om Mein Kampf har redan nämnts, även om den knappast är att förstå som att hon gillar Hitler.
Citat:
Ursprungligen postat av
JBernard
Hon ser snarare ut att vara 73, informationen om hennes ålder borde hon vara tacksam för.
Jag är ganska säker på att de flesta nu levande människor på Wikipedia har skrivit om sig själva eller bett någon god vän göra det. Tror ni inte att t ex den gode Arnstad suttit ett antal kvällar och filat på sin Wikipedia-presentation och bevakar den kontinuerligt så att ingen är inne och ändrar eller kompletterar.
Hon ser betydligt yngre ut på twitter, även om det är svårt att bedöma.
Sen tycker jag kanske inte det är så underligt om folk försöker ha lite koll på sina Wikipedia-sidor. Men visst, tveksamt att själv skriva dem, och självklart helt oacceptabelt att försöka styra över innehållet på detta sätt.
Sen visst, man kan säga att hon förtjänar en Wikipedia-sida. Dock är en del av informationen rätt fattig, som att hon lett nått forskningsprojekt. Sånt skriver man i akademiska profiler, men det ingår liksom i universitetsvärldens vardag, och det blir lite fjantigt om varje docent ska rada upp sina 50-60 skitpublikationer på Wikipedia.
Ett absurt exempel från engelska Wikipedia där en helt vanlig obskyr professor fått sin Wikipedia-sida utpimpad till rent barocka proportioner, med typ en underavdelning för varje betydelselös bok han skrivit:
https://en.wikipedia.org/wiki/T._K._Seung