Flashback bygger pepparkakshus!
2017-12-19, 20:57
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NorthernAngel
Nej kontot finns kvar en månad eller något då du kan återaktivera det.

På en backup-server. De enda gångerna de servrarna har kontakt med facebooknätverket är då backuper tas eller återställs.
Citera
2017-12-19, 20:59
Medlem
NorthernAngels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tlk00
Detta är väl proceduren någon ev familjemedlem måste ha gjort för att kontot ska försvinna?

https://sv-se.facebook.com/help/1518...ed&ref=related

Nu vet jag inte vilken tid hans konto försvann men jag vet att jag tittade på kvällen samma dag han gick bort och då var det borta. Är det rimligt att detta har hanterats så fort, någon som vet?

jag tog bort ett facebook-konto en gång och då deaktiverades det men togs inte bort förrns någon månad senare, "om jag skulle ändra mig". (FB vill ha kvar så många konton som möjligt så de ser ut att ha många användare) Men jag vet faktiskt inte om andra kunde se mitt konto under den tiden.
Citera
2017-12-19, 21:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BenganBej
Är du så jävla dum att du inte förstår att en organisation som får mer betalt och rikligt betalt av att stämpa människor som rasister inte kan tas seriöst får det stå för dig.

Ett till bevis på att han är antisemit.

https://i.imgur.com/jo2UFiy.png
Citera
2017-12-19, 21:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trolltestet
Förmodligen hans familj.

Väldigt få efterlevande vill sitta och sköta om sina döda barns facebook-konton och man kan inte lämna dem online heller eftersom de i detta fall då skulle spammas ned totalt med konspirationsteorier och annat vilket hade besudlat sonens minne eftersom ingen i familjen i sitt sorgearbete har lust att varva detta med att sitta och ta bort allt som inte passar på sidan.

Nej, allt man postar sparas i den mapp som tillhör ens konto på servern. När kontot tas bort så försvinner ju även mappen med kommentarer och andra poster.

Vill du förstå detta närmre, googla på databasfunktionen "CALL"

Hans konton stängdes av efter han haft maailkontot med Arschberg, innan släpp av Videon. Du kan se på videon där han säger att de e första gången 4 av hans facebook konton stängdes av PERMANENT. Det menas att Aschberg har bra kontakter. Detta har Aldrig hänt honom tidigare.
I aftonbladet intervjun så berättar judenberg att han stötte på Bachir Rabani i Almedalen, så judenberg måste ha vetat vem denna Bachir var sen flera månader tillbaka.
Senast redigerad av kazino 2017-12-19 kl. 21:18.
Citera
2017-12-19, 21:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Golonka
Jo, som sagt: Öppet sinne! Barami var knappast ensam förvisso och han ska ha tillsänt Aschberg materialet dagen före han aviserade publiceringen. Han kan mycket väl ha kommit något på spåren som bara varit rykten eller ovederlagda påståenden. Sant är ju att Soros på olika vägar backar upp en del av de organisationer som i Sverige verkar för att inga bromsar ska slås på överhuvudtaget när det gäller mångkultur, överstatlighet mm. Sant är också att Aschberg varit/är något av en samordnare/spindel i nätet när det gäller flera av extremvänsterns nätverk OCH han är sponsor åt extremvänsterns egen lilla underrättelsetjänst som åsiktsregistrerar och kartlägger medborgare som gör sig skyldiga till crimethink.

Vi vet inget om tidsaxeln på vilken Barami jobbat. Hur länge cabalen haft kännedom om vad han egentligen nystat upp. Vi vet inget om ställtiderna för att iscensätta en "bortplockning" heller. Det finns uppgifter som gör gällande att Baramis Facebook släcktes före hans död.

Sedan är det andra saker som "stör" mig i det här ärendet.... Plötsligt dyker det upp en massa användare här som ihärdigt vill göra gällande att Barami knarkade och höll på med anabola. Utan vidare belägg och väldigt envist dyker de upp i alla Baramitrådar. Ofta bara ett par meningar som tvärsäkert hävdar Barami som knarkare och anabolatorsk. Har man inte sett sådana kampanjer förut? Snart blir det väl en sanning om man upprepar det tillräckligt ofta, eller hur?

Ytterliggare en problematisk grej är ju Aftonbladets knäck om "33-årige högernazisten från hatets undervegetation på nätet" som dök upp igår... Läste du Mellins krönika? Det slog luften ur mig i allafall... Mycket vidrig!

Jag vill se Baramis andra akt i Aschberggrävet! Var fan är materialet???

Nja, jag vet inte jag. Satt han på nåt väldigt scoopaktigt och komprometterande för makten så borde han så klart haft en mängd kopior på materialet, kopior som vid det här laget borde ha läckt ut. Han kan väl knappast ha varit naiv. Sen tycker jag som sagt att det är ganska osannolikt att en vanlig snubbe lyckas snoka upp nåt som skulle kunna innebära ett verkligt hot mot topplirarna i mediesamhället. Om han kunde snoka fram nåt sånt så borde du och jag också kunna göra det.

Ja just det ja, precis som du säger själv: var fan är materialet??? Nä vet inte om jag köper detta, hade han nåt stort på G så borde det komma fram snart tycker jag.
Citera
2017-12-19, 21:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av juniperbay
Då kan ju du börja med att komma med en objektiv källa som för det första visar att Expo manipulerar bilderna från BB´s FB-sida och för det andra Expo har för vana att manipulera bilder.

Om jag vore betald tror du inte att jag skulle ha fler inlägg vad jag har

Jag har inte följt den här killen och fick därför nu anledning att läsa och titta på det han har gjort. Min känsla efter att ha gjort det är att han var eller kanske blev en fritänkare som vågade ta ut svängarna mot de vanliga svenska faktiskt lite trångsynta comme il faut-uppfattningarna i media och politik. Hans palestinska bakgrund bidrog ju helt klart till hans svarta syn på Israel och judendomen - och den delar han ju med i stort sett alla islamanhängare både i Sverige och i världen i övrigt.

Jag har också läst och tittat på bilderna och Facebookdumparna på Expos hemsida - även om de kan se luriga ut övertygar de inte mig om att han var nazist. Varför då? Jo, främst för att kontexter saknas och eftersom innehållet i dumparna inte är några kioskvältare i sig. Dessutom är det ju lite knepigt att ta Expo som sanningsvittne för att han var nazist - Expo och deras medarbetare är ju för det första 'jäviga' i just det här fallet och de har ju kallat fler än en person och rörelse för nazister tidigare - till och med Reinfeldt, Alf Svensson, KD och Hanif Bali. (Sånt trams gör att jag drar öronen åt mig.)

Jag skulle därför vilja att du visar mig exempel på vad Bechir Rabani själv har sagt och skrivit som visar att han var den nazist som du menar att alla borde förstå att han var (och för tydlighetens skull, hänvisa inte bara till skärmdumparna igen - jag har sett dem och ja, jag kan läsa, skriva och dra slutsatser så du behöver inte kalla också mig för foliehatt eller nåt annat). Jag har nämligen inte lyckats hitta nåt sånt uttalande från honom.
Citera
2017-12-19, 21:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bergsturk
Nej, det är helt osannolikt att han hade lyckats med det. Däremot började ju karln åka hem till maktmänniskor, däribland judar, och ifrågasätta dem på ett minst sagt ovanligt och uppkäftigt sätt. Om han verkligen har mördats har det skett i preventivt syfte för att man ser en framtida fiende; Mossad har ofta mördat obekväma aktivister, och även om de flesta har varit terrorister så har inte alla varit det.

Men kom igen, jag kan förstå om man anar ugglor i mossen när det gäller nån som Jörg Haider, men den här snubben var liksom inte på den nivån om man säger så. Han, ett hot enligt Mossad? För att han hade en blogg och gjorde YouTube videos där han försöker klämma åt makthavare + går hem till en av dem en (1) gång och bråkar lite med hans fru? Tja då är det ganska många som borde mördats vid det här laget. Finns skribenter här på Flashback som antagligen haft större inflytande på folkopinionen än denne Rabani, folk med resurser skulle lätt kunna ta reda på vilka de är och likvidera dem. Ändå sker det inte.

Så nej, det här håller inte för en konspiration tycker jag.
Citera
2017-12-19, 21:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kazino
Allt kritik mot Sionister verkar vara antisemitism. Nej du det kortet har ni kör för länge med. Europa skall snart vakna.

https://www.youtube.com/watch?v=1_Lj...ctr=1513716371

Nej det var ingen kritik från honom utan ett rent och skärt hat.
Någon man tydligt kunde se på hans FB-sida
Citera
2017-12-19, 21:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Agens56
Nja, jag vet inte jag. Satt han på nåt väldigt scoopaktigt och komprometterande för makten så borde han så klart haft en mängd kopior på materialet, kopior som vid det här laget borde ha läckt ut. Han kan väl knappast ha varit naiv. Sen tycker jag som sagt att det är ganska osannolikt att en vanlig snubbe lyckas snoka upp nåt som skulle kunna innebära ett verkligt hot mot topplirarna i mediesamhället. Om han kunde snoka fram nåt sånt så borde du och jag också kunna göra det.

Ja just det ja, precis som du säger själv: var fan är materialet??? Nä vet inte om jag köper detta, hade han nåt stort på G så borde det komma fram snart tycker jag.

Han hade inget stort på gång utan det var bara fabler.
En myt han byggt upp som han inte klarade av att leverera.
Därför som han gissningsvis tog sitt liv. Har inga bevis men Saida nämnde något om det.
Citera
2017-12-19, 21:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rickardrattradig
Jag har inte följt den här killen och fick därför nu anledning att läsa och titta på det han har gjort. Min känsla efter att ha gjort det är att han var eller kanske blev en fritänkare som vågade ta ut svängarna mot de vanliga svenska faktiskt lite trångsynta comme il faut-uppfattningarna i media och politik. Hans palestinska bakgrund bidrog ju helt klart till hans svarta syn på Israel och judendomen - och den delar han ju med i stort sett alla islamanhängare både i Sverige och i världen i övrigt.

Jag har också läst och tittat på bilderna och Facebookdumparna på Expos hemsida - även om de kan se luriga ut övertygar de inte mig om att han var nazist. Varför då? Jo, främst för att kontexter saknas och eftersom innehållet i dumparna inte är några kioskvältare i sig. Dessutom är det ju lite knepigt att ta Expo som sanningsvittne för att han var nazist - Expo och deras medarbetare är ju för det första 'jäviga' i just det här fallet och de har ju kallat fler än en person och rörelse för nazister tidigare - till och med Reinfeldt, Alf Svensson, KD och Hanif Bali. (Sånt trams gör att jag drar öronen åt mig.)

Jag skulle därför vilja att du visar mig exempel på vad Bechir Rabani själv har sagt och skrivit som visar att han var den nazist som du menar att alla borde förstå att han var (och för tydlighetens skull, hänvisa inte bara till skärmdumparna igen - jag har sett dem och ja, jag kan läsa, skriva och dra slutsatser så du behöver inte kalla också mig för foliehatt eller nåt annat). Jag har nämligen inte lyckats hitta nåt sånt uttalande från honom.

Vill man inte se så ser man helt enkelt inte, vill man inte förstå så förstår man inte.
Vissa är helt enkelt bortom all räddning. Spelar ingen roll hur mycket jag utvecklar eller länkar till där andra sammanfattar den röda tråden bättre. Vill man inte se det så gör man inte det.
Citera
2017-12-19, 21:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Podcast-nationella
Konspiration eller inte, jag tror han blev mördad, detta för att han var på väg att komma något stort på spåren som någon eller några inte ville skulle komma ut (är inte så säker på att det hade så mycket med Aschberg att göra):
http://karpstryparn.blogspot.se/2017...en-bechir.html

Men alltså come on... Hur ofta händer det att vanliga Youtubare "kommer nåt stort på spåren" som leder till att de blir mördade av diverse säkerhetstjänster? Nigga please.
Citera
2017-12-19, 21:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 0rganet
Har du läst detta?:
https://carlnorberg.wordpress.com/20...abani-rakt-pa/

Ja jösses mössa vilka stollar.

Bara det att han lägger bevisbördan på läsaren visar vilken "seriös" journalist pajasen var

Citat:
Källor ? Hahaha nää du mr bekväm hade du haft någorlunda iq nivå så hade du själv funnit källorna och sett den röda tråden men du pallar inte, lättare att generalisera en hel religion/folk.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in