Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2022-02-06, 22:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av onopono
Hrifrn: (FB) John F Kennedy - mordet - 22 November 1963

Det r givetvis min sikt/bedmning som jag ger uttryck fr hr. Om jag istllet hade skrivit att du ordagrant hade gett uttryck fr det hr s hade jag, terigen, anvnt citattecken och/eller forumets citerings-funktion och eller indragning.

Mitt argument om din "vrldsbild" grundar sig i att du tror p den officiella frklaringen till vad som hnde 9/11, vilka som lg bakom och varfr.

Om nu planet i frga inte flgs av Hani Hanjour s faller din tro pladask och drmed likas din vrldsbild, givet konsekvenserna fr hela vrlden som 9/11 utlste.

Frstr du lite bttre nu?

Jag "skyller" ingalunda p ngot. Jag frklarar vad jag faktiskt skriver och vad det faktiskt betyder. Att du sedan hej vilt tolkar in saker som du mste veta r direkt felaktigt, r dremot just att ljuga.

S, varfr ljuger du hela tiden DanielDO?

Gr det i familjen?

Se ovan.

Du insisterar p att din vrldsbild inte kapitalt skulle frndras om det blev knt att Hani Hanjour inte alls satt bakom spakarna i Flight-77 den 11e september och att den officiella frklaringen till 9/11 drmed inte hller? Jag vgar nog pst att du drvidlag skulle vara hyfsat ensam p planeten.

Allvar?

Nej jag hnger inte upp min vrldsbild p []om Hanjour flg s jkla dligt att han varken fick hyra ett plan eller ens flyga med en instruktr, bredvid, s kunde han trots det flyga, alls, om n mycket dligt.

S varfr ljg du om det?
Citera
2022-02-06, 22:32
Medlem
Citat:

Du insisterar p att din vrldsbild inte kapitalt skulle frndras om det blev knt att Hani Hanjour inte alls satt bakom spakarna i Flight-77 den 11e september

Var har jag skrivit att min vrldsbild inte skulle frndras om det framkom att Hanjour inte flg planet? Klla!

Eftersom du skriver att jag insisterar p det mste jag ju ha uttryckt detta tidigare. Jag kommer inte ihg att vi diskuterat min instllning till min vrldsbild om det framkom att Hanjour inte krde planet. Men klla p det tack.
Citera
2022-02-06, 22:37
Medlem
Citat:
.

Nu nr du ntligen r tillbaka i trden:

Hanjour hade till exempel vldiga problem med att landa planet p egen hand dr instruktrerna fick ta ver eller assistera varje frsk som gjordes. Med det mest enkla av flygplan.

Som sagt, tre jttelika Boeing med tre 'piloter' bakom spakarna dr ingen av dem ens har flugit planen i simulator, n mindre helt p egen hand.

Kllor och citat till dessa pstenden tack. Inget trams om dina samlade bedmningar/frhoppningar/gissningar etc. Kllor med relevanta citat dr vi kan lsa att det du skriver stmmer, tack.
Senast redigerad av DanielDO 2022-02-06 kl. 22:39.
Citera
2022-02-08, 08:01
Medlem
madtops avatar
Tjafs, tjat och upprepningar raderade.
/Moderator
Citera
2022-07-28, 20:20
Medlem
D fortstter vi med idioten i drfr avsedd trd:

Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Avsluta grna - det r ju off topc i detta forum
Korrekt, och nd drar du igng en diskussion som r "off topc i detta forum"?

(Avledande manver....)

Citat:
och dessutom ljuger du som en hst travar - du vet mycket vl att de tog upp honom 2 gnger p 3 dagar
"Tog upp honom 2 gnger p 3 dagar" r INTE = flg p egen hand.

Citat:
och att det var frst infr den tredje gngen man avbrt flygningarna.
"Flygningarna" r INTE = flg p egen hand.

De beslutade enhlligt att Hanjour flg s illa att han inte fick flyga p egen hand och drmed heller inte hyra ett litet enmotorigt Cessna TROTS Hanjours fregivna certifikat.

S, istllet s r det Du, SnakePlisssken som ljuger som en borstbindare igen.

Citat:
garen av Cessnan ifrga, Bernard, sa - efter att ha talat med sina instruktrer - att han inte tvekar en sekund p att Hanjour kan ha flugit planet och kraschat det in i en byggnad.
Var det drfr som han i samrd med sagda instruktrer vgrade lta Hanjour hyra och p egen hand flyga ett av hans uthyrningsfretags enmotoriga Cessna-plan?

Citat:
Om ngon r intresserad av att lsa vidare om ditt haveri i detta mne s finns ju trden hr: (FB) Hani Hanjours flygkunskaper.
Att du i vanlig ordning vnder in och ut p verkligen inne i din stackars hjrna innebr fortfarande inte att det r verkligheten du vnder in och ut p.

Det sker endast inne i din stackars hjrna, ingen annanstans.

Sorry.
Citera
2022-07-28, 20:27
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
D fortstter vi med idioten i drfr avsedd trd:

Korrekt, och nd drar du igng en diskussion som r "off topc i detta forum"?

(Avledande manver....)

"Tog upp honom 2 gnger p 3 dagar" r INTE = flg p egen hand.
Det r inte relevant om han flg ensam eller ibte - det relevanta r att han kunde flyga - alls.

Eller som garen av flygplanet sa - att han inte tvekar en sekund p att Hanjour kan ha flugit planet och kraschat det in i en byggnad. Detta krver ju onekligen att man kan flyga, alls

Citat:
De beslutade enhlligt att Hanjour flg s illa att han inte fick flyga p egen hand och drmed heller inte hyra ett litet enmotorigt Cessna TROTS Hanjours fregivna certifikat.
Vilka r de och klla p att de beslutade det enhlligt?

Citat:
Var det drfr som han i samrd med sagda instruktrer vgrade lta Hanjour hyra och p egen hand flyga ett av hans uthyrningsfretags enmotoriga Cessna-plan?
Antagligen inte men det r (bland mnga andra bevis) drfr som man inte kan dra slutsatsen att Hanjour inte kunde flyga alls
Citera
2022-07-29, 17:29
Medlem
Citat:
Det r inte relevant om han flg ensam eller ibte - det relevanta r att han kunde flyga - alls.
Det r mer n relevant. Det r helt avgrande fr mitt pstende.

Igen, en dd pudel "kan flyga" med en flyginstruktr i dubbekommando bredvid.

Citat:
Eller som garen av flygplanet sa - att han inte tvekar en sekund p att Hanjour kan ha flugit planet och kraschat det in i en byggnad. Detta krver ju onekligen att man kan flyga, alls
Vad "garen" sger lngt senare och under mer eller mindre 'pverkan' r dremot helt irrelevant.
1. Han hade inte personligen deltagit i test-rundorna.

2. Han godtog rekommendationen frn sina tv anstllda flyginstruktrer att Hanjour inte hade kompetensen att sjlv flyga ens ett litet enmotorigt Cessna och drfr inte skulle f hyra ett sdant.

3. Han hade inte en susning om precis hur Flight 77 ska ha flugits innan det i s fall trffade bulls eye i Pentagons lga fasad.
Fullstndigt irrelevant, som sagt.

Citat:
Vilka r de och klla p att de beslutade det enhlligt?
De tv flyginstruktrerna i samrd med deras arbetsgivare.

Citat:
Antagligen inte men det r (bland mnga andra bevis) drfr som man inte kan dra slutsatsen att Hanjour inte kunde flyga alls
Du insisterar p att han kan ha varit 'lite gravid'?
Citera
2022-07-29, 17:36
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Det r mer n relevant. Det r helt avgrande fr mitt pstende.
Varfr det - ven om man flyger med ngon bredvid sig s kan man ju uppenbarligen flyga. Sen hur bra man kan flyga r en helt annan frga.

Citat:
Igen, en dd pudel "kan flyga" med en flyginstruktr i dubbekommando bredvid.
Nej, d transporteras - eller flygs - pudeln. En vsentlig skillnad.

Citat:
Vad "garen" sger lngt senare och under mer eller mindre 'pverkan' r dremot helt irrelevant.
Om du menar att garen av flygplanet var hg eller hotad r irrelevant, ska du antyda det s fr du ocks visa det.

Frklara grna ven varfr ngon som vill kapa ett flygplan skulle bekymra sig om att frfalska tre flygcertifikat?
Citera
2022-07-30, 11:11
Medlem
Citat:
Varfr det - ven om man flyger med ngon bredvid sig s kan man ju uppenbarligen flyga. Sen hur bra man kan flyga r en helt annan frga.
Gller det, lt sga, ven en dd pudel, menar du?

Citat:
Nej, d transporteras - eller flygs - pudeln. En vsentlig skillnad.
Varfr d en professionel flyglrare i dubbelkommando bredvid? Det rcker vl d med enkelkommando?

Citat:
Om du menar att garen av flygplanet var hg eller hotad r irrelevant, ska du antyda det s fr du ocks visa det.
Nej, jag menar att s mycket vl kan ha varit fallet. Dvs, han behver inte ens ha varit utsatt fr specifika eller explicita ptryckningar, det rcker med att han r pverkad av den allmnna patriotiska och islamofobiska hysterin.

Faktum kvarstr:
1. Han hade inte sjlv varit nrvarande vid Hanjours terkommande misslyckade frsk att p egen hand flyga det enmotoriga planet.

2. Han visste inte HUR det jttelika Boeing 757-planet i s fall ska ha manvrerats innan det slutligen ska ha trffat Pentagon bulls eye i den lga fasaden.
Det han dremot visste var att hans tv flyginstruktrer efter att hela tre gnger ha gett Hanjour chansen att visa att han p egen hand kunde flyga ett litet enmotorigt Cessna, var helt verens om att han saknade den kompetensens och drfr inte skulle tilltas hyra ett av deras plan.

Citat:
Frklara grna ven varfr ngon som vill kapa ett flygplan skulle bekymra sig om att frfalska tre flygcertifikat?
Var skrev jag att Hani Hanjour i s fall sjlv hade frfalskat certifikaten?
1. Hanjour kan ha mutat certifierare att ge honom certifikaten fr att han ville ha ngot att visa upp fr familjen nr han kom hem SA igen.

2. Det fanns tminstone d, vid tiden, ekonomiska incitament fr certifierare att se mellan fingrarna vid utfrdande av certifikat, givet att dessa fick betalt fr varje utfrdat certifikat.

3. Hanjour kan vetandes eller ovetandes ha ingtt i ngon operation/vning dr han fick olika direktiv och dokument, utan att vara informerad om vad som egentligen pgick.

4. Annat ...

5. ....
Tycker du inte sjlv att det verkar lite underligt:

- Att Hanjour hade tre flyg-certifikat samtidigt som samtliga knda flyginstruktrer/utbildare (utom den gckande sionisten och ockupanten p den palestinska Vstbanken) var av uppfattningen att Hanjour inte p egen hand kunde flyga ens ett litet enmotorigt Cessna-plan?

- Att han trots sina tre amerikanska flygcertifikat knappt kunde ngon engelska trots att fullgoda engelskakunskaper r ett villkor fr att beviljas sagda certifikat?
Citera
2022-07-30, 11:26
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Gller det, lt sga, ven en dd pudel, menar du?
Ls svaren du fr.

Citat:
Varfr d en professionel flyglrare i dubbelkommando bredvid? Det rcker vl d med enkelkommando?
Det frklarades fr 2 r sedan hr i trden att alla sdana hr flygplan r utrustade med dubbelkommando.
Enkelt uttryckt byggs alla normala flygplan utom rent ensitsiga modeller med dubbelkommando. Det r allts ingen speciell modell fr skolning.
Citat:
(FB) Hani Hanjours flygkunskaper.

Citat:
Nej, jag menar att s mycket vl kan ha varit fallet. Dvs, han behver inte ens ha varit utsatt fr specifika eller explicita ptryckningar, det rcker med att han r pverkad av den allmnna patriotiska och islamofobiska hysterin.

Faktum kvarstr:
1. Han hade inte sjlv varit nrvarande vid Hanjours terkommande misslyckade frsk att p egen hand flyga det enmotoriga planet.

2. Han visste inte HUR det jttelika Boeing 757-planet i s fall ska ha manvrerats innan det slutligen ska ha trffat Pentagon bulls eye i den lga fasaden.

Vad menar du med "HUR planet skulle ha manvrerats"?

Citat:
Det han dremot visste var att hans tv flyginstruktrer efter att hela tre gnger ha gett Hanjour chansen att visa att han p egen hand kunde flyga ett litet enmotorigt Cessna, var helt verens om att han saknade den kompetensens och drfr inte skulle tilltas hyra ett av deras plan.
Har skert hnt tusentals gnger. S lnge man inte vet kraven kan man inte uttala sig om ett enskilt fall.
Ja det verkar vara ett utbrett problem med dessa "checkouts":

OpenAirplane Solves Rental Checkout Dilemma
Our challenge is how do we keep people flying longer and more, Rakic explained.
To do just that, Rakic and Fast are developing a new system called OpenAirplane, designed to eliminate the dreaded checkout that aircraft rental providers impose on pilots who havent flown the companys aircraft before.
The hassles of signing up and getting checked out at a new rental provider are enough to discourage most pilots from renting airplanes more often, according to Rakic. In a survey conducted by OpenAirplane, 96 percent of respondents indicated that they would fly more at locations away from their home airport if the process were simpler. More than 50 percent said that they dont rent away from home because of complicated checkout requirements, and 28 percent of pilots said that they dont rent more simply because its hard to find airplanes.

https://www.ainonline.com/aviation-n...eckout-dilemma

OBS: Jag undrar fortfarande om onponos klla till pstendet: Hanjour hade till exempel vldiga problem med att landa planet p egen hand dr instruktrerna fick ta ver eller assistera varje frsk som gjordes. Med det mest enkla av flygplan.

Citat:
Var skrev jag att Hani Hanjour i s fall sjlv hade frfalskat certifikaten?
[indent]1. Hanjour kan ha mutat certifierare att ge honom certifikaten fr att han ville ha ngot att visa upp fr familjen nr han kom hem SA igen.
Varfr skulle han behvt tre certifikat att visa upp?
Vad spelar det i sdant fall fr roll - det finns ju ven massvis med flygtimmar i simulator dokumenterade - vilket frsts lr rcka mer n vl fr att kunna svnga och krascha..
Senast redigerad av SnakePlisssken 2022-07-30 kl. 11:32.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in