Citat:
TS problem är ju att ha på måfå ( typ blocket/servicefiner etc ) söker hantverkare.
Det är absolut sämsta sättet att komma någon vart.
Fråga kompisar/kollegor osv: Känner du någon rörmokare, elektriker etc
Sen ringer du och säger att: Jag har fått ditt nummer av xxx, skulle du kunna
komma över och byta etc etc
Jag har EN elektriker, EN rörmokare, EN snickare som jag ringer.
I bland sitter dom fast i jobb veckor ev månader framöver men varje gång har dom hävisat till
kollega/samarbetspartner som kunnat ställa upp.
Så tips: Börja samla på vettiga kontakter
Det är absolut sämsta sättet att komma någon vart.
Fråga kompisar/kollegor osv: Känner du någon rörmokare, elektriker etc
Sen ringer du och säger att: Jag har fått ditt nummer av xxx, skulle du kunna
komma över och byta etc etc
Jag har EN elektriker, EN rörmokare, EN snickare som jag ringer.
I bland sitter dom fast i jobb veckor ev månader framöver men varje gång har dom hävisat till
kollega/samarbetspartner som kunnat ställa upp.
Så tips: Börja samla på vettiga kontakter
Citat:
Tja.. hade du skrivit din ts så som du skrev detta inlägg hade man ju haft en annan uppfattning än där du skriver "as" och annat nevärderande.
Som jag skrivit innan... etablerade företag är det som gäller.hör de inte av sig så finns det flera. Jag kan hålla med att det är dåligt att inte komma på avtalad tid men får känslan av att du inte tittat upp företaget innan.
Edit märk här att jag inte försvarar utan helt enkelt förklarar hur saker o ting fungerar.
Som jag skrivit innan... etablerade företag är det som gäller.hör de inte av sig så finns det flera. Jag kan hålla med att det är dåligt att inte komma på avtalad tid men får känslan av att du inte tittat upp företaget innan.
Edit märk här att jag inte försvarar utan helt enkelt förklarar hur saker o ting fungerar.
Rörmokare 1 hittade jag med Google. Hade bara en recension men den var bra. Kollade upp honom på alla bolag. Under dom 15 år företaget har funnits verkar det ha gått bättre och bättre. Sista åren kunde man tydligt se att såväl omsättning som vinst ökat.
Tog det som tillräckligt för att ringa hem honom för en titt och instruktion.
När han inte dök upp/hörde av sig kollade jag pumptillverkarens hemsida. Ringde upp den dom hänvisar till i närheten.
Han kunde inte hjälpa mig utan rekommenderade någon annan... som aldrig hörde av sig efter inledande dialog - återgiven ovan.
Konstigt man blir förbannad...